Citat:
Ursprungligen postat av
Hursomhelsting
Det är ingen här som har bett dig om någonting utan att det är du själv som tallar i kring ämnet.
Jag behöver inte läsa på om Gotland då jag vet om det mesta.
Men att Gotland är bara en liten del av Sverige, den här drönar incidenten väcker frågor om hur det står till med säkerheten i stort, det råder lite så Grönköping Kling och Klang över det hela.
Inte värst optimalt nej, det hade varit mumma det att få ned en drönare eller allra helst följa den till lyan där operatörerna fanns och ta bilder eller rent av haffa dem, kunde man sedan bevisa att det är Ryssland ja då stod ju Ryssland där med brallorna nere.
Tallar runt ämnet? Jag har besvarat några frågor runt eventuellt sätt att slå ut Forsmark utan att ge sig på reaktorbyggnaden.
Om du är insatt i läget där så vet du förbannat väl varför också och varför det "bara" är Gotland men även Öland och Oskarshamn?
Mobilisering av Gotland var dessutom påbörjad innan incidenterna med drönarna.
Man börjar nånstans, höjs läget så blir det mer mobilisering, det är inte så att man bortser från övriga Sverige.
Strategiskt är Gotland viktigt, det är jag övertygad om att du vet?
Självklart hade det varit optimalt om man fått ner eller iaf lokaliserat EN drönare, varför det inte skett lär vi bli varse.