2022-01-13, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
- Bristande respekt av mig, av andra människor och av djur
- Alltför beroende av bekräftelse från andra för att må bra (social mediajunkie)
- Flygrädd
- Gillar att ta på sig offerkoftan
- Lever konstant över sina egna tillgångar och bygger upp ett skuldberg
- Psykisk ohälsa idag (tidigare kan snarare vara ett plus)
- Inte kan acceptera att man kan tycka, tänka och se saker annorlunda
- Konfliktsökande / dramaqueen
- Inte gillar sex
- I allmänhet lat och vill att andra ska ordna allt åt henne. Dvs avsaknad av drivkraft

Det är vad jag kommer på vid en spontan genomgång men det kan helt klart vara fler.

// CC

Låter som du beskriver dagens 18+.

Tycker att bland det sexigaste som finns är en intellektuell kvinna som ser bra ut och inte tar sig på för stort allvar.

Det verkar vara svårt att hitta bland dagens kvinnor, de finns, men motsvarar cirka 2/10 av kvinnor.

Resten är antingen karriärkvinnor som är helt skadade emotionellt eller WT/tjejer som växer upp med den ytliga silverskeden och blir uppfostrade med att leva på någon annan.

Beroende av bekräftelse från andra för att må bra är en stor röd flagga, kommer sannolikt leda till att hon är otrogen.
Citera
2022-01-13, 18:54
Medlem
Sådana som skriker klarar jag verkligen inte av. Kan man inte diskutera lugnt och sansat utan skriker för att få och ta sig rätt i ett förhållande, så är det dömt att misslyckas,
Citera
2022-01-13, 18:56
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
därför jag drog den gränsen är att jag letar inte efter så mycket yngre än så. yngsta jag skulle vilja dejta är nog 27.

Ah okej, då förstår jag.

Tycker det överlag är svårt med just dealbreakers i det här fallet. Jag tog ju upp ett exempel, just för att jag själv upplevt just det scenariot. Sen är det lite svårare att försöka se saker i teorin tycker jag. Jag blir nog lite förblindad när jag är kär också tror jag.

På ett sätt vill man ju att det ska fungera, när man väl har känslor iaf. Sen kan man ju såklart avfärda någon i ett tidigt stadium.

Men en sak som någon annan nämnde i tråden är väl aktivt missbruk.

Jag tror att jag kan ha överseende med rätt mycket egentligen, speciellt med tanke på att jag själv har en hel del brister, ibland rätt stora tom, skulle jag säga. Uppenbarligen har dessa nog varit just dealbreakers för andra.
Citera
2022-01-13, 18:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Sådana som skriker klarar jag verkligen inte av. Kan man inte diskutera lugnt och sansat utan skriker för att få och ta sig rätt i ett förhållande, så är det dömt att misslyckas,

ja där håller jag med dig , tycker man ska kunna resonera med varandra sansat . samt även om man inte alltid håller med varandra så respekterar man varandras åsikter och kan ändå gilla varandra
Citera
2022-01-13, 18:59
Medlem
Oldberrys avatar
1. Inget jobb eller skola, ingen ambition att börja jobba eller plugga.

2. Väldigt ohälsosam. Typ röker och äter massa skräpmat för ofta.

3. Väldigt slösaktig med pengar, typ sms-lån osv
Citera
2022-01-13, 18:59
Medlem
Hallsakaefts avatar
har de en kuk så är man ju inte med längre.

inga vänsterblivna heller.

överviktiga går bort automatiskt också.

polyamorösa går fetbort.
Citera
2022-01-13, 19:01
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Finns inga dealbreakers, en kolumn med bra saker och en kolumn med dåliga, summeringen avgör. Oklart viktning och ej 1-1 på alla egenskaper, såklart så är vissa saker är svåra att kompensera för.

En annan tolkning, den realistiska mängden potentiell lycka måste vara betydligt större än den realistiska mängden potentiell olycka/misär.
Citera
2022-01-13, 19:06
Medlem
— Har inte befriat sig från samsara
Citera
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Låter som du beskriver dagens 18+.

Tycker att bland det sexigaste som finns är en intellektuell kvinna som ser bra ut och inte tar sig på för stort allvar.

Det verkar vara svårt att hitta bland dagens kvinnor, de finns, men motsvarar cirka 2/10 av kvinnor.

Resten är antingen karriärkvinnor som är helt skadade emotionellt eller WT/tjejer som växer upp med den ytliga silverskeden och blir uppfostrade med att leva på någon annan.

Beroende av bekräftelse från andra för att må bra är en stor röd flagga, kommer sannolikt leda till att hon är otrogen.

Mmm... jag vet att jag har många dealbreakers och att det kommer bli svårt att hitta någon som inte har något på listan, i alla fall i Sverige. Sedan finns det självklart grader av allting. T ex offerkoftan. Någon gång då och då, är inga problem men om den konstant åker på, nej tack.

Håller med om att en intellektuell kvinna som inte tar sig själv på för stort allvar är ett mycket stort plus men som du skriver, de är inte många och antalet "lediga" är försvinnande få.

// CC
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
1. Inget jobb eller skola, ingen ambition att börja jobba eller plugga.

2. Väldigt ohälsosam. Typ röker och äter massa skräpmat för ofta.

3. Väldigt slösaktig med pengar, typ sms-lån osv

1 ja

2 har inte den mest hälsosamma kosten själv, rökare … hmm får suga på den karamellen.

3 ja är ju också vettigt man vill ju inte ha någon som inte kan hantera pengar och riskerar att skuldsätta en .
Citera
2022-01-13, 19:52
Medlem
Rökning
Övervikt, inte ens lite tack.
Citera
2022-01-13, 20:16
Medlem
- Avsaknad av social kompetens
- Droger, rökning, alkoholproblem
- Tidigare eller aktuell otrohet
- inga framtidsdrömmar eller ambitioner