2022-01-15, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Du vet väl att fupen består av fler sidor med mycket mer information än den meningen

Ponera nu att han nu döms, hur ställer du dig till hela situationen då? kommer du fortfarande kalla henne pissluder eller riktar du din hysteri till han istället?
Det är mycket intressant hur du brusar upp när du inte ens var där och har egentligen inte den blekaste aning om vad som hände. Utan du utgår enbart utifrån hans historia och kan absolut inte ta ett kliv bakåt och se objektivt över informationen som framkommit från många håll.

Jag går absolut inte utifrån enbart hans historia, men målsägande gör ju bort sig gång på gång.

Vi som faktiskt varit inne i rättsväsendet och vet hur det funkar, vi kan läsa mellan raderna, men du ser bara det som står, du verkar sakna oförmåga helt att tänka längre.
Citera
2022-01-15, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka1
Jag går absolut inte utifrån enbart hans historia, men målsägande gör ju bort sig gång på gång.

Vi som faktiskt varit inne i rättsväsendet och vet hur det funkar, vi kan läsa mellan raderna, men du ser bara det som står, du verkar sakna oförmåga helt att tänka längre.

Jag har förmågan att tänka längre, inte diskuterbart tack!
Nu vet jag inte på vilket sätt du har varit inne i rättsväsendet, men det verkar inte var i någon värst högt uppsatt position i och med att du använder ord som "pissluder".
Det rimmar bäst med någon som antagligen suttit inne

Men för all del, när du nu läser mellan raderna i rättsintyget exempelvis, vad är din slutsats där?
Citera
2022-01-15, 20:35
Medlem
Citat:
Jag har förmågan att tänka längre, inte diskuterbart tack!
Nu vet jag inte på vilket sätt du har varit inne i rättsväsendet, men det verkar inte var i någon värst högt uppsatt position i och med att du använder ord som "pissluder".
Det rimmar bäst med någon som antagligen suttit inne

Men för all del, när du nu läser mellan raderna i rättsintyget exempelvis, vad är din slutsats där?

hänvisa till vad du menar så ska jag säga min åsikt.
Citera
2022-01-15, 20:43
Medlem
Citat:
hänvisa till vad du menar så ska jag säga min åsikt.

Jag skrev ju det -rättsintyget

Du vet ju vad det behövs för underlag för att kunna utfärda ett, så scenen är din
Citera
2022-01-15, 20:54
Medlem
Citat:
Jag skrev ju det -rättsintyget

Du vet ju vad det behövs för underlag för att kunna utfärda ett, så scenen är din

ja vet inte varför du fastnar på hennes skador, dom kan fortfarande varit där sen långt innan, massa små märken som inte ens syns, jävla larv.
Citera
2022-01-15, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Så hon fick skador i fittan för att hon stötte till något?

Eller så har han en piercing som gjort skador.
Citera
2022-01-15, 20:58
Medlem
dandylines avatar
Det klassiska fjortis-ludret som ligger runt och sedan anmäler för våldtäkt för att försöka få någon fame. Uppenbart och tyvärr för vanligt. Definitionen av våldtäkt är att man blir påsatt under tvång, man gör allt i sin makt för att komma loss, man slåss, man skriker. Det är omöjligt på en krog. Allt annat är inte våldtäkt, dagens fjortisar är för känsliga. Gå vidare bara.

Lägg ner skiten och sluta slösa resurser på strunt.
Citera
2022-01-15, 21:06
Medlem
Citat:
ja vet inte varför du fastnar på hennes skador, dom kan fortfarande varit där sen långt innan, massa små märken som inte ens syns, jävla larv.

Du kanske inte ska ändra strategi med att läsa mellan raderna eftersom du missar ganska mycket information.
Hur kan du vara så säker att uppkomsten av skadorna skulle ha skett vid ett tidigare tillfälle? Vad exakt baserar du det på utifrån rättsintyget
Citera
2022-01-16, 01:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Rättsintyget lutar inte åt att hon orsakat dessa på sig själv

Du verkar tro att det kan aldrig dras felaktiga slutsatser av undermåliga rättsintyg?

Redan för 15 år sedan var detta uppe till debatt.

"Intygen, till exempel om brottsoffers skador, utfärdades ofta av läkare som saknade rutin och erfarenhet, vilket medförde att viktiga bedömningar saknades och att slutsatser i bland var felaktiga.

Men den 1 januari i fjol trädde en ny lag i kraft, som innebar att färre, men mer kompetenta läkare skulle utfärda rättsintygen. Tanken var att rättssäkerheten för både brottsoffer och misstänkta därmed skulle öka.

Men bristerna har bestått, visar en utvärdering från Rättsmedicinalverket"

https://www.svd.se/rattsintyg-haller-inte-mattet

Nu vet nog varken du eller jag eller någon annan i tråden om en förbättring verkligen har ägt rum men att misstag fortfarande begås (det är mänskligt) kan vi nog enas om?

I det aktuella fallet med den våldtäktsanklagade influencern/tatueraren så vet vi ingenting om detta men utifrån förhöret med målsäganden, alla omständigheter kring besöket på muggen och det intetsägande rättsintyget så är det väl ytterligt svag bevisning som hittills har presenterats?

Hellre fria än fälla känns rätt självklart i det aktuella fallet.
Citera
2022-01-16, 03:56
Medlem
Känner lite så här, om han gick in med henne. Mycket möjligt att det har hänt det hon påstår. Om hon gick in med honom. Mycket möjligt att det gick till som han påstår. Men min stilla undran är, varför går du in på toa med någon du inte känner?
Citera
2022-01-16, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berge1
Känner lite så här, om han gick in med henne. Mycket möjligt att det har hänt det hon påstår. Om hon gick in med honom. Mycket möjligt att det gick till som han påstår. Men min stilla undran är, varför går du in på toa med någon du inte känner?

Skulle gissa att han trängde sig på en hel del..
Citera
2022-01-16, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du verkar tro att det kan aldrig dras felaktiga slutsatser av undermåliga rättsintyg?

Redan för 15 år sedan var detta uppe till debatt.

"Intygen, till exempel om brottsoffers skador, utfärdades ofta av läkare som saknade rutin och erfarenhet, vilket medförde att viktiga bedömningar saknades och att slutsatser i bland var felaktiga.

Men den 1 januari i fjol trädde en ny lag i kraft, som innebar att färre, men mer kompetenta läkare skulle utfärda rättsintygen. Tanken var att rättssäkerheten för både brottsoffer och misstänkta därmed skulle öka.

Men bristerna har bestått, visar en utvärdering från Rättsmedicinalverket"

https://www.svd.se/rattsintyg-haller-inte-mattet

Nu vet nog varken du eller jag eller någon annan i tråden om en förbättring verkligen har ägt rum men att misstag fortfarande begås (det är mänskligt) kan vi nog enas om?

I det aktuella fallet med den våldtäktsanklagade influencern/tatueraren så vet vi ingenting om detta men utifrån förhöret med målsäganden, alla omständigheter kring besöket på muggen och det intetsägande rättsintyget så är det väl ytterligt svag bevisning som hittills har presenterats?

Hellre fria än fälla känns rätt självklart i det aktuella fallet.

Säkerligen finns det en risk att misstag begås i vissa fall, men exakt hur stor chans det är procentuellt överlag vet vi inte.
Jag har aldrig sagt att han är skyldig eller oskyldig, det får domaren besluta utefter den bevisning som inkommit. Det är en del parametrar som spelar roll i det här fallet som ska pusslas ihop, så vad domen blir det återstår att se.
Dock är det uppenbart att Josef har en hel del ex on the beach-anhängare här i forumet som får tunnelseende och deras förmåga att se objektivt och ta ett steg tillbaka, den förmågan finns tyvärr inte, därmed tar de till det lilla ordförråd som de utvecklat som till exempel "pissluder". Där sjunker nivån väldigt snabbt- och där har vi dagens ungdomar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in