Citat:
Ursprungligen postat av
norrrrrmannn1
Jeg har også sett på muligheten for at den historien stemmer, spesielt at han brukte 1,5 time uten å bli ferdig.
For å få det til å gå opp så er sluket tett, du kan tappe ut badevannet uten problem, men når det renner over så er gitteret som dekker sluket under badekaret tett av gammelt hår og fett.
Det gjør at badet fylles med vann, inkludert en kommode eller annet møbel som inneholder håndklær og slikt som blir fuktig.
Papirkurv velter og innhold spres utover.
Når TEH står på terskelen og jobber med langkost knuser han en gammeldags glasskuppel som er montert over døren med kosteskaftet.
Den ser jeg veier hele 770g, den knuser og gir han et kutt på ryggen.
https://www.elektroimportoren.no/skrubeslag-m-glasskuppel-b22/3003200/Product.html
At han ikke er ferdig kan være at ting henger til tørk.
Fullt mulig, men jeg forholder meg uansett til at politiet ikke har funnet noe galt med historien, DNA knytter nok TEH til glasskårene og langkosten, han har nok lagt igjen rikelig med det.
Ja, sånn kan det også ha foregått. Jeg forholder meg også til historien som om den er sann, ellers hadde TEH vært siktet/tiltalt forlengst. Når det ikke har skjedd, så er det nok grunn til å tro at historien er sann.
Det at badet ikke var ferdig tørket opp, kan være pga at han ikke hadde tatt av panelet for å rengjøre under badekaret, så politiet fant nok mye spor under der.
Det er ikke så veldig rart egentlig at det tok lang til å rydde opp på badet. Glasskår sprer seg jo over hele gulvet, og man må være forsiktig, sammen med vann, blir det enda verre. Det å vri en fille full av glasskår og vann vil jeg ikke anbefale. Men noen ganger må man, og da er det best å ta tiden til hjelp, noe små glasskår gjenstår, selv etter du har krøpet rundt på alle 4 og plukket de største og farligste. Kan jo ikke støvsuge når det ligger vann på gulvet. 1,5 time går fort, særlig hvis man skal finne hvite glasskår, som ligger i vann på hvitt flisegulv. Uansett farge så tar det lang tid!
Ikke sikkert AEH så hva som hadde skjedd på badet engang, når hun pusset tennene osv før hun la seg. Gulvet kan ha vært tilsynelatende tørt og fritt for glasskår, bortsett fra under badekaret. Hvis samme lysbryter er til samtlige lamper på badet, så fikk hun jo lys nok til å stelle seg, om det fantes en lampe ved speilet over vasken. Slik det er i de fleste hjem. Det hender ganske ofte at en lyspære har gått, ikke alltid jeg ser opp på taklampen, selv om jeg registrerer at en av lyskildene ikke virker.
Vaskebøtten ble nok brukt til glasskårene og kastet i søppelet ved utkjørselen når TEH dro hjem. Evt kan TEH bare tømt glasskårene i søppelet, og satt vaskebøtta i garasjen, samtidig som han la ifra seg husnøkkelen der. Da vil det i såfall være spor av glasskår i vaskebøtta.