2022-01-14, 19:32
Medlem
f30malmos avatar
Hon är ju personlighetsstörd, det märks, därför tvivlar jag på att hon är oskyldig faktiskt. Beter sig precis som skyldiga brukar.
Citera
2022-01-14, 20:04
Moderator
farbror_barbros avatar
Har inte Viaplay längre, så jag har bara sett trailern:
vem är advokaten med hipsterskägg och kåkfarar-gaddningar ut på händerna? Sitter han inne tillsammans med Möller?
Citera
2022-01-14, 20:19
Medlem
XtraXs avatar
Varför känner man igen den tjocke advokaten? Har han haft hand om nåt annat stort mål?
Citera
2022-01-14, 20:21
Bannlyst
Får betald för att medverka?
Citera
2022-01-14, 20:43
Medlem
Fick sån känsla av att flyktingbarnet hon hade är mer skyldig än vad som kom fram och att denne blivit särbehandlad, då toppen på berget var just då dvs man fick inte kritisera invandrare, pga att alla ensamkommande var så oskyldiga när dom kom hit trots en hel del psykopater eran som den här också gled in på . Det var den känslan jag fick direkt när detta fall var aktuellt.
Citera
2022-01-14, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Varför känner man igen den tjocke advokaten? Har han haft hand om nåt annat stort mål?

Inte han som försökt få fram att helge fossmo är oskyldigt dömd?
Citera
2022-01-14, 21:24
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boijangles
Inte han som försökt få fram att helge fossmo är oskyldigt dömd?

Var grannfejden i Tornedalen jag tänkte på.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9m6eJl/braken-i-vojakkala-har-pagatt-i-20-ar
Citera
2022-01-14, 21:24
Medlem
Snubchurps avatar
Detta är ett program där advokaterna tror sig kunna göra sig ett namn genom att pilla i lite paragrafer och detaljer som man tror ska vända hela fallet.

Räcker med att höra avlyssningen i bilen för att förstå hela fallet. Behövs inget geni för att analysera det samtalet.
Citera
2022-01-14, 21:29
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Hon är ju personlighetsstörd, det märks, därför tvivlar jag på att hon är oskyldig faktiskt. Beter sig precis som skyldiga brukar.

Det är ju övertydligt att hon har störningar denna kvinna. Hon får utan tvekan höga poäng i kriterielistan för psykopati, alternativt narcissistisk personlighetsstörning eller borderline.

Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Äckligt att svensk media alltid ska komma till försvar när en kvinna straffas för sina gärningar.

Såg att man hade nån feminist-kriminolog med lila-färgat hår i programmet som givetvis ska fastna i genusfrågor kring fallet.
Senast redigerad av Snubchurp 2022-01-14 kl. 21:44.
Citera
2022-01-14, 21:41
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvivalius1605
Fick sån känsla av att flyktingbarnet hon hade är mer skyldig än vad som kom fram och att denne blivit särbehandlad, då toppen på berget var just då dvs man fick inte kritisera invandrare, pga att alla ensamkommande var så oskyldiga när dom kom hit trots en hel del psykopater eran som den här också gled in på . Det var den känslan jag fick direkt när detta fall var aktuellt.

Skylldig är han helt klart men Möller har garanterat manipulerat honom en hel del. Han är nog inte den skarpaste av knivar och hon vet hur man kan styra andra människor. Men man har alltid ett eget val och en egen vilja så det är klart att han med är skyldig.
Citera
2022-01-14, 22:44
Medlem
Drozds avatar
Självklart tror ingen av dokumentärens upphovsmän att JM är oskyldig, det är bara en infallsvinkel man lägger till för att skapa intresse och locka tittare. Ett marknadsföringföringstrick som uppenbarligen lyckats.

Denna TS är f.ö. med all sannolikhet ett led i marknadsföringen - smart!
Citera
2022-01-14, 22:52
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Antar att det först visas på Viaplay och sen på TV4? Så var det med Knutby, förstår inte vitsen.
Nej, Viaplay ägs av TV3.

Knutby skapades av CMore vilket ägs av TV4.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in