• 1
  • 2
2022-01-15, 19:33
Medlem
Sven.Abdullahssons avatar
Ja jag undrar hur de blev som de blev? Växte de upp med en riktig mes till pappa som blev totalt dominerad och hunsad av mamman eller vad hände? För nått måste ju ha gått allvarligt fel i huvudet på dem?
Citera
2022-01-15, 19:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Nu ska du inte klaga! Dessa kvinnor bör ju uppmuntras! Vem älskar inte en riktig dominatrix! Hur de blev till är oviktigt, mest primära är att de finns.
Citera
2022-01-15, 19:39
De är väl oftast lesbiska.
Citera
2022-01-15, 19:40
Medlem
Kan OP ge ett exempel?
Citera
2022-01-15, 19:44
Bannlyst
Jaa en sak är extremt säker o de e att dessa kvinnor är så jääävla oattraktiva så att man spyr så fort man ser dom.

De e som en stor manlig björn som kommer att äta upp en om man tittar på den. Fyyfan!!

För övrigt så tror jag feminismen ligger bakom detta fenomen.
Citera
2022-01-15, 19:53
Medlem
Klas-Vegass avatar
Jag brukade åka in och ut i obs-klassen. Den obsklassen var ihopsamlad från 3 olika skolar. Jag hade dessutom hyffsad koll på vilka som gått där upp till 3 år över mig. jag hade dessutom sett dokumentärer om obs-klass på tv.
Jag hade aldrig ens hört talas om tjejer i denna miljö (och de fanns inga på tv-heller).

Men för att styra upp mitt liv bad jag att få bli placerad på en annan skola. Det här var ett avsevärt lugnare medel-klass område, men jag fick börja i deras obs-klass.

Döm av min förvåning när det gick 2 pojkar och fyra flickor där!!!!!!!

Här kommer annu en poäng. Samtliga flickor var äldsta barn. Ingen skall försöka inbilla mig att det bara var en tillfällighet.

En annan sak som slår mig är att det var ett sådant välartat medelklass område kan ha bidragit. Inga flickor skulle kunna få så mycket utrymme i en arbetarklass-miljö.

Så kanske är det just frånvaron av dominerande män som bidrar.

Psykiatrin klassar förövrigt aggressivitet som en störning hos kvinnor men inom normalspektrat för män. Jag vet inte om det är rätt. Men det är så det definieras idag.
Senast redigerad av Klas-Vegas 2022-01-15 kl. 19:56.
Citera
2022-01-15, 19:59
Medlem
Klas-Vegass avatar
Gudrun Schyman är väl bästa exemplet på vad ts menar.

Förre statsminister Göran Persson litade aldrig på vänsterpartiets förra ledare Gudrun Schyman.

- Hon får ett våldsamt utbrott mot karlar i allmänhet och skriker att ni ska inte tro att ni kan knulla runt hur som helst. Det var ett mycket märkligt utfall, berättar Persson bland annat i SVT-dokumentären.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...gudrun-schyman
Gudrun visar ju också att det faktiskt handlar om psykisk störning. Sätter sig och pissar offebtligt mm mm.
Citera
2022-01-15, 20:09
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Antagligen så har väl kvinnorna växt upp i en familj där man ser ner på kvinnor och glorifierar män.

Kanske fick store/lillebrorn mer kärlek av föräldrarna än systern.
Kanske ville mamman eller pappan egentligen ha en son istället för en dotter.

Antingen två saker kan hända i sådanna fall, dottern växer upp med tankesättet att kvinnor är svagare än män och att hon behöver anpassa sig efter det.

Eller att dottern växer upp med tankesättet att hon måste försöka motbevisa alla som anser att män är bättre än kvinnor, dottern kan bli extremt dominant eller att hon börjar starkt föredra maskulina saker framför feminina saker, exempelvis skulle du ge henne en rosa teddybjörn med ett rött hjärta så skulle hon då antagligen ta illa upp.
Citera
2022-01-15, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Gudrun Schyman är väl bästa exemplet på vad ts menar.

Förre statsminister Göran Persson litade aldrig på vänsterpartiets förra ledare Gudrun Schyman.

- Hon får ett våldsamt utbrott mot karlar i allmänhet och skriker att ni ska inte tro att ni kan knulla runt hur som helst. Det var ett mycket märkligt utfall, berättar Persson bland annat i SVT-dokumentären.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...gudrun-schyman
Gudrun visar ju också att det faktiskt handlar om psykisk störning. Sätter sig och pissar offebtligt mm mm.

Jaa exakt!!

Sätter sig på gatan och pissar offentligt för att visa dominans gör bara feminister o björnar!!!
Citera
2022-01-18, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrollStrategen
Kan OP ge ett exempel?
En manhaftig kvinna beter sig som en man. Hon uttrycker sig på samma sätt. Hon gör typiska manliga saker som att snusa, mecka med bilar eller bygga muskler. En dominant kvinna vill styra och bestämma allt. Hon respekterar inte andras gränser och viljor.
Citera
2022-01-18, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
De är väl oftast lesbiska.
Ja oftast men inte alltid.
Citera
2022-01-18, 18:22
Medlem
Enblandandras avatar
Är det just dominanta och manhaftiga kvinnor du vill diskutera? Undrar eftersom det finns manhaftiga kvinnor som inte är dominanta, samt dominanta kvinnor som inte är det minsta manhaftiga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in