Citat:
Ursprungligen postat av
Tejprulle55
Det är precis såhär jag tänker också! Gotland är väl hur lätt som helst att ta och vad har Sverige för försvar bara mot dessa fartyg?
Tror vi kan ryka snabbt ifall ryssarna bestämmer sig för att de vill ha Östersjön också..
Jag vet inte... det är någonting som skaver med den här vansinnigt detaljrika rapporteringen i MSM. Drönare över Ringhals och krigsfartyg utanför Slite... Statsministern arbetar nu "isolerad" (eftersom hon eventuellt är... sjuk?) Mobilisering... Är verkligen Hultqvist och Bydén bekväma med att allmänheten ska följa utvecklingen på första parkett? Om det verkligen vore på riktigt? Inledningen till en rysk invasion av Gotland?
Jag får lite nostalgiska vibbar av januari 1991, för 30 år sedan. Då CNN live-sände Operation Desert Storm, i Bagdad, för en hänförd världspublik. Som då gjorde att hela världen accepterade vad som sedan följde, med kriget mot terrorism och jakten på massförstörelsevapen... Ett sätt att rättfärdiga och vinna allmänhetens acceptans för en kommande agenda.
Vilken agenda är det som ska rättfärdigas, och få allmänheten att acceptera, idag? Införandet av Martial Law, eller Fullmaktslagar i Sverige, så klart.
De som ännu inte lärt sig att tyda de underliggande signalerna behöver nog lära sig detta nu.