2022-01-16, 13:52
Medlem
staticages avatar
Ryssland tar Gotland,får kontrollen över Östersjön.
Scenariot vi förlorar.Svårt att se att Nato går in och stödjer ett icke medlemsland.Eller är Gotland för värdefullt,ryssarna skulle ju få kontrollen över östersjön i så fall.
Jag förväntar mej mer stresstester från Rysslands sida framöver,vatten,el,drönare,mystiska sabotage.
Jag själv är övertygad att Ryssarna släckte Sthlm sist.
2022-01-16, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Landsförrädare. Ryssvurmare. Antar att du hade stått på stranden med byxorna nere vitande med en rysk flagga ifall ryssarna landsteg Gotland. Värre än en Quisling.
Dina älskade raketforskare kan försvara våra icke-existerande gränser. Eller så öppnar du ditt hjärta för ryssen som du gjorde för Abdul, Mohammed och M'bongo.
2022-01-16, 13:54
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HEDP502
Strypt yttrandefrihet? Vad är du förhindrad att säga i Sverige idag?

Du kan säga vad du vill i garderoben där ingen kan höra dig, det kan du göra i både Sverige, Ryssland och Kina.
2022-01-16, 13:55
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Scenariot vi förlorar.Svårt att se att Nato går in och stödjer ett icke medlemsland.Eller är Gotland för värdefullt,ryssarna skulle ju få kontrollen över östersjön i så fall.
Jag förväntar mej mer stresstester från Rysslands sida framöver,vatten,el,drönare,mystiska sabotage.

Säkert. Skulle inte vara förvånad. Ryska hackare slog ju även ut Coop och ICAs betalningssystem. Sverige skulle falla platt på 24 timmar om de ville. De slår väl ut strömmen, internet och matbutikerna bla
2022-01-16, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Källa? Om man googlar framgår inget sådant. Däremot har jag hört eller läst detta förr också och känner till att Sverige har ganska bra med tillgångar.

Har ingen källa, det lär väl vara bortstädat sedan länge. Det är en nära släkting till mig som har berättat detta för länge sedan.
Det kan ju ha varit en lögn också, men det skulle ha varit en sådan osannolik lögn att säga för en absolut noll anledning, samt att jag litar på denna släkting. Så jag bedömer det vara korrekt.
Men en källa hade varit trevligt att ha.
2022-01-16, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Säkert. Skulle inte vara förvånad. Ryska hackare slog ju även ut Coop och ICAs betalningssystem. Sverige skulle falla platt på 24 timmar om de ville. De slår väl ut strömmen, internet och matbutikerna bla

Bara den med häst och vagn är den som överlever. Och egen matförsörjning med egen vattenhåla. Vi kommer behöva gå tillbaka till 1800-talet igen. Bygga kolminor och dylikt.
2022-01-16, 13:59
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward

Såg en intervju med en insatt person som jobbat med cybersäkerhet,han hade skrivit en bok om detta ett tänkbart framtidsscenario.Vid frågan hur enkelt är det,så svarade han att dom kan släcka allt om dom väl bestämmer sej.
2022-01-16, 14:03
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Dina älskade raketforskare kan försvara våra icke-existerande gränser. Eller så öppnar du ditt hjärta för ryssen som du gjorde för Abdul, Mohammed och M'bongo.

Här ska inte öppnas nåt jävla hjärta för ryssen. Dör hellre. Men du verkar vara den typen som ger upp, någon man inte vill ha bredvid sig i en skyttegrav om man säger så. Förmodligen har du aldrig gjort någon värnplikt eller militärtjänstgöring utan är en typisk "internetkrigare" med förtvinad ryggrad. En ryggrad ryssarna gärna ser förbli sådan så att du förblir deras nyttiga idiot.
2022-01-16, 14:09
Medlem
Mindbusinesss avatar
Oavsett hur det hela avlöper är det intressant att se hur Putin agerar. Det är ju första gången i historien som en f.d. spion leder ett land och dess militär. Tror inte han agerar på klassiskt militaristiskt vis för att uppnå sina mål. Blir nog mycket smokes and mirror.
2022-01-16, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jag ser inte Ryssland som något hot helt enkelt. Det är det bara paranoida fånar som gör.

Var det alla invektiv du kunde komma på? Om jag får välja mellan Ryssland och sossarna och deras islamvurmande och HBTQ-vurmande så väljer jag Ryssland alla dagar i veckan. De står upp för sund europeisk kultur, vilket man inte kan säga om våra egna makthavare.

Samma här, att Ryssland skulle ta över Sverige är den enda räddningen för oss för att slippa det veritabla helvete som MP/S har skapat!

Sedan tror jag inte för fem öre att Ryssland kommer att anfalla något land i Europa, bara trams!
2022-01-16, 14:12
Medlem
En god vän från Norge sa att det landat två amerikanska passagerarplan från US Marine i Trondheim under förmiddagen. Men har för mig det ska vara ngn Nato övning i typ mars så kanske är därför dom är där. Dom har väl utrustning för en brigad liggande där om jag ej missminner mig.
2022-01-16, 14:14
Medlem
Phantom042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage

Släckte Stockholm?
Bor i Stockholm. Aldrig någonsin haft strömavbrott.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in