2022-01-15, 09:40
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
mycket som är olagligt, men det låter lite dumt som argument att låta bli om du tänker efter

Säg att polisen har fotat/filmat drönaren så är det fortfarande ingenting som behöver visas för allmänheten.
Citera
2022-01-15, 09:40
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Man har noterat drönare över TRE STYCKEN kärnkraftverk igår. Alltså en koordinerad operation. Då kan man nog utesluta kreti o pleti. Hade det varit på ett enda ställe så hade nog ingen reagerat.

Varför så förvånade över att Ryssland skulle kunna utföra denna operation? Dom drar ner brallorna på Sverige ibland. Man har tidigare flugit in över svenskt territorium. Det är en kattens lek med råttan som Ryssland håller på med. Det är deras sätt att säga att vi inte ska spela större än vi är. Sverige är trots allt ett litet land med en svag militär kapacitet i händelse av ett angrepp.

Sverige är lite som en fittslicker som skäller på en större hund. Det går bra när den större hunden har kopplet på sig. Men alla vet vad som händer om kopplet lossnar.

Möjligt att man vill markera. Men att Sverige svara med att sätta militär på Gotland. Tror man Ryssland skulle attackera sverige har man verkligen noll koll på det geopolitiska läget.
Citera
2022-01-15, 09:41
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Säg att polisen har fotat/filmat drönaren så är det fortfarande ingenting som behöver visas för allmänheten.

Kommer ALDRIG att visas för allmänheten. Sånt ser inte dagens ljus på 50 år
Citera
2022-01-15, 09:42
Medlem
pantherTypeGs avatar
Är garanterat greenpeace aktivister eller något annat slödder från vänsterflanken som vill stoppa kärnkraften. Ryssen är det knappast.
Citera
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Catalinan och DC 3:an, i fredstid är ett bra exempel
Har Sverige gjort något liknande? Kanske det borde bli en ny tråd om, men jag bara frågar.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Någon som vill låta oss förstå att de kan slå ut Sveriges elförsörjning när de vill. De behöver ju inte spränga sönder hela kärnkraftverket, en liten explosion och det måste stängas ner under lång tid. Alternativt en false flag som vill få oss att tro ovanstående. Patetiskt att vi inte har bättre skydd eller möjlighet att fånga eller följa efter drönare snabbt.
Citera
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Olagligt att foto och filma på skyddsobjekt.
För obehöriga. Behöriga får se på övervakningsfilmer och fota/filma när det behövs, en drönarflygning räknas troligen som något säkerhetspersonalen får dokumentera.
Citera
2022-01-15, 09:43
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Har Sverige gjort något liknande? Kanske det borde bli en ny tråd om, men jag bara frågar.

Nej Sverige har inte gjort något liknande. Tog det som exempel för att visa på flathet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Håller med! Men vad kostar t ex en Mavic PRO?

Kan ju vara några uttråkade personer som ligger bakom

De får göra en teknisk utredning för att reda ut vad för modell det kan röra sig om. Kanske den plockats upp av militär radar.
Citera
Medlem
JazzMees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Tveksamt. Min vän såg också en "drönare" nyligen. Men det är ju bara vad de tror. Har de inte detaljerade fotografier på det som flyger är det per definition ett ufo.

Om du åker ut till Arlanda och tittar på flygplan, utan att ta en bild - är det UFO'n du kollar på då?
Citera
Medlem
Om jag vore svensk militär/polis skulle jag tagit mig en titt i hytten på denna båten

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:4946772/mmsi:273334240/imo:9555333/vessel:SERDOLIK
Senast redigerad av Felicie 2022-01-15 kl. 09:47.
Citera
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Är garanterat greenpeace aktivister eller något annat slödder från vänsterflanken som vill stoppa kärnkraften. Ryssen är det knappast.
Men tror du att de skulle lägga kanske en miljon på drönare för att göra något som vem som helst skulle kunna avslöja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in