2022-01-15, 11:55
Medlem
Jag har bokat en retreat på tre dagar där man dricker alla tre dagar och ceremonin sker på dagen. Jag hörde av mig till anordnarna om att få tidigarelägga datumet dvs från mars till februari. De hörde av sig idag och säger att de ska lägga in ytterligare ett datum i februari men då är det två-dagars dryck och en dag integration.

Aya är helt nytt för mig, har testat det mesta inom psykedelia och senast en mescaline ceremoni som var mest blah. Ända sen jag bokade ayan har mitt mind gått bananas, jag har sjuka drömmar och det känns mest som skrämseltaktik för att jag till slut ska avboka. Men på ett sätt är jag van, har alltid varit sån inför varje retreat där man ska gå inåt och rannsaka sig själv.

Jag misstänker att priset är samma för retreaten och priset är ganska högt jämfört med andra retreats, alltså dubbelt så högt.

Syftet med ayan för min del är att komma förbi/över den här platån jag befinner mig i. Jag känner hela tiden att jag börjar om, på den här nivån jag är på men kommer liksom inte vidare. Jag vill se vad som ställer till det för mig. Jag misstänker att det är nåt i relation till ena föräldern som är kvar men jag är redo att släppa det.

Vad tror ni? Ska jag köra på en tredagars eller blir tvådagars med integration bättre? Vad hade ni gjort? Och varför?

Ni som är emot aya kan ju söka er till andra mer givande trådar för er. Tack!
Citera
2022-01-15, 12:00
Avstängd
Varför tror du att pengarna och tiden du investerar i det, ska hjälpa dig i en ansträngd relation med en släkting?
Citera
2022-01-15, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Varför tror du att pengarna och tiden du investerar i det, ska hjälpa dig i en ansträngd relation med en släkting?

Jag tänker mig att den ska visa mig mina mönster i relation till den personen och var och i vilken händelse det uppstod. Och på så sätt skapa en acceptans eller få inre ro.

Jag har redan betalat en bokningsavgift som inte går att få tillbaka.

Sen kan jag nämna att även om mescalin-ceremonin var dåligt fixad från anordnarnas håll så gav den mycket i efterhand och den lättade på blockeringar som jag haft. Min kropp mådde bättre efteråt och jag hade sån energi jag inte haft på länge. Min träning gick riktigt bra. Ja flera fördelar helt enkelt.
Senast redigerad av SpaceShip123 2022-01-15 kl. 12:05.
Citera
2022-01-15, 12:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceShip123
Jag tänker mig att den ska visa mig mina mönster i relation till den personen och var och i vilken händelse det uppstod. Och på så sätt skapa en acceptans eller få inre ro.

Jag har redan betalat en bokningsavgift som inte går att få tillbaka.

Sen kan jag nämna att även om mescalin-ceremonin var dåligt fixad från anordnarnas håll så gav den mycket i efterhand och den lättade på blockeringar som jag haft. Min kropp mådde bättre efteråt och jag hade sån energi jag inte haft på länge. Min träning gick riktigt bra. Ja flera fördelar helt enkelt.

För att kunna lösa en relation behöver båda parter vara närvarande, oavsett anledning.
Citera
2022-01-15, 12:12
Medlem
Citat:
För att kunna lösa en relation behöver båda parter vara närvarande, oavsett anledning.

Fast ibland är en part redo medan den andra inte är det. Man kan inte alltid vänta på att andra är redo, speciellt inte om en part är död tex. Men man kan hantera det inom sig själv. Ett annat ex kan vara våldtäktsoffer, som inte ens vet vem gärningsmannen är. Jag var på ett retreat där en kvinna från Sydafrika hade blivit brutalt våldtagen av 5 män.
Citera
2022-01-15, 12:26
Avstängd
Nu var det ju inte exempel jag var ute efter. Vetenskaplig och evidensbaserad forskning pekar alla på samma sak, vill man lösa konflikterna i en relation så krävs att alla parter är inblandade i processen. Det enklast är annars att glömma allt, spara pengar och gå vidare med sitt liv. Gjort är gjort. Du vet ju inte hur andra uppfattar dig om du sitter ensam och får en spirituell upplevelse, det ändrar inget av ditt beteende utan att du fått svar.
Citera
2022-01-15, 12:35
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Nu var det ju inte exempel jag var ute efter. Vetenskaplig och evidensbaserad forskning pekar alla på samma sak, vill man lösa konflikterna i en relation så krävs att alla parter är inblandade i processen.
Nu blandar du ihop vetenskap och evidensbaserad forskning med reklam från parterapeuter.

Det finns inte alls någon sådan evidens som du påstår och absolut inte någon ”enda väg” som du försöker få det att framstå som.

Tvärtom så är varenda samtalsterapeut van att lösa relationsproblem åt sin klient genom att lära dem se mönster, öka förståelse, acceptans, minska hat, etc och även genom små förändringar få ordning på relationer som kan va varit skadade eller negativa till och med sedan barnsben helt utan att den andra parten är närvarande.

Högst oklart varför du ljuger, men du går väl igång på sådant kanske.
Senast redigerad av Jenny.Haniver 2022-01-15 kl. 12:40.
Citera
2022-01-17, 22:55
Avslutad
Citat:
Nu var det ju inte exempel jag var ute efter. Vetenskaplig och evidensbaserad forskning pekar alla på samma sak, vill man lösa konflikterna i en relation så krävs att alla parter är inblandade i processen. Det enklast är annars att glömma allt, spara pengar och gå vidare med sitt liv. Gjort är gjort. Du vet ju inte hur andra uppfattar dig om du sitter ensam och får en spirituell upplevelse, det ändrar inget av ditt beteende utan att du fått svar.
Att se sig själv med andra ögon och därigenom bryta invanda mönster / beteenden kräver inte direkt någon interaktion med någon annan. Förändring börjar hos dig.
Citera
2022-01-18, 08:47
Medlem
Vad kostar detta om jag får fråga?
Citera
2022-01-18, 12:59
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag skulle gärna gå på ett Ayahuasca retreat här i Sverige. Men det är rätt dyrt kan jag tänka mig.
Citera
2022-01-18, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Vad kostar detta om jag får fråga?

Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jag skulle gärna gå på ett Ayahuasca retreat här i Sverige. Men det är rätt dyrt kan jag tänka mig.

Just den här kostar 8000-10000 men kort efter att jag anmält mig fick jag info om en annan som kommer hållas som kostar 4000kr. Enda skillnaden är en extra aya-kopp/dag.
Citera
2022-01-18, 15:05
Medlem
Citat:

Läs på mer och återkom, du är rätt arrogant i ditt uttalande och framstår som rätt bedövad av alkohol. Det finns hjälp att få även för dig men frågan är väl om du är redo att släppa kontrollen och möta dig själv.

Finns en som jag blivit förfrågad om att vara med på och det skulle kosta runt 1500kr. Jag tackade däremot nej till detta då jag är självlärd via svamp, trivs bättre i min egna kokong av utveckling för att hålla det kortfattat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in