2022-01-15, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
På vilket sätt tänkte du att militären skulle göra som socialdemokraterna vill?

Är det militära någon form av slavar till just socialdemokratin?

Berätta för mig.
Kanske för att vår försvarsminister är en riktigt jävla sossegris.
https://www.regeringen.se/sveriges-regering/forsvarsdepartementet/peter-hultqvist/
Citera
2022-01-15, 16:31
Medlem
Finns klipp på YT med vanliga drönare som släpper dynamit som sen exploderar och annat, nu vet jag inte hur känsliga kärnkraftverk är om en dynamitgubbe skulle explodera via drönare, men skrämmande tanke.
Citera
2022-01-15, 16:33
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1
Kanske för att vår försvarsminister är en riktigt jävla sossegris.
https://www.regeringen.se/sveriges-regering/forsvarsdepartementet/peter-hultqvist/
Och du har fortfarande problem med att att berätta.
Citera
2022-01-15, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JazzMee
Om du åker ut till Arlanda och tittar på flygplan, utan att ta en bild - är det UFO'n du kollar på då?

Nej, det är en felaktig definition av UFO. Det är ett UFO först när du kunnat utesluta alla konventionella förklaringar.
Citera
2022-01-15, 16:37
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzMee
Om du åker ut till Arlanda och tittar på flygplan, utan att ta en bild - är det UFO'n du kollar på då?
Om du inte förstår att det är flygplan du ser så kan det som du ser vid Arlanda vara precis vad du vill.

Hur tänker du själv om de där sakerna som rör sig vid flygplatser?
Citera
2022-01-15, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Jag har bakgrund, erfarenhet och insikt inom branschen, och är mycket medveten om vad man får, och bör, skriva och inte.

Vi är dessutom många inom branschen som i decennier pekat på, låt oss säga, enormt svaga punkter inom energisystemet ur en säkerhetssynpunkt, som aldrig har åtgärdats. Dessa rör dock ej dessa anläggningar.

Jag förstår att du tror dig ha kunskap inom detta område. Det är dock tydligt att du, likt de flesta här, inte har det.
Att du väljer att angripa mig med härskartekniker och försöker mästra mig gör enbart detta mer tydligt.

Som du säger, vi sätter punkt där.

Som sagt, hade du ens vetat något om den bransch du säger dig vara aktiv inom hade du vetat om att det finns kärnteknisk verksamhet inom skyddsobjekten som inte befinner sig skyddat i hallarna. Dessa går att attackera ganska lätt och nu har jag varit tydlig med det också. Men vi säger så.

För drönarangreppet är uppenbart inte för att ens röra dessa anläggningar, utan enbart för att testa reaktionstider.
Citera
2022-01-15, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Drönaren har nog flugits ut till havs och dränkt sig själv. Bästa sättet av komma undan.

Hela utförandet av operationen tyder på att man tagit höjd för lite olika scenarion. Rätt sofistikerat. Tvivlar dock på att de flugits rätt ut till havs och sedan avvecklats sig själva i havet.
På videon från Ringhals så ser det ut som att de är rätt stora, tror mer på att plockats upp på ett eller annat sätt.

Borde inte vara så svårt att motverka och upptäcka dylika operationer framöver. Trist bara att inställningen i Sverige för mer resurser för försvarsmakten alltid måste begränsas till NATO-debatten.
... Och sedan bidde det ingenting.
Citera
2022-01-15, 16:49
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralArmfeldt
Hela utförandet av operationen tyder på att man tagit höjd för lite olika scenarion. Rätt sofistikerat. Tvivlar dock på att de flugits rätt ut till havs och sedan avvecklats sig själva i havet.
På videon från Ringhals så ser det ut som att de är rätt stora, tror mer på att plockats upp på ett eller annat sätt.

Borde inte vara så svårt att motverka och upptäcka dylika operationer framöver. Trist bara att inställningen i Sverige för mer resurser för försvarsmakten alltid måste begränsas till NATO-debatten.
... Och sedan bidde det ingenting.

Var kan man se den videon?
Citera
2022-01-15, 16:55
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Var kan man se den videon?
Var medveten om att det är förbjudet att sprida filmen
Citera
2022-01-15, 16:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Dom verkar ju inte ha försökt vara diskreta: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/har-fastnar-det-mystiska-skenet-pa-film

Det här är ju en klassisk UFO observation för helskotta!
Citera
2022-01-15, 16:59
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det här är ju en klassisk UFO observation för helskotta!
När observatorer ser och jagar?
Citera
2022-01-15, 17:00
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Var medveten om att det är förbjudet att sprida filmen

Men det har ju SVT redan gjort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera