Citat:
Ursprungligen postat av
Tommyguns
Aktien har gått ner 5-10% varje dag i sex månader. Jag är helt förstörd. Jag vägrar tro på vad jag ser. Jag har blivit lurad och det finns ingen väg ut. Allt som är kvar är nu 50,000kr vilket inte ens är värt att sälja.
Hälften av mina livs besparingar borta.
Frågeställning. Borde det finnas automatiskt stop loss som hindrar nya investerare från att förlora allt på kriminella lurendrejeri börsen?
Men hur ska man kunna veta att en person är ny på aktier? Du är ju vuxen borde själv undersökt det! Om det stämmer som de nämnde!
Men det stämmer som de säger du förlorar ingenting förrän du säljer! Samma gäller vinst!
Tyvärr blir det en dyr läxa för dig.
Antingen säljer du nu tar förlusten, dra av det sedan på deklarationen eller så väntar du.
Jag köpte en "hälso aktie" för runt 11 kr för många år sedan, sedan börja de sjunka till 3- 4 kr, då låg jag på minus nära 70 000 kr. Den låg pendlade länge på 6- 7 kr. Jag funderade på sälja dem och ta förlusten, men jag väntade ( den hade aktieutdelning på 10 öre). i dag står den på runt 24 kr... Men har haft den ca 12 år innan det började hända något.