Citat:
Ursprungligen postat av
Mackan52
Liberal idioti.
Det fungerar hur bra som helst för staten att driva företag. Folk går helt enkelt sluta rösta på idioter.
Så när man började privatisera järnvägen då blomstrade tåget?
Jag skulle vilja säga att alla vinstdrivande företag är riktigt jävla dåliga på att ge bra service till en låg kostnad för dom vill bara maxa ut sin egen vinst och ger blanka fan i kunder. Och ju större dom är ju värre är det.
Jag tycker servicen i samhället är skitdåligt idag och då är allt mer privatiserat än någonsin. Vården är ett gott exempel. Skolan med, jag gick på en privat skola en gång som var det sämsta skiten man skulle kunna tänka sig. Inga läroverk, internet på 10mbit som 200 elever skulle dela på för att GOOGLA fram sin kunskap. Det var deras affärsmodell. Resten av cachen stoppa dom i egen ficka.
Hur ser infrastrukturen ut av mobilnätet i landet? Fiber, vägar? Allt är eftersatt så ända ini helvete och 2 av 3 är privat ägda. Urusel täckning vart man än är och synnerligen om man är utanför en storstad.
Att vägarna ser ut som dom gör skulle jag vilja påstå att det beror på att regeringen vi har är så snål och efterbliven så man lägger hellre pengar på invandring, EU och andra övriga skänka-bort-pengar-projekt än att ta hand om det egna landet.
Vissa saker ska vara statligt ägda och underhållna. Infrastruktur är en sådan. Skola, vård, omsorg, polis, försvar, posten, badhus och gym, skog och mark.