2022-01-15, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag tror vi har olika utgångspunkter bara och bryr mig inte så mycket om det här landet längre för jag har redan planerat min sorti från svedistan efter pension om 2 år för länge sedan med hur mycke fetta som helst sedan och behöver inte "hytta-näven-i-fickan" i framtiden som dig, din stackars incel .

Sådana som dig tackar jag bara för underhållningen när ni stärker mig i mitt slutliga livsval. Tack!(glöm inte att konvertera i tid...ett tips bah)

Famous last words från den fega svennen som rymmer till Thailand

Han är inte bara feg och ful, han är rädd också.
2022-01-15, 17:24
Medlem
OlleHelges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo även om. De tar Ukraina ska vi i dagsläget inte skita byxorna av oss. Men att de förstärker så här i Östersjön är en markering att det är ditåt det barkar. Sverige kommer inte gå i krig för Ukraina det vet de om men vid krig kan saker snabbt eskalera. Polen t.ex är extremt taggade, de kan försöka något även utanför Natos kontroll. De baltiska länderna liksom. Om de anfaller Ukraina är fan vi näst!

För Sverige i hela den här soppan. Ta det lilla lugna. Visa upp att vi fan har ett försvar. Det kommer göra rejält ont om du försöker dig på något! Men i det mer långsiktiga vi bör nog stärka upp vårt försvar rätt ordentligt. För om de tar Ukraina är det Storryssland på G och där ingår också total kontroll över Östersjön.

Beror på, om de invaderar hela Ukraina blir det ett storskaligt krig somkommer sprida sig.

Om de tar Donbass, då kommer det bli ordentliga åtgärder mot Ryssland. Frågan är dock vad detta kommer leda. Kommer det bli ett krig mellan i första hand Ukraina och Ryssland eller kommer det bli mer av ett Krim scenario.

Att Ryssland inte gör något verkar högst otroligt. Ett av svaren från Nato kommer nog bli en total IT attack som stänger av stora delar av kommunikationen. Men kan gissa på att ekonomiskt så bildar man en mur runt Ryssland. Frågan är om de kommer klara det, utan att landets bryts samman.
2022-01-15, 17:25
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartasteTjejGang1
Har absolut inget emot att välkomna kultiverade ryssar till svensk mark. Rinkebysomalierna får åka hem, samma med Malmö muslimnäste, istället byggs operasalar, skridskoanläggningar och mäktiga museeum. Vi är många som hellre ser europeisk kultur än somalisk/arabisk sådan. Svenska försvarsmakten är svenska folkets största fiende; de vill se somalisk och arabisk kultur dominera för all framtid.

Historia är inte ditt favoritämne tror jag.
2022-01-15, 17:25
Medlem
Public Enemys avatar
I Ryssland tror man inte på någon invasion av Ukraina. Inte mannen på gatan i allafall.
2022-01-15, 17:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impulsive76
Jag gissar så här
Att ryssarna förstärker i Östersjön är inte på något vis första gången..
Om de nu har för avsikt att annektera Ukraina vet de mycket väl om reaktionen från NATO och EU.
Gällande just Östersjön kan en teori vara att de helt enkelt vill poängtera att de har beredskap mot just NATO och ev. EU.
Kan det vara en teori?

En teori så god som alla andra teorier. Vi vet med fakta att Ryssen sänt hit till Östersjön, fartyg gjorda för attack. Ovanligt. För det har inte funnits tidigare. Fartyg vars enda syfte är offensiv att landsätta brigader av ryska både mekaniserade som vanliga förband. Det är inte första gången men mer symboliskt som de gör detta nu har de tidigare inte gjort.

Om man vore svensk militär. Fan! Nu måste vi fan göra något! Hoppas bara jag har tillräckligt mycket ammo till min bössa.
2022-01-15, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
I Ryssland tror man inte på någon invasion av Ukraina. Inte mannen på gatan i allafall.

Frågade man även mannen på gatan om Ukraina är ett eget land eller en del av Ryssland?
2022-01-15, 17:28
Medlem
En fullskalig rysk militär attack mot Sverige skulle vara ett underbart reningsbad för detta degenererade land. Den humanitära stormakten med världens främsta hbtq-armé. Stolt marscherande i Pride-parad ska man nu ta sig an ryssen med uppsmörjda anus. Lycka till.
2022-01-15, 17:32
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
En fullskalig rysk militär attack mot Sverige skulle vara ett underbart reningsbad för detta degenererade land. Den humanitära stormakten med världens främsta hbtq-armé. Stolt marscherande i Pride-parad ska man nu ta sig an ryssen med uppsmörjda anus. Lycka till.

Ord och inga visor från en landsförrädare. Ingen empati inför mänskligt lidande heller verkar det som.
2022-01-15, 17:33
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo även om. De tar Ukraina ska vi i dagsläget inte skita byxorna av oss. Men att de förstärker så här i Östersjön är en markering att det är ditåt det barkar. Sverige kommer inte gå i krig för Ukraina det vet de om men vid krig kan saker snabbt eskalera. Polen t.ex är extremt taggade, de kan försöka något även utanför Natos kontroll. De baltiska länderna liksom. Om de anfaller Ukraina är fan vi näst!

För Sverige i hela den här soppan. Ta det lilla lugna. Visa upp att vi fan har ett försvar. Det kommer göra rejält ont om du försöker dig på något! Men i det mer långsiktiga vi bör nog stärka upp vårt försvar rätt ordentligt. För om de tar Ukraina är det Storryssland på G och där ingår också total kontroll över Östersjön.
Tar Ryssland Ukraina så kommer man försöka att ta Baltikum inom 4-5 år.
Då är det bara att omedelbart satsa på maximal upprustning med massiva beställningar av försvarsmateriel och ökade vplkullar.
Ryssland kommer aldrig att nöja sig om man tillåts annektera Ukraina.
2022-01-15, 17:35
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whamy
Vaddå samma sociala förutsättningar? Det finns procentuellt mer muslimer utav befolkningen i Ryssland än i Sverige

Vad spelar det för roll?
Får de ALLT serverat på ett silverfat som i svedistan tror du?
Nä de får bidra till samhället i ryssland eller kan dra åt h-e precis som det borde vara här! nuff
Senast redigerad av Erik Öst 2022-01-15 kl. 17:38.
2022-01-15, 17:38
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ryssarna kan ta Stockholm det är ok för mig.

Sthlm, GBG och Malmö kanske så kan vi andra börja göra resten av landet till ngt "hållbart". Människor som lever i våran verklighet som kan styra ?!
2022-01-15, 17:38
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy

Och hur många ryssar har ens nån aning om var ukraina ligger?
Tror inte gemene ryss har så stor kunskap.
Ryssland är inte väst direkt med uppdateradesociala medier som alla följer.
Kanske folk i större städer men ryssland är ett u-land där mång lever fattigt och inte är pålästa om övriga världen.

Tänk dig att fråga en lapp i norrland vad han tycker om invandringen i stockholm. Han skulle ha noll insikt i det.

rysska folket och rysska regeringen är 2 helt olika saker.
Kanske gemene man tänker" varför ska vi invadera ukarina?", men putin och andra högt uppsatta vet värdet av att ta kontroll över vissa stater och områden.

Precis som att usa startade krig i mellanöstern.
Det var usa:s regering som ville tjäna på det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in