2022-01-15, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shiningstarborn
Tidsuppgiften 23:15 som sonen uppgett har väl bedömts som trovärdig av domstolen?

En annan sak jag inte förstår riktigt är vad som säger att hemresan från Granliden tog 42 minuter? Bygger det antagandet på Rajabis uppgifter om att de höll hastighetsbegränsningarna på vägen hem? Jag trodde hans trovärdighet var ”noll”, som det utrycktes inledningsvis i dokumentären?

Jovisst kan dom ha bedömt den som trovärdig men det finns ju definitivt inget som säger att den inte kan vara helt felaktig. Sträckan hade tydligen provkörts vid ett flertal tillfällen innan man kom fram till att 42 minuter var rimligt.
Citera
2022-01-15, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Jovisst kan dom ha bedömt den som trovärdig men det finns ju definitivt inget som säger att den inte kan vara helt felaktig. Sträckan hade tydligen provkörts vid ett flertal tillfällen innan man kom fram till att 42 minuter var rimligt.

Ja ok! Jag har ingen koll på vad de menade med att vittnesmålet var bedömt som trovärdigt men varför skulle han ljuga? Med reservation för en mindre felmarginal så klart.

Jo, han säger det ja. Vad är det som säger att de höll hastighetsbegränsningarna? Om Rajabi precis hade stuckit ner ett pensionärspar med 15 hugg vardera, är fullpumpad med adrenalin och kanske trycker lite extra på gaspedalen så hinner JM hem med god marginal. Det vet de ingenting om i dokumentären, bara spekulationer för att få sin förutbestämda teori att gå ihop. Dessutom kan man ju fråga sig vart förtroendet för Rajabi kom från helt plötsligt?
Senast redigerad av shiningstarborn 2022-01-15 kl. 20:26.
Citera
2022-01-15, 22:49
Medlem
Efter att ha kollat på dokumentären så är det uppenbart att det finns brister i utredningen och Johanna borde få resning. Helt fel att lita på en afghan som ändrar historia och ljuger hela 12 gånger.

Bara se på intervjun med henne, skulle en sådan vacker och lugn kvinna ligga bakom ett mord? I dont think so. Johanna gillar yngre män, kanske ovanligt men inget brott.

PS, någon som vet vart hon sitter? Skulle vilka skicka brev till henne och visa mitt stöd.
Citera
2022-01-15, 23:46
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovetstefan
Efter att ha kollat på dokumentären så är det uppenbart att det finns brister i utredningen och Johanna borde få resning. Helt fel att lita på en afghan som ändrar historia och ljuger hela 12 gånger.

Bara se på intervjun med henne, skulle en sådan vacker och lugn kvinna ligga bakom ett mord? I dont think so. Johanna gillar yngre män, kanske ovanligt men inget brott.

PS, någon som vet vart hon sitter? Skulle vilka skicka brev till henne och visa mitt stöd.
Så du är kåt på henne och tycker därmed att hon ska frikännas? Blir du kåt på Mohammad också eller ska han fällas?
Citera
2022-01-16, 00:04
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byzantinsk
Håller med i sak. Min enda reservation är att det faktiskt inte vore jättekonstigt om ett blockmongo skulle begå mord av helt obegripliga skäl. Är man beredd att mörda för den här kvinnans skull är det väl inte helt otänkbart att man mördar för att sno en juste freestyle?

Det finns en ganska fin katalog över bisarra och obegripliga brott begångna av afghaner, och även våra inhemskt odlade stjärnor gör ju ibland oerhörda saker utan någon orsak som vi något så när normalfuntade kan förstå.

Jo men hittar du många som åker hem till sin älskarinnas/flickvänns föräldrar och utan egen ekonomisk vinning försöker döda dem eller handlar det då snarare om något annat? Vad tror du , att Mohammad klippte dem för att han är afghan? Skärp dig!
Senast redigerad av johkv637 2022-01-16 kl. 00:29.
Citera
2022-01-16, 00:20
Medlem
Kaptenlingon44s avatar
Anna Bok känns mer hatad än Johanna 😂
Citera
2022-01-16, 00:25
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenlingon44
Anna Bok känns mer hatad än Johanna 😂

JAg skulle säga att Johnna leder, men inte med mycket...
Citera
2022-01-16, 00:28
Medlem
Alltså VEM kan denna nära anhöriga vara? En ”han”säger hon? Det måste vara någon som tillräckligt ofta interagerat med Mohammad R, och som samtidigt när på motivet att röja föräldrarna ur vägen (jag utgår från att det ju faktiskt var meningen att båda skulle dödas, tyvärr, hur hemskt det än må låta). Dessutom är det väl, om något, ställt utom rimligt tvivel att motivet var ekonomiskt så rimligen är det väl således någon som i så fall skulle få ta del av arvet.
Kan inte det då tolkas som att den nära anhörige som Johanna pekar ut även är nära anhörig till föräldrarna?

P.S. Ett Ica Maxi i en storstad har väl för fan kameror i entrén? Jävligt osmart drag att ange som alibi fyra år efter, och inte förr så man bevisligen kunnat motbevisa hennes eventuella besök med hjälp av videoövervakningen? FÖTA TROLIGT SÄGER JAG!
Lika osmart som att ange att hon hejat på någon som nu ”aldrig skulle träda fram” i rädsla för att bli anklagad för något. Anklagad för vad?!?
Citera
2022-01-16, 00:32
Medlem
johkv637s avatar
Ett alternativ är såklart att Johanna var den anstiftande mördaren, hon är ju dessutom dömd för gärningen
Citera
2022-01-16, 07:47
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Märkligt att försvaret får 95 preocent av tiden, dessutom med en massa biträden som får prata fritt och som är nytvättade från juristutbildningen. Dessutom kringår de en av de mest centrala frågorna (har inte sett allt), motivet. Motivet avhandlas gällande Johanna, och då är hon såklart skyldig. Men varför skulle Mohammad döda Johannas föräldrar utan hennes inblandning? Har sett ett och ett halvt avsnitt och tycker bara det är trams, min åsikt. Man ska heller inte glömma att det finns ett ekonomisk incitament hos alla dessa skeptiker... som programet fokuserar på. Och Johanna och alla andra får i vanlig ordning stå oemotsagda, inga kritiska frågor.

Håller med. Skit”dokumentär” där de greppar efter halmstrån. De är bl.a väldigt upprörda över att inte förarsätet undersökts. Det är väl självklart att det inte behövs då det är hennes bil och hennes avtryck garanterat finns precis överallt i bilen…? Vad skulle det tillföra om man hittade hennes avtryck i en firmabil som används hela dagarna…?

”Varför man kör långsamt på vägen? —-Man hittar inte. Därför är det uppenbart att Johanna inte var med!”

Varför man kör långsamt på en landsväg enligt mig är snarare tvärtom;
1. Risk för djurkollision finns av erfarenhet
2. Man vill inte höras/ synas
3. Man är tidigt på plats

Johanna har ju på ngt sätt visat vägen. Mohammed har utfört dåden, men var kanske inte ensam. Tror inte Johanna skulle förlita sig på endast en person att övermanna sina föräldrar. Mohammed har landsmän som kanske bangade väl på plats. Han skulle aldrig gola ner dem då han försatt dem i situationen och det kanske är anledningen till att han inte ens nämner dem.

Johanna är inte drogad, men däremot gick hon på diverse antidepressiva där inte rätt dos ännu satts in ordentligt, bla Mirzapotsal som hon svällde upp och blev lite manisk av(hon har själv berättat detta i boken om henne). Jag har själv erfarenhet av samtliga preparat hon säger sig äta och vet att det stämmer.
Citera
2022-01-16, 08:26
Medlem
"Jag var så chockad att vi gick på tivoli nästa dag efter Muhammed dödat min pappa"

Hon hade ingen aning om någonting. En tänkande människa förstår att hon anstiftat mordet och det i sig ger livstid. Jag tycker det var helt sjukt att sitta och kolla på en dokumentär där hon framställdes som ett offer
Citera
2022-01-16, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
"Jag var så chockad att vi gick på tivoli nästa dag efter Muhammed dödat min pappa"

Hon hade ingen aning om någonting. En tänkande människa förstår att hon anstiftat mordet och det i sig ger livstid. Jag tycker det var helt sjukt att sitta och kolla på en dokumentär där hon framställdes som ett offer

Håller på och läser boken "Kvinnan som lekte med elden: en resa till mörkrets hjärta", och min
mor sade att dokumentären var inget vidare efter hon hade sett klart den. Ska man kika på den ändå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in