2022-01-13, 14:59
Medlem
Jag tror vi ska upp och nosa på 50-52k, sen ner till 40-42k igen, sen upp ordentligt med början i februari med target 62k någongång i april-maj.
Citera
2022-01-13, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Lukas, Bidén, Dragan mfl kommer försvinna så fort vi tar oss upp över 46-48k igen.

Så märklig dynamik hur dem dyker upp när vi är vid botten och snackar skit, fastän dem ”inte” vill ha nåt med det att göra.

Antigen har dem investerat i krypto och mår skit (dumb money/the herd) och ventilerar deras dåliga portfölj performance genom att ta ut ilskan här. Eller så har dem läst på om hur bitcoin utpresterat tradi-fi senaste åren men inte hoppat på själva. Därför känner dem sån skadeglädje varje gång det blir en dipp.

Intressant fenomen oavsett måste man säga!

OnT: såg att vi nosade på 44k nyss. Lets go.

Eller så har vi lite erfarenhet i bagaget. Det har aldrig slagit dig? Vi är lite mer realistiska. Jag skulle bli förvånad om Bitcoin ens står på 2 miljoner dollar till 2030, 1:a januari. Vissa hävdar 10 mill i snitt (dollar) tills det året, det är bara orealistiskt och kommer inte ske.

Min portfölj behöver du inte oroa dig för, den kommer av allt att döma överprestera.

Jag siktar på garanterad rikedom, spelar inte på hästar.
Senast redigerad av Lukas17 2022-01-13 kl. 16:06.
Citera
2022-01-13, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Eller så har vi lite erfarenhet i bagaget. Det har aldrig slagit dig? Vi är lite mer realistiska. Jag skulle bli förvånad om Bitcoin ens står på 2 miljoner dollar till 2030, 1:a januari. Vissa hävdar 10 mill i snitt (dollar) tills det året, det är bara orealistiskt och kommer inte ske.

Min portfölj behöver du inte oroa dig för, den kommer av allt att döma överprestera.

Jag siktar på garanterad rikedom, spelar inte på hästar.

Vem svarar du på? Mig?
Jag kommenterade sambandet mellan bottenpriset på bitcoin förra veckan, och de 3 björnarna som dök upp samtidigt för att trashtalka. Håller du inte med om det festliga sammanträffandet? Bearish vid botten, bullish vid toppen! Det är så du blir rik.
Citera
2022-01-13, 16:35
Medlem
Citat:
Vem svarar du på? Mig?
Jag kommenterade sambandet mellan bottenpriset på bitcoin förra veckan, och de 3 björnarna som dök upp samtidigt för att trashtalka. Håller du inte med om det festliga sammanträffandet? Bearish vid botten, bullish vid toppen! Det är så du blir rik.

Grundlektion i att inte se ut som en idiot i livet: ''Association är inte samma sak som kausalitet''.

Jag har snackat ''skit'' här även när Bitcoin nästan låg på 70k. Så, din konspirationsteori faller platt. Jag kommer in här då och då, var även avstängd, kom nyss tillbaka, kunde inte skriva tidigare.

Många i tråden tror 10 miljoner dollar till 2030, gör du det också?
Citera
2022-01-13, 16:44
Medlem
Citat:
Grundlektion i att inte se ut som en idiot i livet: ''Association är inte samma sak som kausalitet''.

Jag har snackat ''skit'' här även när Bitcoin nästan låg på 70k. Så, din konspirationsteori faller platt. Jag kommer in här då och då, var även avstängd, kom nyss tillbaka, kunde inte skriva tidigare.

Många i tråden tror 10 miljoner dollar till 2030, gör du det också?

Ingen aning, om vädermannen inte kan förutspå morgondagens väder korrekt, hur ska anon på fb förutspå priset på btc om 10 år. Du är ju för go.
Citera
2022-01-13, 16:46
Medlem
Citat:
Ingen aning, om vädermannen inte kan förutspå morgondagens väder korrekt, hur ska anon på fb förutspå priset på btc om 10 år. Du är ju för go.

Om någon säger att den gör en gissning, så är det inte jag som är en idiot om jag skarpt motsätter mig den gissningen. Personen som drog gissningen ifrån första början har därmed satt ribban för diskussionen.

Sedan att majoriteten råkar tycka att personens uttalande inte stämmer, ja det kan väl inte jag hjälpa?

Det enda jag har sagt är att Leaston, Papper och Sith har för optimistiska gissningar. Inte mer än så.

Jag får känslan av att du inte har hängt med i trådarna och gör en massa märkliga slutsatser.
Citera
2022-01-13, 16:51
Medlem
Citat:
Om någon säger att den gör en gissning, så är det inte jag som är en idiot om jag skarpt motsätter mig den gissningen. Personen som drog gissningen ifrån första början har därmed satt ribban för diskussionen.

Sedan att majoriteten råkar tycka att personens uttalande inte stämmer, ja det kan väl inte jag hjälpa?

Det enda jag har sagt är att Leaston, Papper och Sith har för optimistiska gissningar. Inte mer än så.

Jag får känslan av att du inte har hängt med i trådarna och gör en massa märkliga slutsatser.

Jag har ingen aning om hur världen kommer utvecklas kommande 10 åren i detalj. Inte nån av er heller.
Jag är bullish för btc och krypto överlag. Jag tycker att 75-100k är realistiskt detta år om inte Tradi-fi kraschar. Har nämnt detta tidigare. Sen får vi se. Ingen vet.
Citera
2022-01-14, 03:25
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Vi kommer fortfarande se det gå neråt.
35k inom 2 veckor, förmodligen redan nästa vecka.

För många dåliga nyheter seciellt inflation och räntorna.
Vänta bara tills riktiga marknaden krashar om ett tag.
Citera
2022-01-14, 04:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Vi kommer fortfarande se det gå neråt.
35k inom 2 veckor, förmodligen redan nästa vecka.

För många dåliga nyheter seciellt inflation och räntorna.
Vänta bara tills riktiga marknaden krashar om ett tag.

Definiera "riktiga" marknaden och hur den förhåller sig till BTC enligt dig.
Citera
2022-01-14, 06:04
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Definiera "riktiga" marknaden och hur den förhåller sig till BTC enligt dig.

Är du dum?
Självklart menar jag de stora börserna världen över.
Börjar dom gå ner kommer krypto också göra det.

Det har varit på diskution förut hur förhållandet mellan dom är men alla är överens om att när vanliga börsen går ner ycket följer krypto med. Det har vi sett många gånger.
Citera
2022-01-14, 08:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Är du dum?
Självklart menar jag de stora börserna världen över.
Börjar dom gå ner kommer krypto också göra det.

Det har varit på diskution förut hur förhållandet mellan dom är men alla är överens om att när vanliga börsen går ner ycket följer krypto med. Det har vi sett många gånger.

Varför skriver du den "riktiga" marknaden när du pratar om marknaden? Det antyder ju att det finns en icke-riktig marknad som på något vis är kopplad till BTC.
Senast redigerad av SithMaster 2022-01-14 kl. 08:55.
Citera
2022-01-14, 09:15
Medlem
Kan nån som påstått att marknadsdominans av BTC inte har någon betydelse längre förklara för mig hur det då kommer sig att hela min portfölj ökar i BTC-värde så fort BTC faller under 40% i dominans?

Äger mer altcoins (ej räknat med ETH) än BTC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in