2022-01-15, 12:05
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shello
https://demoskop.se/news/valjarbarometern-januari-2022/

Lär vara AFS och kanske MED som ökar bland ”övriga partier”.
Kan vara Basinkomstpartiet också...
Citera
2022-01-15, 16:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shello
https://demoskop.se/news/valjarbarometern-januari-2022/

Lär vara AFS och kanske MED som ökar bland ”övriga partier”.

Mja, Nyans är väl ingen högoddsare?

Det är min gissning i alla fall, de verkar ju aktiva och är kanske det parti som kan fånga upp muslimer i sin diaspora.
Citera
2022-01-15, 18:56
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Jag tror du har rätt om elbidraget. Folk i allmänhet har överseende med mycket, men just det här med att införa ett idiotiskt utformat bidrag som bara gynnar vissa på ett helt orimligt sätt är verkligen att skjuta sig själv i foten. Men regimen har ju som vanligt SVT att lita på. Det ebbar ut om några dagar och sedan flyttar man fokus mot Putin, någon framgrävd SD-skandal eller vad som helst förutom elpriserna.

De kanske fick idén från Norge:
https://www.nrk.no/nyheter/regjeringen-vil-oke-stromstotten-1.15801940
Citera
2022-01-15, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, Nyans är väl ingen högoddsare?

Det är min gissning i alla fall, de verkar ju aktiva och är kanske det parti som kan fånga upp muslimer i sin diaspora.

Om Nyans vore ett generellt muslimparti som faktiskt vågade stå för sin religion, så tror jag att de hade haft betydligt bättre utsikter i valet. Men många muslimer ogillar och är misstänksamma mot turkar och sunnimuslimer. De försöker ju inte ens dölja att de är turkmuslimer när de bedriver sin valkampanj i Turkiet liksom.

Tror många grovt överskattar partiet nyans potential. Särskilt när sossarna kan skrämmas med SD och M med mass-sms till invandrare som de gjorde sist i valet 2018, så kan det nog få många att istället stödja sossarna.
Citera
2022-01-15, 20:25
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Om Nyans vore ett generellt muslimparti som faktiskt vågade stå för sin religion, så tror jag att de hade haft betydligt bättre utsikter i valet. Men många muslimer ogillar och är misstänksamma mot turkar och sunnimuslimer. De försöker ju inte ens dölja att de är turkmuslimer när de bedriver sin valkampanj i Turkiet liksom.

Tror många grovt överskattar partiet nyans potential. Särskilt när sossarna kan skrämmas med SD och M med mass-sms till invandrare som de gjorde sist i valet 2018, så kan det nog få många att istället stödja sossarna.

Du kan ha rätt, jag har faktiskt inte koll på vilken riktning de muslimer vi har i detta land är anhängare av, shia eller sunni, vi får se helt enkelt men nog tror jag att Nyans kan kapa åt sig ett par procent.
Citera
2022-01-15, 20:33
Medlem
Citat:
Du kan ha rätt, jag har faktiskt inte koll på vilken riktning de muslimer vi har i detta land är anhängare av, shia eller sunni, vi får se helt enkelt men nog tror jag att Nyans kan kapa åt sig ett par procent.

Jag tror att NYANS på sikt kommer att lyckas. Genom att ge shia-muslimer ett köttben, nästa köttben till sunni-muslimer.

Ge något till turkarna, något annat till araberna.

Det NYANS vill motverka är utan tvekan "försvenskning". Dom kan aldrig emellertid få dom kristna i sin hägn. För det är Islams rättigheter som gäller, på bekostnad av det svenska samhället. Vi får inte heller glömma att i styrelsen finns svenska kärringar som är lite till vänster men flummiga.
Citera
2022-01-15, 20:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tror att NYANS på sikt kommer att lyckas. Genom att ge shia-muslimer ett köttben, nästa köttben till sunni-muslimer.

Ge något till turkarna, något annat till araberna.

Det NYANS vill motverka är utan tvekan "försvenskning". Dom kan aldrig emellertid få dom kristna i sin hägn. För det är Islams rättigheter som gäller, på bekostnad av det svenska samhället. Vi får inte heller glömma att i styrelsen finns svenska kärringar som är lite till vänster men flummiga.

Exakt, Nyans stora idé eller argument är väl att de i första hand är muslimer och i andra hand även då muslimer, att de skulle vara "svenskar" kommer nog väldigt långt ner på deras lista, hela deras bild av sig själva är väl just att de kämpar för de muslimska värderingarna oavsett inriktning.
Citera
2022-01-15, 21:18
Medlem
Citat:
Exakt, Nyans stora idé eller argument är väl att de i första hand är muslimer och i andra hand även då muslimer, att de skulle vara "svenskar" kommer nog väldigt långt ner på deras lista, hela deras bild av sig själva är väl just att de kämpar för de muslimska värderingarna oavsett inriktning.

Jag önskar NYANS stor framgång i framtiden för då får sossarna svårare att mobilisera i utländska zoner. Det skulle också kunna medföra att nationalismen stärks på andra kanten.

Sverige förtjänar att få NYANS på halsen. Inga röster är givna på förhand.
Citera
2022-01-15, 21:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag önskar NYANS stor framgång i framtiden för då får sossarna svårare att mobilisera i utländska zoner. Det skulle också kunna medföra att nationalismen stärks på andra kanten.

Sverige förtjänar att få NYANS på halsen. Inga röster är givna på förhand.

Jag också, sedan kan man ju diskutera hur stora de ska bli för att förstöra för sossarna maximalt, en fråga som kräver eftertanke.

V jobbar ju hårt i invandrarvattnet också, har ju tonat ner identitetspolitiken dessutom så S anfalls från flera håll nu och det är ju S väl medvetna om, de har ju rippat SD,s frågor i stort sett rätt av.
Citera
2022-01-15, 21:31
Medlem
Nyans verkar vara ett vänsterparti, mer vänster än vänsterpartiet.
De har många bra saker i sitt program, tex ingen skatt för pensioner under 20 000:-
Nyans kan nog ta väljare ifrån vänstern och S, nyans vill göra mkt.
De har politik för allt...
https://www.partietnyans.se/var-politik/
Citera
2022-01-16, 06:58
Medlem
McQwertys avatar
Nyans verkar vara allt för detaljorienterat för att locka de stora massorna av muslimer. Det verkar vara lite av ett särintresseparti.
Citera
2022-01-16, 09:23
Medlem
Val.digital verkar inte uppdateras. Känner ni till nån annan sida med sammanställningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in