2022-01-16, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Känner inte igen mig i dina cyniska tvärsäkra åsikter. Råkar befinna mig en bra bit från Svea Rike nu utan att märka av gang stalkingen. Är väldigt påläst och jag har ingen förföljelsemani.
Som jag skrev vänder jag det till min fördel och det helt utan psyk medecin eller annat bakåtsträvande direkt männskofientligt som psykiatrin kan erbjuda.

Hamnade där engångs. På en psyk klinik alltså.
Varför berättar du inte att patienterna vid utskrivning åter blivit sävliga och lydiga med svag jagkänsla.
Inte konstigt att de vill bli sjuka igen.

Varför jag stalkas är jag ganska medveten om.

Vi behandlade inte patienterna med psykofarmaka så jag vet inte vart du var intagen, men kom du inte in på grund av ett brott så var du inte hos mig i alla fall. Däremot så orsakade deras psykiska ohälsa att de hamnade som patient hos mig.
Ingen patient som blev utskriven var sävlig och lydig med svag jagkänsla så jag vet inte vad du får det ifrån. Hade de haft de symptomen gissar jag att läkaren som gör utskrivning inte skrivit ut dem.

Har inte träffat en patient som vill bli sjuk igen så även det påstående är ren desinformation från din sida. Projicera inte dina misslyckanden och psykiska problem på andra patienter för det gagnar varken dig eller dem. Faktum är att de allra flesta såg fram emot att få bli utskrivna och ingen av dem var nedgångna, sävliga, lydiga utan helt egna personer med egna upplevelser, egna uppfattningar osv.
Citera
2022-01-16, 17:38
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Vi behandlade inte patienterna med psykofarmaka så jag vet inte vart du var intagen, men kom du inte in på grund av ett brott så var du inte hos mig i alla fall. Däremot så orsakade deras psykiska ohälsa att de hamnade som patient hos mig.
Ingen patient som blev utskriven var sävlig och lydig med svag jagkänsla så jag vet inte vad du får det ifrån. Hade de haft de symptomen gissar jag att läkaren som gör utskrivning inte skrivit ut dem.

Har inte träffat en patient som vill bli sjuk igen så även det påstående är ren desinformation från din sida. Projicera inte dina misslyckanden och psykiska problem på andra patienter för det gagnar varken dig eller dem. Faktum är att de allra flesta såg fram emot att få bli utskrivna och ingen av dem var nedgångna, sävliga, lydiga utan helt egna personer med egna upplevelser, egna uppfattningar osv.
Då är du privat terapeut eller behandlingsassistent?
Citera
2022-01-16, 17:43
Medlem
layvares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Var kommer alla konspirationsteorier ifrån? Är det kreativa troll och skämtare som hittar på dessa för att de njuter av att lura en massa naiva klantarslen eller är teoriernas upphovsmän störda och korkade på riktigt?

Vad är era tankar om det här?

Alla konspirationsteorier? Det är knappast att jag tror på alla.

Iaf:
Man undersöker ämnet grundligt sen handlar det om logik och fakta. Många ämnen är dessutom väldigt känsliga och mkt info kan därför ha blivit censurerat.

Sen finns det ju en massa konspirationsteorier om Olof Palme mordet, Estonia, Lars Vilks död och 11/9 osv osv.

Tror du på riktigt att media ger medborgarna 100% sanning i sina nyheter?

Om jag är på en arbetsplats och jag får höra av en praktikant att chefen har legat med Lisa så kan jag välja att tro på det om jag hör en massa andra pålitliga påståenden om saken i fråga. Men om jag eller nån annan skulle ifrågasätta chefen eller hans närmaste vänner så skulle dom avfärda det som galenskaper och "konspirations-teorier" pga bla bla bla...

Förstår du mig nu?
Senast redigerad av layvare 2022-01-16 kl. 17:51.
Citera
2022-01-16, 17:47
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Väldigt många…? I vilket perspektiv då…? Sett till antalet framkastade påstådda konspirationsteorier totalt…? Har du en åsikt om procentsats…?

Kan du lista ett gäng av alla dessa ”väldigt många” som verkligen har kunnat bekräftat på ett seriöst sätt…?

Baran att googla som sagt. Procentvis är det nog inte så många. Poängen är att många kan vara sanna.

Lista på 15 bevisade konspirationer

https://www.buzzworthy.com/15-conspiracies-that-turned-out-to-be-true/
Citera
2022-01-16, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Då är du privat terapeut eller behandlingsassistent?

Vad har det med saken att göra hur man hanterar patienter och att man bör söka hjälp om man har så svåra förföljelsemanier?
Arbetade som vårdare så varken terapeut eller behandlingsassistent (om inte titeln ändrats då sen jag jobbade med detta)

Oavsett så har det på min dåvarande arbetsplats inte på extremt lång tid används psykofarmaka för att kontrollera patienter över huvud taget. Vill man inte ha patienter utskrivna så fungerar säkert enbart psykofarmaka men anser man att personerna en dag ska kunna skrivas ut får man fanimej kavla upp ärmarna och jobba lite

Så jag tror nog det är många som mår psykiskt dåligt som antingen uppfinner en konspirationsteori eller hakar på de som redan existerar. Resterande är med stor sannolikhet påverkan från främmande makt som man brukar kalla det.
Citera
2022-01-16, 17:49
Medlem
styckets avatar
Citat:
Vi kan ta exempel med Flat-Earth, finns en bra dokumentär där de har både forskare med och de som tror att jorden är platt. Trots att de får superkonkret data på att jorden inte kan vara platt så biter de sig fast i att den är platt till 100% och kör med de gamla klassiska bortförklaringarna och dessutom försöker kasta villospår i debatten. Ska se om jag hittar det klippet för det finns på Youtube där man kan se och bådas sidor får komma till tals.
Exemplet med glaslasergyrot är ett annat där man helt förkastar dels information som man fått in tidigare vilket kan vara ok eftersom de vill bevisa allt från början, men när man sedan får värden uppmätt själva så börjar bortförklaringarna hagla in. När man gjort allt man kan för att få bort dessa korrekta värden som man anser är felaktiga så skyller man på att det måste vara något annat som påverkar deras tes om en stationär jord. Så fungerar inte riktigt vetenskap...

Så ignorera samtal per definition är kanske fel men förmågan att plocka in data som motsäger det man själv tror på finns helt enkelt inte bland många konspirationsteoretiker. Man vill bara göra experiment som bevisar det man redan tror på istället för att göra experimenten för att få fram fakta. Till och med när de ska lysa med en ljusstråle över vatten så fallerar deras experiment och först när de korrigerar sin höjd på motstående sida syns ljusstrålen som den borde. Här är jag dock osäker på vad de förklarar det med då jag bara sett en klippt version av detta.

Tror det är den här filmen jag pratar om när jag menar att de helt ignorerar fakta som kommer.
Flat Earthers vs Scientists: Can We Trust Science? Finns flera som inte är till för att förlöjliga någon av sidorna utan just för att ställa fakta mot påståenden osv.

Kan ju också tillägga detta med att man med mening misstolkar immune response till immune system för att påvisa att vaccinen försvagar immunsystemet. Det är att förvränga fakta som finns för att lägga ett sidospår. Varför valde man att feltolka detta så att man kunde starta ett par tusentals trådar runt om i världen att immunförsvaret försvagas om man vill hålla sig till fakta?

Om din poäng är att människor kan bli lurade håller jag helt med om det. Med det sagt kan många konspirationsteorier vara sanna det vet man ofta inte. Även om de låter konstiga.
Citera
2022-01-16, 17:50
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Var kommer alla konspirationsteorier ifrån? Är det kreativa troll och skämtare som hittar på dessa för att de njuter av att lura en massa naiva klantarslen eller är teoriernas upphovsmän störda och korkade på riktigt?

Vad är era tankar om det här?

Det allra viktigaste för en konspirationsteori är att den ska innehålla ett bakomliggande syfte. Oftast ett negativt sådant för den stora massan.
Ett syfte som för de flesta är osannolikt, men ändå aldrig kunna motbevisas.
Teorin kan innehålla fler än 1 syfte, men minst 1 av dessa måste kunna härledas till något osannolikt och negativt även om något av de andra kan vara av positiv art.

Själv är jag spektisk. Även till ovanstående teori. Skeptisk till allt. Till mig själv.
Citera
2022-01-16, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av layvare
Alla konspirationsteorier? Det är knappast att jag tror på alla.

Iaf:
Man undersöker ämnet grundligt sen handlar det om logik och fakta. Många ämnen är dessutom väldigt känsliga och mkt info kan därför ha blivit censurerat.

Sen finns det ju en massa konspirationsteorier om Olof Palme mordet, Estonia, Lars Vilks död och 11/9 osv osv.

Tror du på riktigt att media ger medborgarna 100% sanning i sina nyheter?

Varför tror ni alltid att man till 100% använder media som källa?
Lika lite som att ni alltid använder BitChute som källa så används heller inte endast media som informationskälla av motparten.
Citera
2022-01-16, 17:53
Avslutad
Oftast idioter, sen troll och sist kan teorierna faktiskt vara sanna ibland. Inte ofta, men ibland.
Citera
2022-01-16, 17:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Baran att googla som sagt. Procentvis är det nog inte så många. Poängen är att många kan vara sanna.

Lista på 15 bevisade konspirationer

https://www.buzzworthy.com/15-conspiracies-that-turned-out-to-be-true/

Det där är väl inga konspirationsteorier? Det är misslyckade försök till mörkläggning.
Citera
2022-01-16, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Om din poäng är att människor kan bli lurade håller jag helt med om det. Med det sagt kan många konspirationsteorier vara sanna det vet man ofta inte. Även om de låter konstiga.

Fast vill man påvisa att man tror man hittat sanningen bör man inte förvanska de fakta man vill visa. Då är det illa oavsett vilken sida som visar förvanskad fakta.

Så återigen bör man hänvisa till källor som går att verifiera, korskontrollera med mera för annars slutar det i pajkastning på alla håll och kanter.
Citera
2022-01-16, 17:56
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Vad har det med saken att göra hur man hanterar patienter och att man bör söka hjälp om man har så svåra förföljelsemanier?
Arbetade som vårdare så varken terapeut eller behandlingsassistent (om inte titeln ändrats då sen jag jobbade med detta)

Oavsett så har det på min dåvarande arbetsplats inte på extremt lång tid används psykofarmaka för att kontrollera patienter över huvud taget. Vill man inte ha patienter utskrivna så fungerar säkert enbart psykofarmaka men anser man att personerna en dag ska kunna skrivas ut får man fanimej kavla upp ärmarna och jobba lite

Så jag tror nog det är många som mår psykiskt dåligt som antingen uppfinner en konspirationsteori eller hakar på de som redan existerar. Resterande är med stor sannolikhet påverkan från främmande makt som man brukar kalla det.
Men allt är inte det som det verkar vara..
Det är liksom det som är det finurliga i tillvaron. Men är man fyrkantig som ett rutpapper i tänkandet så upplever man inte det så.

Jag tror inte att jorden är platt eller liknande så försök inte sätta dig över mig!
Senast redigerad av WykkedWitch 2022-01-16 kl. 17:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in