2022-01-15, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Sätt dig nu på skolbänken och lär dig stava och skriva som en vuxen. Du har ju uppvisat så mycket ilska och hat att jag tror du lider av självprojektion.

Ryssen anfaller inte. Det är bara stridspittars våta dröm. Och röda svin som tror att Sverige är sååå himla bra.
Jag har aldrig skrivit att jag tror ryssen ska anfalla, det hittade du på helt själv.

För övrigt tycker jag verkligen inte åsikten att man bör va stolt över sitt land och inte dra det i smutsen varje tillfälle man får, är ilska. Snarare normalt. Ni som hatar sverige varje vaken timme behöver hjälp. Inget blir bättre om man går och gråter dag ut och dag in. Ni förpestar debattklimatet vart ni än sätter er fot.
2022-01-15, 16:06
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuthus
Något sånt är min gissning också. Det har förts ett psykologiskt och ekonomiskt krig i Sverige under årtionden som regeringen varit mer eller mindre omedveten om, förblindade av sina höga löner. Kuppa in Miljöpartiet in i Riksdagen, försvaga Sverige ytterligare genom att stänga ner kärnkraften med hänvisning till "miljön".

Palme. Estonia.

Någonting är på gång. Men det handlar inte om krig mellan Sverige och Ryssland. Snarare är det väl en del av "integrationsprocessen" att ena folket genom påhittade pandemier och ett "Rysshot". När läget börjar stabiliseras igen inrikes kommer man med hjälp av samhället, som tröttnat på enskilda psykopater med mycket makt, slå till rejält.
Givetvis kan en åsna se att det pågår och en längre tid har pågått destabilisering av Väst.
2022-01-15, 16:11
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Du är ju dum på riktigt. Med hänvisning till barnsoldater så skulla man därmed kunna hävda typ att "Den vanligaste mannen i strid, är ett barn"!

Sedan är jag verkligen ingen kommunist, och du kan säkert inte rå för att du är en högerextrem incel.
Det heter inte högerextrem, det heter höger eller vänster sosse.

Vidare så kan man ju tycka att stavning och Svenska skulle varit något bättre i ditt fall. Du skeppar ju ur dig en hel del skit. Kommunistsvin.
2022-01-15, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Du får kolla nyheterna. Det sllmänkännedom för vuxna och de flesta barn i hela västvärlden.
Bland annat får inte Sverige och Finland gå med i NATO och de som gick med i NATO efter -97 får man inte placera militär i.

Lustigt att man kallar det för "kravlista", varför inte "önskelista" elle "konstruktiva synpunker"....

Att ryssarna har åsikter om NATO är knappast konstigt.

Att Sverige skulle gå med i NATO känns rätt långt bort.

Hur skulle någon få stöd i riksdagen till det?
2022-01-15, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Lustigt att man kallar det för "kravlista", varför inte "önskelista" elle "konstruktiva synpunker"....

Att ryssarna har åsikter om NATO är knappast konstigt.

Att Sverige skulle gå med i NATO känns rätt långt bort.

Hur skulle någon få stöd i riksdagen till det?

Konstruktiv synpunkter med ett uttalat hot om militära konsekvenser ,🤣

Vilka jävla dårar det finns. Hoppas Säpo har ordning på listan.
2022-01-15, 16:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Jag ser inte försvarsmakten eller "hens" som en del av nationen. Har svårt att se hur en frisk människa kan göra det. Man "skäms" inte över fienden utan möjligen kan man förakta den då den inte har något med en själv att göra utan är något främmande.

Istället för att tro att andra inte har något bättre för sig än "hat" så varför inte vara stolt över att ha nedmonterat militären som resten av samhället, det var väl slutmålet. Motståndarna som vill ha en fungerande militär och ordning och reda får ägna sig åt skratta åt eländet istället som en svag tröst.
Nationen är svenskarna. Det må vara så att svenskarna förlorat allt vett (i grunden därför att de övergett Kristus), men det är fortfarande vårt folk.

Vilka tror du kommer att vara beredda att dö för folket? De som identifierar sig med sitt kön, sin ideologi, territoriet, demokrati? Det korrupta systemet?

Sant nationella dör för sin nation.

Vi kan inte bekämpa vansinnet med vansinne, utan vi gör det genom att gå vår egen väg med ande, sanning, kärlek och heder. Och våld, när så krävs.
2022-01-15, 16:19
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Ivan har väl varit i Östersjön många gånger? Hade de inte två krigsfartyg i närheten av Gotland för 8-10 år sedan?

Varför sådant ståhej nu för?

Ryssland har med tillförsel av Ropucha och Ivan Gren mer än fördubblat sin landstigningskapacitet i Östersjön de senaste dagarna. Det är alltså fartyg som har ett enda syfte, dvs truppförflyttning i amfibiska operationer riktade mot Sverige och Finland.
2022-01-15, 16:21
Medlem
magpests avatar
Ryssland vill ha Gotland. Kan bli krig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Konstruktiv synpunkter med ett uttalat hot om militära komseo ,🤣

Vilka jävla dårar det finns. Hoppas Säpo har ordning på listan.

SÄPO har inte ens koll på statsministern så dom har säkert ingen koll på dig heller....

Ingen har sett listan, det är NATO som är källan....

Visa mig dokumentet.

Ryssarna ställer krav som inte ens är aktuella och NATO låtsas bli stötta.

Det är bara ett spel såklart.

Verkar vara en storm i ett vattenglas, en höna av en fjäder.

Sorry, det blir inget världskrig den här gången heller.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Jag håller med dig. Du har rätt. Det är för tidigt för oss att fira segern. Mycket beror på den hjälp som samvetsgranna svenska medborgare kommer att ge oss. Men än så länge är vi nöjda med informationsflödet från svenska medier.

Vi har aldrig samlade hemlig information so billigt: Första månaden - 29 kr

Det tragiska i det du säger är att det är sant. Ryssland är hopplöst efter när det kommer till strategisk ISR förmåga och vet inte var väst har sina trupper. Det är lätt för väst att glömma det ibland. Ovetskapen leder till nervositet och konspirationer. De är inte vana att som väst ha full koll på exakt var enskilt ryskt förband befinner sig.
2022-01-15, 16:23
Medlem
Finns fyra delar från Försvarsmakten.

https://youtu.be/Y80utl-RkHg

https://youtu.be/1985OMqm1pE

https://youtu.be/bEU0ada0GL8

https://youtu.be/mOuNjP1HfJo
Senast redigerad av Jsjsusi 2022-01-15 kl. 16:25.
2022-01-15, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
SÄPO har inte ens koll på statsministern så dom har säkert ingen koll på dig heller....

Ingen har sett listan, det är NATO som är källan....

Visa mig dokumentet.

Ryssarna ställer krav som inte ens är aktuella och NATO låtsas bli stötta.

Det är bara ett spel såklart.

Verkar vara en storm i ett vattenglas, en höna av en fjäder.

Sorry, det blir inget världskrig den här gången heller.

Är du dum i huvudet? Du ska försöka lura i de inavlade Sverigevännerna på Flashback att ingen kravlista finns?

Listan jag pratar om är den på folk som ska tas av daga innan det blir skarpt läge.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in