2022-01-15, 22:43
Medlem
Hallå! Sitter i planeringen för att kliva på följande upplägg. Intresserad av att veta mer om vad ni tycker och tänker om följande upplägg. Tack på förhand!

Ålder
Runt 30
Längd
175
Vikt
82kg
Kroppsfett
16-18% (kommer göra exakt mätning innan start)

Styrkestats innan start
Bänk: 110 kg
Knäböj: 160 kg
Marklyft: 150 kg

Träningserfarenhet
Gym över 10 år periodvis. Senaste 3 åren mer seriöst och större fokus på kost och träning.

Mål till kur:
Definition och ”hårdare” look. Sekundär volymökning heller.

Kuren
8 veckor
- 30mg anavar ED
- 250 mg test e e5d
Tribulus under kur ist för HCG

Hantering av östrogen
Naturlig AI som i kost.
Arimidex 0.5mg endast vid symptom.
Nolvadex på standby.

Kost
1.9-2.1 g protein per kg kroppsvikt
200-400 kcal i kaloriunderskott per dag

Plan för PCT
Start 14 dagar efter sista stick
Nolva
Dag 1-7 40mg
Dag 8-30 20mg

Post-PCT
Tribulus, ALA, DAA, bockhornsklöver, D-vitamin m.m

Vad har ni för feedback på följande upplägg? Är det något jag missat eller bör göra annorlunda?
Öppen för seriös tydlig feedback.

Tack!
Senast redigerad av Basemaster 2022-01-15 kl. 23:22.
Citera
2022-01-15, 23:06
Medlem
tnems avatar
8 veckor på testo e är lite kort, bättre att köra testo p då.
Citera
2022-01-15, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
8 veckor på testo e är lite kort, bättre att köra testo p då.

Berätta mer, tanken med att ta testo till Anavar är egentligen för att boosta upp testot då de stängs ner under Anavaren.
Men oavsett, bättre med testo p i detta läge?
Senast redigerad av Basemaster 2022-01-15 kl. 23:21.
Citera
2022-01-15, 23:58
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basemaster
Berätta mer, tanken med att ta testo till Anavar är egentligen för att boosta upp testot då de stängs ner under Anavaren.
Men oavsett, bättre med testo p i detta läge?

Du skall alltså inte ta testo och anavar samtidigt?
Citera
2022-01-16, 01:54
Medlem
Citat:
Du skall alltså inte ta testo och anavar samtidigt?

Jo, de ska tas samtidigt.
Citera
2022-01-16, 04:53
Medlem
Om du tänker köra Testo E så bör din kur vara 16-20v.
Ifall du ger dig på Testo P så kanske 10v hade räckt.
Sen kanske du borde höja dosen på Anavar också, vid 40-50mg, då kommer du inte bli missnöjd.
Senast redigerad av Abidas762 2022-01-16 kl. 04:56.
Citera
2022-01-16, 08:02
Medlem
tnems avatar
Citat:
Jo, de ska tas samtidigt.

Det tar typ 8 veckor innan man känner av effekten av testo e, det tar längre tid att nå steady state, det går förvisso att dubbelsticka första dosen för att snabbare nå steady state.
Så när du slutar efter 8 veckor så har du nått ditt maximala testonivå, för att sluta. Din testo nivå kommer alltså inte bli jämn, vilket man eftersträvar.

Med en snabbare ester som testo p så når du steady state snabbare.

Läser man i den klistrade tråden om doping preparat så rekommenderar man testo p framför testo e för en deff-kur.

Det finns "road calculator" om du googlar, som du kan fylla i din kur i för att se hur dina testosteron nivåer kommer se ut på kur. Då kommer du se att det är lämpligare med en snabb ester på en kort kur.
Citera
2022-01-16, 10:39
Medlem
Kul!

Som ovan sagt, välj kortare ester vid en så kort kur som 8v. Och jag hade sparat tribulus till efter kuren, så kroppen får någonting den inte är van vid, just när den behöver det - vilket kan ge bättre effekt än att introducera för tidigt. (Gäller generellt.. "cycle everything".)

Följdfråga: Någon särskild anledning till att du bara vill köra 8 veckor? Du kommer kunna öka bra på den tiden, eftersom du samtidigt kör anavar, men du kommer kunna öka lika mycket till på efterföljande 8 veckor. Det är ju enklare att "bara fortsätta" 8 veckor till än att planera in en ny kur. Då menar jag såklart ytterligare 8 veckor av testo, inte 16 veckor av både och.

+ Tips, köp hem Q10-tabletter, brännässlepulver, och arginine (även på kvällen) för att kunna motverka högt blodtryck. På dagen märker man kanske inte av högt blodtryck så mycket, men kan vara jobbigt på kvällen när man ska sova. Fungerar bra för mig under kur #2. Brännässlepulver är också bra för att motverka omvandling till DHT (motverka håravfall).
Senast redigerad av torminven 2022-01-16 kl. 10:43.
Citera
2022-01-16, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abidas762
Om du tänker köra Testo E så bör din kur vara 16-20v.
Ifall du ger dig på Testo P så kanske 10v hade räckt.
Sen kanske du borde höja dosen på Anavar också, vid 40-50mg, då kommer du inte bli missnöjd.

Grymt, tack för feedback!

Citat:
Det tar typ 8 veckor innan man känner av effekten av testo e, det tar längre tid att nå steady state, det går förvisso att dubbelsticka första dosen för att snabbare nå steady state.
Så när du slutar efter 8 veckor så har du nått ditt maximala testonivå, för att sluta. Din testo nivå kommer alltså inte bli jämn, vilket man eftersträvar.

Med en snabbare ester som testo p så når du steady state snabbare.

Läser man i den klistrade tråden om doping preparat så rekommenderar man testo p framför testo e för en deff-kur.

Det finns "road calculator" om du googlar, som du kan fylla i din kur i för att se hur dina testosteron nivåer kommer se ut på kur. Då kommer du se att det är lämpligare med en snabb ester på en kort kur.

Underbart! Efter ha läst lite om det känns det rimligt. Testo p 100mg varannan dag låter rimligt, vad säger du?

Citat:
Ursprungligen postat av torminven
Kul!

Som ovan sagt, välj kortare ester vid en så kort kur som 8v. Och jag hade sparat tribulus till efter kuren, så kroppen får någonting den inte är van vid, just när den behöver det - vilket kan ge bättre effekt än att introducera för tidigt. (Gäller generellt.. "cycle everything".)

Följdfråga: Någon särskild anledning till att du bara vill köra 8 veckor? Du kommer kunna öka bra på den tiden, eftersom du samtidigt kör anavar, men du kommer kunna öka lika mycket till på efterföljande 8 veckor. Det är ju enklare att "bara fortsätta" 8 veckor till än att planera in en ny kur. Då menar jag såklart ytterligare 8 veckor av testo, inte 16 veckor av både och.

+ Tips, köp hem Q10-tabletter, brännässlepulver, och arginine (även på kvällen) för att kunna motverka högt blodtryck. På dagen märker man kanske inte av högt blodtryck så mycket, men kan vara jobbigt på kvällen när man ska sova. Fungerar bra för mig under kur #2. Brännässlepulver är också bra för att motverka omvandling till DHT (motverka håravfall).

Underbar feedback, tack!

Anledning till 8 veckor är egentligen då jag inte vill att biverkningarna ska bli för stora och att det endast är en "deffkur". Hade främsta målet varit att öka i muskelmassa och volym så hade jag absolut kör en längre och ett annat upplägg. Tror du att det är för kort med 8 veckor? Självklart kommer jag inte sluta träna eller ta hand om kosten.

Grymt tips, ska lägga till de! Såg i din kur/slutrapport om andra tips för motverka håravfall etc som jag kommer ta efter.
Citera
2022-02-24, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torminven

Inne på 3dje veckan nu och börjar få feeling.
Känns bra och funderar på det du skrev här. Om man förlänger Testo med 8 veckor efter mina nu planerade 8 veckor kan jag då köra med Testo E?
Kör Testo p nu. Måste jag då starka i vecka 6 med testo e för att hinna få igång processen?
Citera
2022-02-24, 16:48
Medlem
torrans avatar
Citat:
Inne på 3dje veckan nu och börjar få feeling.
Känns bra och funderar på det du skrev här. Om man förlänger Testo med 8 veckor efter mina nu planerade 8 veckor kan jag då köra med Testo E?
Kör Testo p nu. Måste jag då starka i vecka 6 med testo e för att hinna få igång processen?

Håll inte på med att klydda att byta estrar i din första kur (förmodar jag), det tar mer än vad det ger. Fungerar testo p vilket det verkar som, så håll dig kvar till det.

Det enda viktiga när du kör testo p är att rotera injektionsplatser så att du inte får massa ärrvävnad i musklerna där du sticker dig. Förmodar att du kör EOD eller Mon/Wed/Fri.. dvs antingen tre eller fyra stick i veckan. Då ska du rotera på minst 3-4 olika muskelgrupper.

Är det din första kur, keep it simple!

Mvh
Torran
Citera
2022-02-27, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torran
Håll inte på med att klydda att byta estrar i din första kur (förmodar jag), det tar mer än vad det ger. Fungerar testo p vilket det verkar som, så håll dig kvar till det.

Det enda viktiga när du kör testo p är att rotera injektionsplatser så att du inte får massa ärrvävnad i musklerna där du sticker dig. Förmodar att du kör EOD eller Mon/Wed/Fri.. dvs antingen tre eller fyra stick i veckan. Då ska du rotera på minst 3-4 olika muskelgrupper.

Är det din första kur, keep it simple!

Mvh
Torran

Fint! Tack.

Yes då får jag addera muskelgrupp. Ligger och varierar mellan två just nu. Och kör EOD.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in