2022-01-15, 15:32
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Kan være for å ikke bli gjort arveløs og inkriminere egen far så han får 21 år. Slet med å forklare seg om innholdet i samtalen. Tydelig usikker. Hvis tehs blod er funnet på badet stiller det seg annerledes. Da kan badehistorien være sann. Hvis aeh tappet i badekaret ca kl 9.15 etter samtale med teh og ble angrepet 9.30 kan det gi mening. Blodspor fra teh endrer dette bildet. Tror egentlig ikke på teh som drapsmann i et kryptoplott. Han kunne teoretisk sett tenkes å delta i et fargoopplegg med tb & co for å skvise penger av th til rus, fest og morro, men ikke som kidnapper i bolig. Da som tilrettelegger. Han burde også vite at th ikke ville betalt.
Det er selvsagt ok å spekulere i om TEH kunne hatt et motiv. Men sliter med å forstå at han kunne ønsket å hjelpe sin far med å drepe sin mor.

Et plott basert på å true sin sønn til å bli arveløs hvis han ikke er med på å drepe sin mor virker svært risikabelt. TEH kunne ha gått til politiet når TH eventuelt hadde foreslått noe slikt. Det har også kommet frem at TH ønsket å ha kontroll. At TH skulle "gitt ifra seg kontrollen" til sin sønn virker mindre sannsynlig.

Hvordan TEH var med på plotet basert på tidslinjen blir ikke enkelt å skjønne. (Anrop kl 09.14 og 09.50) Tiden virker for knapp til at badekar hendelsen skulle ha skjedd på morgenen slik du har spekulert i.
Citera
2022-01-15, 15:35
Medlem
Legokatts avatar
Hvis man tar utgangspunkt i hvordan etterforskerne som løste Birgit Meier saken tenkte, så klarte de å tenke nytt og finne løsningen som førte til at hun ble funnet 31 år etter at hun forsvant. I denne saken hadde politiet trodd ektemannen sto bak fordi han kunne hatt et motiv, men de klarte ikke å finne Birgit Meier. Etterforskerne som løste saken fant ut at hun hadde en relasjon til GM, og de gjorde søk etter henne basert på det korrekte hendelsesforløpet.

Ser man på Hagen-saken, så har man heller ikke her klart å finne AEH over 3 år etter at hun forsvant. Politiet har lett på over 122 steder uten å finne henne. Hvilke hypoteser de har lagt til grunn for sine søk kan man bare spekulere i. At de fleste søkene er gjort med bakgrunn i at de trodde TH hadde motiv er sannsynlig.

Men ingen AEH er funnet. Det kan hende søkene etter AEH er gjort basert på feil hendelsesforløp.

Jeg tror personen som ankom S4 i bil kl 07.56 / 08.56 kjente AEH og hadde en relasjon til henne. Forklarer at det ikke var tegn til innbrudd. At AEH utførte anrop / SMS rett etter at TH dro på jobb virker også mistenkelig på et vis og kan være et spor. Det samme gjelder sporene på åstedet som skulle tyde på at TH sto bak, selv om det har kommet frem at han var på jobb samtidig.

At AEH kan være skjult på eiendommen til en person som hadde en relasjon til henne bør ikke utelukkes. Å etterforske hvem AEH hadde kontakt med i tiden før forsvinningen tror jeg er viktig.

For å finne AEH tror jeg det er smart å holde alle mulige løsninger åpent. Å utelukke en løsning med ukjent GM er ikke smart, særlig siden det har gått over 3 år etter forsvinningen.
Citera
2022-01-15, 15:54
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det er selvsagt ok å spekulere i om TEH kunne hatt et motiv. Men sliter med å forstå at han kunne ønsket å hjelpe sin far med å drepe sin mor.

Et plott basert på å true sin sønn til å bli arveløs hvis han ikke er med på å drepe sin mor virker svært risikabelt. TEH kunne ha gått til politiet når TH eventuelt hadde foreslått noe slikt. Det har også kommet frem at TH ønsket å ha kontroll. At TH skulle "gitt ifra seg kontrollen" til sin sønn virker mindre sannsynlig.

Hvordan TEH var med på plotet basert på tidslinjen blir ikke enkelt å skjønne. (Anrop kl 09.14 og 09.50) Tiden virker for knapp til at badekar hendelsen skulle ha skjedd på morgenen slik du har spekulert i.

Jeg tror ikke TEH har hatt noe motiv for å drepe sin mor, ei heller at han har hjulpet sin
far eller noen andre i familien etter eget ønske. Men han kan ha blitt tvunget til det.
Om det er under trusler, manipulasjon eller andre årsaker, er umulig å si.
Ikke nødvendigvis selve ugjerningen, men alibier og dekkhistorie. Det er kun hans
forklaring som tilsier at AE faktisk var i live etter at TH dro på jobb den morgenen.

Når det gjelder manipulasjon, kan man i dag lese om den unge mannen som
fingerte sin egen død og begravelse for å flykte fra anklager om seksuelle overgrep.
Han fikk flere mennesker med på dette, og ble ikke avslørt før han ble innlagt med
covid i Skottland, der han hadde startet et "nytt liv" med nytt navn og nye papirer.
Man kan spørre seg om hvorfor han ikke ble angitt av sine medhjelpere.
Citera
2022-01-15, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
AE kan ikke ha vært to steder samtidig. Hvem var i teateret, og hvem snakket med alarmselgeren?

Nei, jeg kommer ikke på noen bedre forklaring enn den jeg allerede har foreslått.

Når vi ser tidspunktene for offentliggjøring, så tror jeg at alarmselgeren kan være en konstruksjon politiet har skapt, for å konsentrere publikums fokus rundt S4, det er fra dette området politiet ønsker tips.

Selv om det ikke er blitt kjent, så kan politiet ha mottatt mange tips om observasjoner av AE fra teaterkvelden, etter at forsvinningen ble kjent 9. januar 2019.

Men i januar -19 hadde ikke politiet behov for masse tips og informasjon fra teaterkvelden, da politiet allerede hadde klargjort hendelser og fakta fra turen inn til Oslo, og turen hjem igjen. ?

Så, ved å konstruere alarmselgeren, tydeliggjorde politiet at de søkte alle mulige tips og informasjon om observasjoner og hendelser etter ca 20:00 på kvelden 30. okt, og frem til de første politifolkene ankom S4 på ettermiddagen eller kvelden, ukjent tidspunkt, den 31. oktober 2018.
Citera
2022-01-15, 16:36
Medlem
Det kan fremdeles være sant at AE hadde vært i kontakt med Verisure om oppgradering av alarmen i S4, eller installasjon av ny og mer moderne alarm.

Det ser jo fort litt rart ut da, i og med at det er TH som skal ha observert mistenkelig adferd rundt eller i nærheten av S4.

Når vi vet bare fragmenter av det som har skjedd, så er det en viss mulighet for at TH hadde bedt AE kontakte Verisure om oppgradering av alarmen. Pga disse mistankene han hadde, om at ukjente personer skal ha lusket rundt S4.

Det er skurrer fremdeles synes jeg, at TH fikk installert nye overvåkningskamera på Futurum. Mens alarmsystemet i S4 ikke engang var påslått i nærmere ett år før forsvinningen.
Citera
2022-01-15, 16:38
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, jeg kommer ikke på noen bedre forklaring enn den jeg allerede har foreslått.

Når vi ser tidspunktene for offentliggjøring, så tror jeg at alarmselgeren kan være en konstruksjon politiet har skapt, for å konsentrere publikums fokus rundt S4, det er fra dette området politiet ønsker tips.

Selv om det ikke er blitt kjent, så kan politiet ha mottatt mange tips om observasjoner av AE fra teaterkvelden, etter at forsvinningen ble kjent 9. januar 2019.

Men i januar -19 hadde ikke politiet behov for masse tips og informasjon fra teaterkvelden, da politiet allerede hadde klargjort hendelser og fakta fra turen inn til Oslo, og turen hjem igjen. ?

Så, ved å konstruere alarmselgeren, tydeliggjorde politiet at de søkte alle mulige tips og informasjon om observasjoner og hendelser etter ca 20:00 på kvelden 30. okt, og frem til de første politifolkene ankom S4 på ettermiddagen eller kvelden, ukjent tidspunkt, den 31. oktober 2018.

Hva om det er motsatt - at alarmselgeren er et viktig vitne som har sett noe h*n ikke skulle se?
Og som derfor kanskje er "visket vekk" fra narrativet for å ikke sette vedkommende under unødig
press fra TH? Legger merke til at Verisure ikke holder hus på Futurum lenger.
Citera
2022-01-15, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

Tror du misforstår mitt innlegg, mulig uttrykte jeg meg litt uklart.
Citera
2022-01-15, 17:22
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg tror ikke TEH har hatt noe motiv for å drepe sin mor, ei heller at han har hjulpet sin
far eller noen andre i familien etter eget ønske. Men han kan ha blitt tvunget til det.
Om det er under trusler, manipulasjon eller andre årsaker, er umulig å si.
Ikke nødvendigvis selve ugjerningen, men alibier og dekkhistorie. Det er kun hans
forklaring som tilsier at AE faktisk var i live etter at TH dro på jobb den morgenen.

Når det gjelder manipulasjon, kan man i dag lese om den unge mannen som
fingerte sin egen død og begravelse for å flykte fra anklager om seksuelle overgrep.
Han fikk flere mennesker med på dette, og ble ikke avslørt før han ble innlagt med
covid i Skottland, der han hadde startet et "nytt liv" med nytt navn og nye papirer.
Man kan spørre seg om hvorfor han ikke ble angitt av sine medhjelpere.
At manipulasjon er en del av dette plottet kan ikke utelukkes. Men mot hvem manipulasjon ble benyttet er et åpent spørsmål.

At TH skulle ha gjitt fra seg kontroll virker mindre sannsynlig slik jeg ser det. Har heller ikke kommet noe frem i media som tilsier at TEH er delaktig. Derfor tror jeg man må se på andre løsninger
Citera
2022-01-15, 17:23
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Aktuell informasjon om tiden før forsvinningen:

- Aftenposten - 11.01.2020
En håndverker som bor i nabolaget, og som har kjent familien gjennom hele oppveksten, bekrefter at han utførte vedlikehold i boligen 14 dager før Anne-Elisa*beth Hagen forsvant. Dette ble gjort etter bestilling fra 68-åringen selv.
"Arbeiderne sluttførte arbeidet 25. oktober, altså få dager før Anne-Elis*abeth Hagen (68) forsvant, skriver*NRK, som melder at ansatte ble kalt inn til avhør allerede den første uken i november. Hagen forsvant 31. oktober."

- HHB2's brev til politiet - Oktober 2019:
"Kunne politiet være så på viddene etter flere måneders arbeid? Har de ikke sjekket ut entreprenørene og de min mor hadde vært i kontakt med?"
"At mamma i månedsvis hadde vært på utkikk etter malere og arbeidere til prosjekter i huset"

- VG - 19.09.2019
"Når jeg har ringt til henne, så har hun jo pleid å ringe tilbake igjen, sier Ska*nsen, som forteller at han gjorde avtalen med An*ne-Elisabeth to uker i forveien. Deretter fikk han ikke kontakt"

- TV - 25.05.2020
"Bevegelsessensorer i Slor*aveien 4 skulle ta bilder dersom alarmen i huset ble utløst. Alarmen hadde imidlertid ikke vært aktivert på nesten et år da Anne-Eli*sabeth Hagen forsvant
Tidligere har*VG*skrevet at Anne-Elis*abeth H20agen ble tilbudt et nytt og moderne alarmsystem kvelden før hun forsvant"

Leser man media om hendelser i tiden før forsvinningen er det liten tvil om at det var AEH som bestilte både håndverkere og elekrikker, samt at alarmsystemet fortsatt var utkoblet forsvinningsdagen. Tipper det er en sammenheng her. At noen lurte AEH med på et plott burde ikke utelukkes basert på denne informasjonen.
Citera
2022-01-15, 17:26
Medlem
Jeg tror dessverre tiden renner ut for politiet. Det er begrenset hvor lenge de kan styre på, uten å oppnå resultater. Dette er å regne som en drapssak, og blir derfor aldri henlagt. Men dersom det ikke kommer noe nytt nå før sommeren så blir nok dette trappet ned, for å bli hentet fram igjen dersom noe ny info dukker opp.

Jeg mener alt peker mot TH, TEH, VE og noen flere nære av disse, samt miljøet rundt RU. Men så store resusjer som brukes, er jo rart at polisen aldri oppnår gjennomslag.

En kan begynne å lure på om hun har stukket av, å lever ett godt liv en plass i verden. Men disse venninnene hennes som tidlig kontaktet politiet taler jo sterkt i mot dette også.

Stemme forfalskning, falske AE`er, parykker osv osv, synes jeg er å dra dette ut av proporsjoner.

Han er en klad fisk dene rikingen.
Citera
2022-01-15, 17:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Leste et sted at husets eneste vaskebøtte var sporløst borte vekk.
Tror det var i boken det sto, at det fantes en vaskebøtte i garasjen.

Logisk at TEH plasserte bøtta i garasjen, etter å ha tømt glasskår i søppelet utenfor, samtidig som han plasserte husnøkkelen på gjemmestedet i garasjen når han dro hjem.
Citera
2022-01-15, 17:40
Medlem
Citat:
Hva om det er motsatt - at alarmselgeren er et viktig vitne som har sett noe h*n ikke skulle se?
Og som derfor kanskje er "visket vekk" fra narrativet for å ikke sette vedkommende under unødig
press fra TH? Legger merke til at Verisure ikke holder hus på Futurum lenger.

Nei, jeg vet jo ikke.

Men synes det er lettere å tro at en person lyver om tidspunktet vedkommende snakket med AE.

Enn at mange mennesker sammen lyver opp en middag og teaterkveld som ikke har hendt.

Sms fra AEs iPhone til HHB1 nevner jo møte med venneparet kvelden før. Men innholdet i denne sms'en kan jo også være forfalsket. For den del. Sms'en kan være sendt, men ha handlet om noe helt annet.

Det er jo et stort problem for oss som forsøker å følge saken, at vi ikke kan vite sikkert hvilken informasjon som er sann, hva som er politiets mediestrategi, og hva som TH og andre vitner har forklart og som er usant.

Det er som å forsøke å pusle sammen et puslespill, der det ikke bare mangler mange brikker, men det viser seg at brikkene som finnes tilhører flere forskjellige puslespill også.

Jeg ser ingen løsning. Men håper at politiet vet hva som har skjedd. Og at de oppklarer saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in