2022-01-13, 14:09
Medlem
Brukade försöka hålla koll om jag såg nå aktier som var påväg att bli haussade, ibland klev man på försent men oftast så gick det att tjäna en bra slant om man var snabb in och ut.

höll oftast koll på placera forumet men nu när de inte finns längre så går de ju inte, vart någonstans haussar folk mesta dels nuförtiden?

som den här mandel mans design - vart fan haussades den någonstans? fast de kanske var innan placera stängde igen föressten

hur som haver - skit tråkigt nu när placera stängde
Senast redigerad av Hampens 2022-01-13 kl. 14:15.
Citera
2022-01-13, 14:27
Medlem
saviers avatar
Jag tycker man ser sånt i te.x. "Aktieraketer" på Facebook, finns ju flera olika sådana facebook-grupper. Kanske nått att leta i?
Citera
2022-01-13, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savier
Jag tycker man ser sånt i te.x. "Aktieraketer" på Facebook, finns ju flera olika sådana facebook-grupper. Kanske nått att leta i?

oftast så händer de ingenting när de haussar på facebook sidorna
Citera
2022-01-13, 14:49
Medlem
saviers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampens
oftast så händer de ingenting när de haussar på facebook sidorna

Det kanske är så. Jag är inte tillräckligt insatt.
Kollat in te.x https://rikatillsammans.se/ ? De har ett forum som av tidstämplar verkar ganska aktivt. Lite blandat innehåll dock.
Citera
2022-01-13, 15:31
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Brukade försöka hålla koll om jag såg nå aktier som var påväg att bli haussade, ibland klev man på försent men oftast så gick det att tjäna en bra slant om man var snabb in och ut.

höll oftast koll på placera forumet men nu när de inte finns längre så går de ju inte, vart någonstans haussar folk mesta dels nuförtiden?

som den här mandel mans design - vart fan haussades den någonstans? fast de kanske var innan placera stängde igen föressten

hur som haver - skit tråkigt nu när placera stängde

Kolla Börssnack, di:s sida.
Tyvärr är du tvungen att vara prenumerant för att kunna göra ett konto.
Citera
2022-01-13, 17:22
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savier
Det kanske är så. Jag är inte tillräckligt insatt.
Kollat in te.x https://rikatillsammans.se/ ? De har ett forum som av tidstämplar verkar ganska aktivt. Lite blandat innehåll dock.

Mycket indexkramare där så är nog lite svårt att hausa enskilda aktier.
Citera
2022-01-13, 17:46
Medlem
Wallstreetbets på reddit
Citera
2022-01-13, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Wallstreetbets på reddit

fast det är väl mest bara utländska aktier? ingen som har koll på hur de gick till när mandel manns pumpades förresten? - någon som köpte aktien vid de tillfället, vart fick ni informationen ifrån?
Citera
2022-01-13, 21:07
Medlem
Håll lite koll på instagram, där finns massa tjommar som haussar exakt samma aktier och många har dessutom samma layout och typsnitt (jobbar i grupp??), t.ex:

Investmentcouple
sparprofessorn
finanstjuren
sparmunken

Mfl....

Börjar dessa haussa en aktie samtidigt så kommer pumpen som ett brev på posten. ( förutsatt att det är någon aktie med lågt market cap, låg free float osv.)
Citera
2022-01-14, 03:42
Medlem
nakamotos avatar
På /biz/smg/
Citera
2022-01-14, 10:20
Medlem
Citat:
fast det är väl mest bara utländska aktier? ingen som har koll på hur de gick till när mandel manns pumpades förresten? - någon som köpte aktien vid de tillfället, vart fick ni informationen ifrån?

Såg att jag tänkte på fel.

Finns en sida på reddit som heter ISKbets
Citera
2022-01-14, 15:06
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Såg att jag tänkte på fel.

Finns en sida på reddit som heter ISKbets
Det bidde en memestock-ekokammare av den tyvärr. Hade klart potential.

Jag äger subredditen flashbackbets som är tänkt att användas som nån sorts redundans ifall regimen sänker flashback.
Nackdelen är att jag inte har talat om att den finns. Ni får gärna använda den som pumpligebas, så att jag får lite underhållning.

Det pumpas nog på privata discordar utan insyn numera vilket är värre. Lite som att förbjuda hor leder till värre konsekvenser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in