2022-01-14, 23:50
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Jag är utbildad skitsnackedunkare och vet att våra politiker inte skulle gapa om NATO om vi var medlemmar.

Att vi har nära band stämmer men är inte samma sak.

Sverige har inte varit neutralt sen Hitler fick rulla igenom Sverige med sin armé
2022-01-14, 23:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Sverige har inte varit neutralt sen Hitler fick rulla igenom Sverige med sin armé

Sverige är inte medlem i NATO och får ingen hjälp av NATO i händelse av rysk invasion. Förhoppningsvis nöjer de sig med Gotland.
2022-01-14, 23:54
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Sverige är inte medlem i NATO och får ingen hjälp av NATO i händelse av rysk invasion. Förhoppningsvis nöjer de sig med Gotland.

Mycket du inte vet
2022-01-14, 23:55
Avslutad
Citat:
Mycket du inte vet

NATO har nyss uttalat sig om saken.

https://www.thelocal.se/20180115/nato-has-no-legal-duty-to-come-to-swedens-aid-says-secretary-general/
2022-01-14, 23:56
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Sverige har aldrig varit riktigt neutralt, mer än utåt. Vad nu det har med saken att göra?
2022-01-14, 23:57
Medlem
Citat:

Sverige har nära samarbete med Nato.
2022-01-14, 23:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Sverige har nära samarbete med Nato.

Sverige är inte NATO-medlem och kan glömma militärt stöd från NATO vid händelse av rysk invasion. NATO har nyss gjort detta klart. Läs artikeln jag länkar till i mitt förra inlägg.
2022-01-15, 00:00
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
S-400 menade jag såklart. Kan enkelt kombineras med Iskander-systemet för att slå ut flygplatser och liknande. Jag vet att NATO är rädda för det. Är S-500 i drift än?

Ryssland mobiliserar nu på bred front – och då menar jag breed.

(FB) Stor cyberattack mot flera myndigheter i Ukraina (2022-01-14)
Senast redigerad av LeeVan 2022-01-15 kl. 00:09.
2022-01-15, 00:02
Medlem
Citat:
Sverige är inte NATO-medlem och kan glömma militärt stöd från NATO vid händelse av rysk invasion. NATO har nyss gjort detta klart. Läs artikeln jag länkar till i mitt förra inlägg.

Sverige är i en strategisk allians med USA.
2022-01-15, 00:05
Medlem
Citat:
NATO har nyss uttalat sig om saken.

https://www.thelocal.se/20180115/nato-has-no-legal-duty-to-come-to-swedens-aid-says-secretary-general/

Betalartikel och det lilla jag hann och kunde läsa var att Stoltenberg sagt något i söndags. Det ligger såklart i NATOs intresse att uttala sig på detta sätt för att medvetet skrämma opinionen i Sverige.
2022-01-15, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Men det gör dom inte. Det är bara ETT Natoland som hela tiden bedriver krig. Dom andra är puppets.

Faktum kvarstår att NATO som organisation väldigt sällan varit indraget i några väpnade konflikter, utan mest i olika fredsbevarande operationer, stöd vid naturkatastrofer etc. NATO var t.ex. inte inblandat i Irakkriget, eftersom många NATO-länder motsatte sig det.
2022-01-15, 00:12
Bannlyst
Ska bli så extremt kul när man vaknar upp imorgon och alla ni krigsdårar fortfarande inte har blivit invaderade av någon ryss. Ni har gjort bort er för gott efter det här utspelet!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in