2022-01-14, 14:54
Medlem
ormbitens avatar
Nu väntar jag bara på att man meddelar att man tar bort vaccinpassen och samtidigt meddelar att Covid inte längre klassas som en pandemi, vilket den aldrig borde ha gjorts från första början.
Citera
2022-01-14, 14:55
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aywass
Finns de ingen gräns på hur långt idiotin kan nå? Varför dessa plötsliga förändringar och nya direktiv hit och dit?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Jag håller med. Vill man att svenska folket ska följa en regel så måste man också kunna ha koll på vad som faktiskt gäller. Att göra som FHM och regeringen i vårt land att ändra saker och ting hela tiden hjälper inte.
Man blir mer och mer negativ till hela covid och styrningen i vårt land ju längre detta håller på.
Citera
2022-01-14, 15:04
Medlem
Citat:
Tycker att en sån väl utbildad man som Tegnell borde sett detta redan innan dom lanserade ut dessa restriktioner Då många av oss andra icke utbildade epidemiloger kunnat förutse detta sedan länge

Syftet med vaccinpass är enbart att trakassera ovaccinerade, har noll med smittspridning att göra.
Citera
2022-01-14, 15:04
Medlem
swebarbs avatar
han har ju rätt vaccinpass stoppar inte spridning det har vi sett rätt tydligt senaste tiden.
Citera
2022-01-14, 15:14
Medlem
Sagan är nog inte slut. Pfeizer hittar snart på något nytt fräsigt preparat att injicera. Och då är vi där igen...

Lyssnade precis på en intressant intervju med Gunter Frank. Vaccinkrav på arbetsplatser tex resulterar i utrensning av människor. Sorterar följare vs kritiskt tänkande. De senare är det väldigt praktiskt att få bort... Fler infallsvinklar handlar om moralism vs kompetens och vissa länders benägenhet att falla in i masspsykos. Sevärt. Trots att hans engelska är svårlyssnad...
https://folketsradio.se/den-sjuka-tyska-staten-gunter-frank/
Citera
2022-01-14, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Du tycker man ska besluta en sak, för att sedan aldrig ändra på det eller modifiera det?

Tur tegnell står vid rodret istället för en idiot som inte verkar begripa att det behövs följsamhet.

Följsamhet? Gentemot vad?
Citera
2022-01-14, 15:33
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Finns de ingen gräns på hur långt idiotin kan nå? Varför dessa plötsliga förändringar och nya direktiv hit och dit?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Vaccinpass på restauranger och gym har aldrig ens införts i Sverige. Så vadå nya direktiv?
Citera
2022-01-14, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Följsamhet? Gentemot vad?
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Du tycker man ska besluta en sak, för att sedan aldrig ändra på det eller modifiera det?

Tur tegnell står vid rodret istället för en idiot som inte verkar begripa att det behövs följsamhet.

Mrmagoo tycker jag är idioten För att jag väljar att inte följa staten och istället tänka kritiskt och föredra frihet och fria val vad som sprutas in i min kropp Jag hoppas magoo är nu mera steril och inte kan avla av sig fler idioter som han Då har vaccinet iallfall gjort någon nytta
Citera
2022-01-14, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Det kommer dock införas pass på gym och restaurangen när kurvan gått ner. Precis som Tegnell och Hallengren sagt. Som tur är så har oppositionen med en majoritet i riksdagen kortat ner pandemilagens giltighet från 4 månader till 2 månader. Lagen är en förutsättning för vaccinpasset. Så vaccinpasset behöver vi "bara" leva med till 31 mars.

Att nu ha en "väggliknande" smittspridning, och tro att pandemilagen försvinner den 31 mars. Det går inte riktigt ihop i min värld om jag ska vara ärlig.
Citera
2022-01-14, 15:38
Medlem
happilappis avatar
Så varför har vi vaccinpass?
Citera
2022-01-14, 15:40
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
han har ju rätt vaccinpass stoppar inte spridning det har vi sett rätt tydligt senaste tiden.

Vaccinet hjälper: Vaccinpass fyller ingen funktion.

Vaccinet hjälper inte: Vaccinpass fyller ingen funktion.
Citat:
Ursprungligen postat av Inteminsak
Sagan är nog inte slut. Pfeizer hittar snart på något nytt fräsigt preparat att injicera. Och då är vi där igen...

Svårt att tänka mig att de kan piska upp samma opinion igen. Känner en rejäl mängd människor som tagit två doser och inte tänker ta en tredje. Känner också folk som tagit tre och verkligen börjar bli trötta på hela cirkusen nu. Folk som haft omicron både som vaccinerade och ovaccinerade och insett att den passerar som en förkylning i 999 fall av 1000. Visst finns det en del fanatiker kvar som skräckslaget gör allt som TV-apparaten säger åt dem att göra men de verkar bli märkbart färre för var dag som går.

Möjligen om det kommer en ny superdödlig variant annars verkar de flesta inte bry sig längre. Fick sms från en ovaccinerad kollega igår som fått Covid, han bara skrattade.
Citera
2022-01-14, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Så varför har vi vaccinpass?
Bra fråga skulle tror att dessa pass utvecklas i olika riktningar co2 koll ( du skattar för ditt co2 slöseri du kommer bli spårad ,ditt bank konto kopplas dit när de blir enbart en digital valuta osv till slut även kommer detta pass ge och ta av dina sociala moral poäng prisa din ledare och du går plus säg neger eller han och hon ist för hen ochdu går minus osv, gör du något brott blir du avstängd en tid istället för kåken eller böter och du kan inte köra bil ( för ditt körkort är oxå i passet)handla osv ja till slut kan du inte gör någonting alls utan ditt kära pass. åå ljuvliga framtid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in