2022-01-15, 01:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
EU är både mäktigare än USA och Kina.

Nej sluta. Det hade det gärna fått vara och jag är nog den mest EU-positive medlemmen som finns på Flashback (helt för ett gemensamt försvar t ex). Men nej EU är en ekonomisk supermakt, inte en militär. Sverige kommer inte att få någon militär hjälp av EU.

Skriver du mer sådana här totala galenskaper så svarar jag inte.
2022-01-15, 01:03
Medlem
I19 från Boden med 120 man har transporterats ned till Visby medelst ett amerikanskt transportflyg. Detta erfar DN i en nyligen publicerad artikel.. Kommentarer?
2022-01-15, 01:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
I19 från Boden med 120 man har transporterats ned till Visby medelst ett amerikanskt transportflyg. Detta erfar DN i en nyligen publicerad artikel.. Kommentarer?

Förvånansvärt positivt att man åtminstone rustar. Hur många man kan det finnas på de tre ryska skeppen?
2022-01-15, 01:06
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Tja, försvaret tar väl läget som en förevändning att öva upp sig på olika insatsmöjligheter.
2022-01-15, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det paradoxala att många av de som verka önska sig Ryssens (högst osannolika) invasion av Sverige kallar sig nationalister och Sverigevänner. Men det är sen gammalt...

En hel del är nog trollkonton och många är nog personer som allmänt är på kant med samhället, skulle tro att det är ett fåtal konton, med fysisk svensk person som inte är på kant med samhället, bakom tangentbordet som önskar se något land invadera oss.

Som vanligt är det idioter, troll, missnöjda, idealister, debattnördar och superengagerad allmänhet som hörs mest. Den stora massan deltar sällan i debatten.
2022-01-15, 01:08
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tejprulle55
Under natten till idag har 3 ryska landstigningsfartyg seglat in på Östersjön. Varför?! Kommer ryssarna invadera Sverige? Behöver vi vara oroliga, vad tror ni??

Informationen jag läst finns här:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0G0A46/bilder-har-seglar-ryska-landstigningsfartyg-in-i-ostersjon

Något i stil med maktdemostration.
2022-01-15, 01:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ryssland mobiliserar nu på bred front – och då menar jag breed.

(FB) Stor cyberattack mot flera myndigheter i Ukraina (2022-01-14)

Mmm, det vore väldigt olyckligt om det skulle visa sig vara något mer. Covid lär vara en snuva i jämförelse.
2022-01-15, 01:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Mmm, det vore väldigt olyckligt om det skulle visa sig vara något mer. Covid lär vara en snuva i jämförelse.

Jaa, ser allvarligt ut. Snäppet allvarligare än Kubakrisen 1962, skulle ja säga.
2022-01-15, 01:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jaa, ser allvarligt ut. Snäppet allvarligare än Kubakrisen 1962, skulle ja säga.

Kanske inte riktigt så allvarligt, men illa nog. Jag vill inte ha krig.
2022-01-15, 01:29
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Kanske inte riktigt så allvarligt, men illa nog. Jag vill inte ha krig.

Den här gången kan det bli det svårare för endera parten att vika ner sig utan att helt tappa ansiktet. Den biten sköttes snyggt under Kubakrisen.
2022-01-15, 01:40
Avslutad
Försvarsmakten förtegen om militärkonvoj

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/f%C3%B6rsvarsmakten-f%C3%B6rtegen-om-milit%C3%A4rkonvoj/ar-AASN4FD

Citat:
En militärkonvoj med ett stort antal fordon rörde sig på fredagskvällen från Upplands Väsby till riksväg 73 i riktning mot Nynäshamn.

Citat:
Riksväg 73 leder till Nynäshamn där båttrafiken mot Gotland avgår. Försvarsmakten bekräftar att en militär transport har kört mellan E4 och riksväg 73, men vill inte svara på vart de kommer ifrån eller var de är på väg.
2022-01-15, 01:55
Medlem
Jag tycker NATO ska ge ryssen en ordentlig näsbränna likt Turkiet gjorde när de sköt ner ett ryskt plan. Anfall är bästa försvar. Det får vara färdigtramsat av Putin. Minsta misstaget eller övertrampet ska de slå till direkt och hårt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in