2022-01-16, 04:11
Medlem
Eller dra en vits om ni så vill. I verkliga livet menar jag då.
När jag tänker efter kan jag bara komma på hon gråhåriga tanten i TV's Har ni hört den förut dra vitsar och Minnie Driver i Good Will Hunting, men ute i världen har jag aldrig hört en tjej drar en vits. Inte i skolan, inte senare.

Nu är ju 90% av alla vitsar ganska töntiga och inte så roliga att man skrattar på sig men är det fler än jag som upplevt att detta är något grabbar gör och i princip aldrig tjejer?
Nu räknar jag inte stå-upp-komiker.
Citera
2022-01-16, 04:17
Medlem
bralesss avatar
Man måste ha väldigt lågt utvecklad humor eller lågt iq generellt för att roas av "en rolig historia". Men för all del.
Citera
2022-01-16, 04:41
Avslutad
Att man slipper höra roliga historier är det positiva med kvinnor. Däremot att man förväntas dra roliga historier är nackdelen.
Citera
2022-01-16, 06:50
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Man måste ha väldigt lågt utvecklad humor eller lågt iq generellt för att roas av "en rolig historia". Men för all del.
Du har missat poängen helt och hållet. Det är inte själva historien som brukar vara så rolig, det är hur man berättar historien som är avgörande och i vilken situation. Rätt tajming och rätt sätt att berätta den på, det är det som gör en rolig historia bra. Det är ju faktiskt det stand-up bygger på.
Citera
2022-01-16, 07:08
Medlem
grungewhores avatar
Det är en väldigt intressant iakttagelse, TS. Jag kan inte heller dra mig till minnes en enda gång en kvinna dragit en vits. Tvärtom vad någon i tråden säger, så är vitsar och ordvitsar ett tecken på intelligens och social kompetens.

Finns forskning på vad män respektive kvinnor tycker är roligt?
Citera
2022-01-16, 07:11
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
OK, boomer
https://youtu.be/qhAL-rKuOuI
Margareta Kjellberg hette hon.

edit: läste nu på wikipedia att den återuppstod på SVT Play 2011 😯

https://sv.wikipedia.org/wiki/Har_du_hört_den_förut%3F
Citera
2022-01-16, 07:12
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBeirut
När jag tänker efter kan jag bara komma på hon gråhåriga tanten i TV's Har ni hört den förut dra vitsar och Minnie Driver i Good Will Hunting, men ute i världen har jag aldrig hört en tjej drar en vits. Inte i skolan, inte senare.

Nu är ju 90% av alla vitsar ganska töntiga och inte så roliga att man skrattar på sig men är det fler än jag som upplevt att detta är något grabbar gör och i princip aldrig tjejer?
Inte ens din mor?
Citera
2022-01-16, 07:14
Medlem
Har aldrig tänk på det föränn nu. Tror fan det stämmer.
Citera
2022-01-16, 07:33
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBeirut

Jag har hört kvinnor dra roliga historier, men det är väldigt ovanligt. Chansen är förmodligen 30x större att en man drar en rolig historia. Ordvitsar är om möjligt ännu mer ovanligt att kvinnor drar.
Senast redigerad av saganshus 2022-01-16 kl. 07:35.
Citera
2022-01-16, 07:36
Medlem
Men håll era hästar! Jag är kvinna och en jävel på att dra vitsar och one liners.
Citera
2022-01-16, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extendedhuman
Men håll era hästar! Jag är kvinna och en jävel på att dra vitsar och one liners.
Den var rolig!
Citera
2022-01-16, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Den var rolig!
Okej här är en s k rolig historia: En pappa och hans pojke var på en djurpark. Sonen: Titta pappa, en kanel! Pappan: Nä, det heter inte kanel, det heter kamel. Förresten är det inte en kamel, det är en karaff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in