Citat:
Ursprungligen postat av
Hovslättsmannen
Jag börjar närma mig femtio, och jag jobbar med ett antal yngre killar som är lite under trettio. Det är smarta, klipska killar - men jag har flera gånger gjort bort mig då jag utgått från att de är bögar. Anledningen till att jag trott det, är att de pratar högt, gnälligt och nasalt, ungefär som Calle Norlén. Dessutom är det EXTREMT groomade. Tänk George Michaels ansiktshår. Lägg till det profilbilder på skype där de suger in kinderna, och lagt på "snyggfilter".
Men så kryper det fram att de har flickvänner, barn och går på hockey. Vad gäller värderingar och intressen är jag betydligt mer feminin än de flesta av de där killarna.
Har bögarna blivit stilideal för unga killar? Har unga killar blivit fåfänga som flickor? Just det där med att prata "tjejigt" tycker jag borde vara extremt känsligt för en ung man, som vill så tjejer i säng. Hör ofta att det är en dealbreaker för tjejer - killar med ljusa röster som gnäller.
De är smygbögar. Låt dig inte luras. De vill inte medge det och försöker dölja det. De är lyckliga över att kunna böga ut som om de klivit ut ur garderoben, men vågar inte.
Precis som bögar på 40-talet, men dessa bögar tillåts i hbtq-tider att ”leka bögar” offentligt utan att riskera något.