• 1
  • 2
2022-01-14, 09:24
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Jag börjar närma mig femtio, och jag jobbar med ett antal yngre killar som är lite under trettio. Det är smarta, klipska killar - men jag har flera gånger gjort bort mig då jag utgått från att de är bögar. Anledningen till att jag trott det, är att de pratar högt, gnälligt och nasalt, ungefär som Calle Norlén. Dessutom är det EXTREMT groomade. Tänk George Michaels ansiktshår. Lägg till det profilbilder på skype där de suger in kinderna, och lagt på "snyggfilter".
Men så kryper det fram att de har flickvänner, barn och går på hockey. Vad gäller värderingar och intressen är jag betydligt mer feminin än de flesta av de där killarna.

Har bögarna blivit stilideal för unga killar? Har unga killar blivit fåfänga som flickor? Just det där med att prata "tjejigt" tycker jag borde vara extremt känsligt för en ung man, som vill så tjejer i säng. Hör ofta att det är en dealbreaker för tjejer - killar med ljusa röster som gnäller.
Citera
2022-01-14, 09:31
Medlem
Om dom har tjej och barn så här det väl fungerat för dom???
Citera
2022-01-14, 09:33
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G99G99G
Om dom har tjej och barn så här det väl fungerat för dom???

Javisst! Jag menar inte at det skulle vara ett problem.
Citera
2022-01-14, 09:45
Medlem
Det måste vara ett stadsfenomen. Här är de flesta killar kvar i något eparaggarmode oavsett ålder. Hoppas trenden kommer hit...
Citera
2022-01-14, 09:47
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag börjar närma mig femtio, och jag jobbar med ett antal yngre killar som är lite under trettio. Det är smarta, klipska killar - men jag har flera gånger gjort bort mig då jag utgått från att de är bögar. Anledningen till att jag trott det, är att de pratar högt, gnälligt och nasalt, ungefär som Calle Norlén. Dessutom är det EXTREMT groomade. Tänk George Michaels ansiktshår. Lägg till det profilbilder på skype där de suger in kinderna, och lagt på "snyggfilter".
Men så kryper det fram att de har flickvänner, barn och går på hockey. Vad gäller värderingar och intressen är jag betydligt mer feminin än de flesta av de där killarna.

Har bögarna blivit stilideal för unga killar? Har unga killar blivit fåfänga som flickor? Just det där med att prata "tjejigt" tycker jag borde vara extremt känsligt för en ung man, som vill så tjejer i säng. Hör ofta att det är en dealbreaker för tjejer - killar med ljusa röster som gnäller.
De är smygbögar. Låt dig inte luras. De vill inte medge det och försöker dölja det. De är lyckliga över att kunna böga ut som om de klivit ut ur garderoben, men vågar inte.

Precis som bögar på 40-talet, men dessa bögar tillåts i hbtq-tider att ”leka bögar” offentligt utan att riskera något.
Citera
2022-01-14, 09:47
Medlem
RazorKevlars avatar
Man noterar hur public service anställer bögiga programledare, nyhetsuppläsare, deltagare i underhållningsprogram och hela reklambranschen är med på tåget. Dessa gossar anpassar sig till vad de feministiska cheferna efterlyser, sedan sprids det över hela landet. Ganska intressant att se skillnaden mellan hantverkare, bygg-, entreprenadbranschen och fjollorna inom kontor- och mediebranschen. När du verkligen får ta i och jobba fysiskt och kommer bort ifrån den mansfientliga feministiska miljön så blir mannen vad han är ämnad att bli, rakt på sak och inte någon jävla Benjamin Ingrosso!
Citera
2022-01-14, 11:46
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Har bögarna blivit stilideal för unga killar? Har unga killar blivit fåfänga som flickor?

Nej, däremot har vissa killar insett att det är väldigt ocharmigt med ett ovårdat utseende. Det är förvånansvärt ofta personer med lågt intresse för mode & skönhet som reagerar på de som lägger mycket tid & pengar på sitt yttre.
Citera
2022-01-14, 11:58
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
personer med lågt intresse för mode & skönhet som reagerar på de som lägger mycket tid & pengar på sitt yttre.

Dvs...män?
Citera
2022-01-14, 12:51
Medlem
"Bögstilen" är förmodligen någon projicering av din osäkerhet. Förmodligen ser de bra och fräscha ut och du lär ha ölkagge, ovårdat utseende överlag och kanske snart är flint
Citera
2022-01-14, 13:00
Medlem
Suecotes avatar
Missade du metrosexualiteten för ca 20 år sedan? Jag är äldre än dig men bor inte under en sten.

Dagens unga män är inte så hårt skolade i machism som äldre generationers män. De har inga problem med att krama varandra och vaxa benen. Det betyder inte nödvändigtvis att de vill sätta på varandra. Ditt stjärthål är sannolikt också säkert.

Mysteriet kvinnor visar sig nu föredra schauvinistiska alfahannar från fjärran länder i sängen, trots att de velat göra om män till kvinnor med snopp sedan 70-talet. De har ju flickvän och barn säger du, så uppenbarligen fungerar det.
Citera
2022-01-14, 14:01
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
De som inte tilltalas av niggastilen anammar bögstilen istället. Själv föredrar jag att blanda och ser därför ut som en korsning av en gangsterrappare och stjärtgosse faktiskt.
Citera
2022-01-14, 14:08
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:

Upptäckt samma sak, det är oerhört irriterande.. Det där med nasala rösten har jag också i huvudsak upptäckt, fattar inte vad grejen är med det, imiterar de kvinnor för att de tror de kommer få ligga eller vad är det frågan om?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in