2022-01-13, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Så du menar att det är desinformation att han hörde sig för om skottsäkerbil och livvakter samt att det blev en ökad hotbild efter Nosh and Chow?

Eller vad menar du?

Och varför ställande han plötsligt in inbokade framträdanden?

Nej, jag menar att Einár (och hans mamma) börjat sondera möjligheterna till skydd redan innan händelsen på N&C. Media har försökt bilda ett kausalt samband mellan händelserna som inte finns.
Citera
2022-01-13, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Nej, jag menar att Einár (och hans mamma) börjat sondera möjligheterna till skydd redan innan händelsen på N&C. Media har försökt bilda ett kausalt samband mellan händelserna som inte finns.

Det kan jag mycket väl tro på, men hotbilden kan ju ha ökat ändå.
Citera
2022-01-13, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Och vad skulle kopplingen till Modo och gambianerna spela för roll, menar du? Och vem har
Bredäng att oroa sig för nu när det i princip är slut med gamla Östberga.

Flera av dom har rötterna i Chosen Ones, tror inte att man skulle ta Einar av daga utan att fått ett godkännande från Sallah d.ä. och jag tror inte att han är så pigg på det pga att Manolo d.y är hans son, och hans släktingars inblandning i utpressningen har outats av Encro. Det vore dessutom dålig pr för Bandidos om man klipper en offentlig person.

Det ruvas fortfarande på hämnd för tortyrmordet i Spanien, encro räddade ju Bandidos från en massaker på deras barnkalas.
Citera
2022-01-13, 18:34
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanSvenzon
Om det nu stämmer att priset på Nisse va 1 miljon kronor.

Är det då riktigt att anta att denna pott delades på tre: D, skytt 1 och skytt 2?

Antar man då att dessa tre får lika stor del av kakan, så cirka 330.000kr vardera.

Står beställare för övriga omkostnader? Resor, mat, knark och vapen eller behöver man punga ut det själv?

Snabba pengar, bra timpenning. Men?

Man tar alltså någons liv på sitt samvete för en årslön för en städerska med branschvana.

Riskerar långt fängelsestraff: ska vi säga 15år. Men ute efter 10?

330.000kr/10/365/24 = 37öre i timmen

Rimligt?
När kriminella befinner sig i en rush så tänker dom inte att dom ska torska, vilket såklart är önsketänkande. Inget konsekvenstänk.
Citera
2022-01-13, 18:50
Medlem
mastarns avatar
Citat:

Är det då riktigt att anta att denna pott delades på tre: D, skytt 1 och skytt 2?

Antar man då att dessa tre får lika stor del av kakan, så cirka 330.000kr vardera.

Står beställare för övriga omkostnader? Resor, mat, knark och vapen eller behöver man punga ut det själv?

Man tar alltså någons liv på sitt samvete för en årslön för en städerska med branschvana.

Rimligt?

Nej deras konsekvenstänket är nog inte på så hög nivå inte och skyttarna lär inte ens få det om det är unga färskingar...

Utan summan går till den som tar kontraktet/jobbet sedan är det upp till denne att fixa skyttar och goare mm och hur summan delas där emellan beror mycket på deras rang sinsemellan...
Senast redigerad av mastarn 2022-01-13 kl. 18:56.
Citera
2022-01-13, 18:52
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:

Rimligt?

Men bara för du är uppväxt med hög standard och kanske 100 tusen inte är mycket för dig så betyder det inte att det är lite för andra tänk lite innan du skriver som en bortskämd snorvalp.
Citera
2022-01-13, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Men bara för du är uppväxt med hög standard och kanske 100 tusen inte är mycket för dig så betyder det inte att det är lite för andra tänk lite innan du skriver som en bortskämd snorvalp.

För mig är 100 lök väldigt mycket pengar.

Men jag tar väl för fan inte ett liv för det.

Åter till mina frågor.

Hur ser det ut ekonomisk, rent hypotetiskt. Hur fördelas miljonen? Tror ni?
Citera
2022-01-13, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Nej deras konsekvenstänket är nog inte på så hög nivå inte och skyttarna lär inte ens få det om det är unga färskingar...

Utan summan går till den som tar kontraktet/jobbet sedan är det upp till denne att fixa skyttar och goare mm och hur summan delas där emellan beror mycket på deras rang sinsemellan...

Detta skulle ge oss att potten ska fördelas på fler än tre?

Hur fördelas det då? Hur mycket av miljon går åt övriga omkostnader?

Antar även att de som får en del av kakan, även måste fördela detta till andra som kan ha hjälpt till? Eller är det ”bara” fyra som delar?
Citera
2022-01-13, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Ja, med tanke på att de flesta gängkriminella tjänar mindre än en anställd på
Mackedonkan. De flesta får betydligt mindre än så för ett mord.

Vad får man för ett standard? Om man är utförare alltså.
Citera
2022-01-13, 19:53
Medlem
killerboots avatar
Citat:
För mig är 100 lök väldigt mycket pengar.

Men jag tar väl för fan inte ett liv för det.

Åter till mina frågor.

Hur ser det ut ekonomisk, rent hypotetiskt. Hur fördelas miljonen? Tror ni?

En dyr jacka ett par dyra skor massa kola och lite coola killen bjuder på krogen så är en 100 slut på en helg så funkar deras hjärna
Citera
2022-01-13, 19:56
Medlem
Scamps avatar
Citat:

Rimligt?
Ja med tanke på att det finns dom som begått ett mord för mindre så var detta väldigt lönt ändå.
Citera
2022-01-13, 20:58
Medlem
dialektikers avatar
Diskuterar ni filmen om Einar på svt play i den här tråden eller finns det en separat tråd för detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in