2022-01-14, 07:33
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Samma sak händer naturligtvis i sverige.
Gangsterrapens streams är pengatvätt och förmodligen är all merch och biljetter också fejk och tvätt av drogpengar.
"The report states, gangs are starting and funding rap groups as a front for criminal activity. “Gangster rap gangs, often comprised of juveniles, are forming and are being used to launder drug money through seemingly legitimate businesses,” the report says."
https://kissrichmond.com/1807252/fbi-says-gangs-use-rap-to-launder-money-recruit-members/
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Har sagt det innan och säger det igen:

1 miljon streams ger som bäst 14.300 kr - om alla användarna har premium. (1.43 öre / stream)
I förorten har man nog snarare free - då ger 1 miljon 2.600 kr. (0.26 öre / stream)
Att köpa 10 miljoner premiumstreams från ex. Bulgarien, Rumänien eller nåt annat skitland
kostar c:a 30.000. Så det blir ju en vinst ändå.

Man kan med fog anta att många rappare - och andra artister, produktionsbolag - köper streams,
speciellt om det är en ny artist som skall lanseras.

Ersättning enligt STIM:

https://www.stim.se/sv/spotify
Bra då har det konstaterats en 200:e gång och vi kan släppa det i denna tråd innan nästa tio sidor handlar om det.
Citera
2022-01-14, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Har sagt det innan och säger det igen:

1 miljon streams ger som bäst 14.300 kr - om alla användarna har premium. (1.43 öre / stream)
I förorten har man nog snarare free - då ger 1 miljon 2.600 kr. (0.26 öre / stream)
Att köpa 10 miljoner premiumstreams från ex. Bulgarien, Rumänien eller nåt annat skitland
kostar c:a 30.000. Så det blir ju en vinst ändå.

Man kan med fog anta att många rappare - och andra artister, produktionsbolag - köper streams,
speciellt om det är en ny artist som skall lanseras.

Ersättning enligt STIM:

https://www.stim.se/sv/spotify

Inte för att gå för OffTopic i tråden men tänkte ändå flika in ang detta ämne som återkommande kommit upp.

STIM-pengarna från streams är absolut inte mycket (men livespelningar ger faktiskt ganska bra med pengar) men hur mycket som Spotify free och Spotify premium ger beror på vilket avtal ens distributörer har med Spotify men det kanske blivit mer standardiserat nu för tiden (?) men det är absolut en fråga om ören.
Däremot finns ju fler streamingtjänstet än Spotify, såsom Apple Music, Tidal (vilka är två av de som betalar bäst men fortfarande en fråga om ören), någon behöver köpa en låt eller ”ringtone” för att det ska ge 3-10 kr men det händer att folk gör det (typ någon Japan här eller där som på något sätt hittat ens musik). Utöver det så ger Tiktok pengar nu för tiden också, förmodar det beror på hur många som ser TikToken med musiken i men kan också vara frågan om per video som använder musiken.

Svårt att göra sig några direkta pengar på legitima streams men att tjäna lite extra pengar går absolut, men det blir knappast några pengar att lägga på hög men en femma horse i kvartalet går garanterat att få ihop (även utan stimpengarna) om man är aktiv och släpper lite ny musik och gör minsta möjliga för att promota sig själv om man har ett par hundratals verkliga fans.

Väldigt intressant att läsa era spekulationer och teorier, följt stora delar av tråden men gör mig bäst i bakgrunden.

Dumle i danska inslaget får frågan om varför han bär skottsäker-skyddsväst - ”för det är kallt” och börjar sakta flina och tycker han var så jävla fyndig.
Så otroligt typisk blatteaktigt svar, nåja jag måste ge han att han iaf är lite underhållande men jag kan ändå inte hjälpa att det spekulationerna går mot, att han goat Einar, får mig känna att jag ändå kommer känna en viss frid över hans död, trots att jag egentligen aldrig glädja över sådant men är man aktivt delaktig i en person som inte ens fyllt 20 års död (oavsett vad den personen gjort) och dessutom deltagit i en grov våldtäkt mot minderårig tjej så är man fan vidrig och visar man ingen ånger över det så förtjänar man fan inte att fortsätta leva vidare hur som helst.
Citera
2022-01-14, 08:33
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Finns ett rykte att han sa förlåt till GM när han försökt i panik komma in i fel port. Innan han mejades ner av skott. Men enbart ett rykte.

Citat:
Ursprungligen postat av enbruntomat
Inte sant och det var inte ens fel port

Och hur vet du det? De enda som torde veta säkert är mördaren och vittnen som stod tillräckligt nära, din påstodda källa Adel? var av allt att döma inte tillräckligt nära för att höra enl den flyktväg han tog och inte dumle inne i förrådet heller så igen hur vet du det?

Och vilket nr påstår du att Einár bodde i då?
Senast redigerad av mastarn 2022-01-14 kl. 08:40.
Citera
2022-01-14, 08:48
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Det kan ha tagits någon video efteråt men att han ska ha hunnit prata med gärningsmännen är ren BS. Allt hände så snabbt och det var inga paus i skotten för att någon ska hinna prata

Du är medveten om att skotten är inspelade va? och där hör man en tydlig pause innan de sista så hur var det nu igen?
Citera
2022-01-14, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Jo han har miljontals Streams garanterat några kaniner genererade
Han har streamat ca 70m det ger runt 2 - 2.5 miljoner in genom amuse, sedan splittar han 50/50 med sin producent och betalar för inspelning, artwork, videos, pr mm och ska han plocka ut pengarna via sitt bolag så behöver han skatta bort hälften så vi kan utesluta att han har råd att finansiera ett mord med sina inkomster från streaming.
Citera
2022-01-14, 09:00
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Det finns mycket som kommit ut i media och på FB som inte varit sant. Antalet skott t.ex.

Det står att det var 3 snabba sen några till. Jag har fått höra att det var närmare 15 talet skott. Men folk citerar AB som att de var där.

Och igen du vet att skotten finns inspelade va? så hur var det nu igen? 15 skott?
Citera
2022-01-14, 09:07
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Hur mycket har jag ingen aning om. Tror inte dock på fantasisummorna som det skrivs om i tråden utan snarare han fick 50k och skyttarna kanske 5-6x det. Han har stora skulder sedan tidigare och såg säkert det lite som chans att knyta nya "kontakter".

Dumle 50k och skyttarna 300k? Det var en new one hehe

Du har verkligen stenkoll på hur det brukar se ut märker man.
Citera
2022-01-14, 09:14
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Jag har inga problem med att folk ifrågasätter mig eller det jag säger. Nu var det ju faktiskt så att anledningen till att jag skulle svara på frågor är då jag inte känner mig bekväm med att skriva en lång berättande text om allt jag vet. Det vara säkert 10 år sen jag gjorde det sist och det skulle inte vara något skönt för ögonen att läsa därav frågade jag igår ifall någon ville prata istället.

Vad gäller dina frågor så måste du förstå att jag inte har svar på alla de frågorna, men några har jag och jag återkommer lite senare så ska jag försöka svara på det jag kan

Hehe det blir inte ens C i trolleribetyg för dig 🍅en
D for effort men du kanske fick lite kickar av det allafall...
Citera
2022-01-14, 09:38
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenganLooben
Han har streamat ca 70m det ger runt 2 - 2.5 miljoner in genom amuse, sedan splittar han 50/50 med sin producent och betalar för inspelning, artwork, videos, pr mm och ska han plocka ut pengarna via sitt bolag så behöver han skatta bort hälften så vi kan utesluta att han har råd att finansiera ett mord med sina inkomster från streaming.

Ang Haval så var rykte att det var hela släkten som hade slantat pådrivna av mamman så en mille kan de nog garanterat skrapa fram tillsammans...

Sedan om det är sant är en annan femma men att diskvalificera Havalsvären som möjlig beställare bara pga av att Haval skrev att han hade pengaknas i encrochat för att få sina utlovade pengar 💵 för sin del i kidnappningen är att göra det lite enkelt för sig...

Ja han skrev det men bara efter det drog ut på tiden med cashen han skulle få, så det kan mycket väl bara vara för att lägga emfas i sitt krav och behöver inte betyda att han vid tillfälle inte ägde mer 1 en krona...

Som alltid fundera varför folk gör vad de gör och säger vad de säger....

PS.
(Svaret är mer allmänt och inte specifikt riktigt till dig Bengan)
Senast redigerad av mastarn 2022-01-14 kl. 09:44.
Citera
2022-01-14, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Vilka har mötet i så fall?
Eller snarare vilka sidor står leis, ZE + bror och adel på? (Eftersom din bild är att de var inom gruppen som bråket uppstod)

Alla man pratar med säger olika saker. Svårt att veta vad som är vad.

Men den version jag personligen har börjat tro på handlar om att Husby gäng ”alltså den vitare sidan av Husby ej HH” och Dp folk hade diskussioner om musik, skydd, planer. Typiska ”vi ska ta över” drömmar.

Alkohol och lättkränkthet ledde till bråket som var de emellan. Inga utomstående.

Att som Media har byggt upp den händelse som orsak bakom hans död har jag slutat tro. Tror de som sköt honom hade vart efter honom ett tag. Denna info nådde honom och uppgifterna om hans oro, sökande av skydd etc pågick även innan krog händelsen.

Att det hände när de gjorde tror jag har att göra med att de ansågs rätt tillfälle och att de lyckades lokalisera honom. Han var ju mycket utomlands ett tag
Citera
2022-01-14, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Alla man pratar med säger olika saker. Svårt att veta vad som är vad.

Men den version jag personligen har börjat tro på handlar om att Husby gäng ”alltså den vitare sidan av Husby ej HH” och Dp folk hade diskussioner om musik, skydd, planer. Typiska ”vi ska ta över” drömmar.

Med tanke på vad som hänt i höst måste det snarare ha varit "vi skall åka in" drömmar.
Citera
2022-01-14, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Ang Haval så var rykte att det var hela släkten som hade slantat pådrivna av mamman så en mille kan de nog garanterat skrapa fram tillsammans...

Sedan om det är sant är en annan femma men att diskvalificera Havalsvären som möjlig beställare bara pga av att Haval skrev att han hade pengaknas i encrochat för att få sina utlovade pengar 💵 för sin del i kidnappningen är att göra det lite enkelt för sig...

Ja han skrev det men bara efter det drog ut på tiden med cashen han skulle få, så det kan mycket väl bara vara för att lägga emfas i sitt krav och behöver inte betyda att han vid tillfälle inte ägde mer 1 en krona...

Som alltid fundera varför folk gör vad de gör och säger vad de säger....

PS.
(Svaret är mer allmänt och inte specifikt riktigt till dig Bengan)
Tycker att hans brev från häktet där han hotar sin producent (mannen som gett honom hans karriär) till livet pga han behöver pengar till fru och barn säger allt om hans ekonomiska situation. Tror inte Haval ligger bakom mordet på Einar pga att jag inte tror att Einar låg bakom mordet på hans bror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in