2022-01-13, 23:04
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Ska väl hållas på fredag?

Så var det, ja. Dvs imorgon
Citera
2022-01-13, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Så var det, ja. Dvs imorgon
Kunde ju inte skriva imorgon i min post!
Hade du läst det efter midnatt hade det ju menats lördag och då ska dom väl(?) kliva på flyget. ;-)
Citera
2022-01-13, 23:14
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Apropå OS-trupper, när var senaste gången en svensk herrtrupp i OS helt saknade individuella mästerskapsmedaljer inför mästerskapet? Har det ens hänt innan?
Haha nångång måste det ju hänt om inte annat när den första medaljen erövrades. 😊 🙏
Citera
2022-01-13, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Haha nångång måste det ju hänt om inte annat när den första medaljen erövrades. 😊 🙏
Så ska vi gissa på Vinter-OS 1948 då när det inte anordnats något mästerskap sen 1941.

Tur vi har Calles tre stafettmedaljer iallafall så truppen inte är helt utan erfarenhet att vara på pallen.
Citera
2022-01-14, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
längdskidor, 2020-talet, 1 VM, Therese Johaug.
4 starter: 4 minuter, 15 sekunder
Rätt svar! Frida Karlsson gör ett bra jobb om hon vänder på den steken.

Men Jonnas sprint då, hur mäter man det? Sannolik chans att hon skulle bli tvåa?
Citera
2022-01-14, 06:50
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Undra om förbundet tänker ”sända” träningstävlingen på Instastory som de gjorde förra året.
Citera
2022-01-14, 07:59
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
De har väl än så länge bara tre kvotplatser? Jag vill minnasatt det är först 18-19 januari som man måste meddela om man tänker använda alla sina platser. T ex Irland har också kvotplatser samtidigt som de bara har tre herrar som uppfyller kraven för att få starta och i senaste VM hade de bara två åkare med. Bevisar väl mest hur sned tilldelningen av kvotplatser är.

Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Och USAs herrar har bara 5 platser. Ja, det lär väl rätta till sig till 6 då de har "förstereserven".

Citat:
Ursprungligen postat av younghegelian
Skevt att dom tar ut Graham Ritchie framför solida distansgrabbar som Russell Kennedy och Remi Drolet. Dom får nog en fjärde plats men ändå.
Aha så det kan fyllas på alltså. Kvotplatser är inte min starka sida. Då lär ju minst en av reserverna komma in.
Citera
2022-01-14, 09:27
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ackefoley
Aha så det kan fyllas på alltså. Kvotplatser är inte min starka sida. Då lär ju minst en av reserverna komma in.
Jag tror detta är aktuell sammanställningen
https://www.fis-ski.com/DB/v2/quota/list/owg/cc/2022
Citera
2022-01-14, 12:24
Medlem
Undrar om alla i längdsvängen som tycker det är rimligt att man ställt in världscupen i Slovenien vet att skidskyttet kör juniortävlingar där? 22 nationer fick jag det till. Det är sånt fruktansvärt underbetyg till FIS om dom bara höjde blicken lite.
Citera
2022-01-14, 12:27
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Undrar om alla i längdsvängen som tycker det är rimligt att man ställt in världscupen i Slovenien vet att skidskyttet kör juniortävlingar där? 22 nationer fick jag det till. Det är sånt fruktansvärt underbetyg till FIS om dom bara höjde blicken lite.
”Ett tydligt tecken på att IBU inte bryr sig om idrottarnas hälsa”

Så stod det iallafall på en blogg
Citera
2022-01-14, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
”Ett tydligt tecken på att IBU inte bryr sig om idrottarnas hälsa”

Så stod det iallafall på en blogg

Jaså?

Man hade ju gärna sett vad det var för plan FIS hade som fick tummen ned av hälsomyndigheterna.
Citera
2022-01-14, 12:47
Medlem
MuscleSharks avatar
Ska bli intressant att se hur pass bra de svenska åkarna acklimatiserar sig när första tävlingen körs om lite drygt 3 veckor. Fick alldeles nyss höra från en kompis som just nu befinner sig på hög höjd och tränar. För honom har det tagit 2 veckor innan han började känna igen sin kropp igen.
Det är ju individuellt det där hur pass lång tid det tar.
Jag hoppas verkligen att man från Svenskt håll planerat detta noga nu så att samtliga får den tid de behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in