Citat:
Ursprungligen postat av
johkv637
Märkligt att försvaret får 95 preocent av tiden, dessutom med en massa biträden som får prata fritt och som är nytvättade från juristutbildningen. Dessutom kringår de en av de mest centrala frågorna (har inte sett allt), motivet. Motivet avhandlas gällande Johanna, och då är hon såklart skyldig. Men varför skulle Mohammad döda Johannas föräldrar utan hennes inblandning? Har sett ett och ett halvt avsnitt och tycker bara det är trams, min åsikt. Man ska heller inte glömma att det finns ett ekonomisk incitament hos alla dessa skeptiker... som programet fokuserar på. Och Johanna och alla andra får i vanlig ordning stå oemotsagda, inga kritiska frågor.
Håller med. Skit”dokumentär” där de greppar efter halmstrån. De är bl.a väldigt upprörda över att inte förarsätet undersökts. Det är väl självklart att det inte behövs då det är hennes bil och hennes avtryck garanterat finns precis överallt i bilen…? Vad skulle det tillföra om man hittade hennes avtryck i en firmabil som används hela dagarna…?
”Varför man kör långsamt på vägen? —-Man hittar inte. Därför är det uppenbart att Johanna inte var med!”
Varför man kör långsamt på en landsväg enligt mig är snarare tvärtom;
1. Risk för djurkollision finns av erfarenhet
2. Man vill inte höras/ synas
3. Man är tidigt på plats
Johanna har ju på ngt sätt visat vägen. Mohammed har utfört dåden, men var kanske inte ensam. Tror inte Johanna skulle förlita sig på endast en person att övermanna sina föräldrar. Mohammed har landsmän som kanske bangade väl på plats. Han skulle aldrig gola ner dem då han försatt dem i situationen och det kanske är anledningen till att han inte ens nämner dem.
Johanna är inte drogad, men däremot gick hon på diverse antidepressiva där inte rätt dos ännu satts in ordentligt, bla Mirzapotsal som hon svällde upp och blev lite manisk av(hon har själv berättat detta i boken om henne). Jag har själv erfarenhet av samtliga preparat hon säger sig äta och vet att det stämmer.