2022-01-13, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Sverige har 1530,9 Corona døde pr. Mill.

Danmark har 594,8 Corona døde pr. Mill.

Skilnaden er 2,57 gange flere Corona døde i Sverige:

https://sundhedspolitisktidsskrift.dk/grafik/3237-corona-dode-pr-million-indbyggere-i-udvalgte-lande.html
Om man räknar med minkar då?)

Eller bara överdödlighet?
Citera
2022-01-13, 16:04
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Men man har alltid varit ärlig med statistiken menar du?
Det har aldrig hänt att en patient som blev inlagd pga en halkolycka men testade positivt för covid rapporterades som en covid patient alltså? 🧐

Hur kan du förstå att man inte kan det och samtidigt tycker att vi ska ha restriktioner då?

Eller du tänker inte så långt?

Den absoluta merparten som kommer in till sjukhusen och testar positivt för Covid19 kommer inte dit för att de har halkat. Tror inte ens det motsvarar ens en promille av alla fall. Det utgör liksom inget problem.
Citera
2022-01-13, 16:04
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är tydligt hur sjuka i tidigare varianter av covid19 inte tycks besitta någon immunitet mot Omikron. Refinfektioner är jättevanligt.
Jättevanligt är nog en överdrift. Infektioner bland vaccinerade är nog vanligare. Alltså är vaccinet sämre.
Citera
2022-01-13, 16:06
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jättevanligt är nog en överdrift. Infektioner bland vaccinerade är nog vanligare. Alltså är vaccinet sämre. QED

Har hört så många bom blivit smittade flera gånger. Jag tror det är jättevanligt speciellt i denna våg när så många blir sjuka. Skulle inte förvåna mig om 25% av de infekterade haft Covid19 tidigare.
Citera
2022-01-13, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Tegnell kör verkligen full gas på vaccinations tugget idag 😂😂😂
Måste köra slut på lagret innan 2022 års modell är på ingång. Riktiga företagare de där.
Citera
2022-01-13, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
OK, men frågan är om han pressas utifrån. Gissar att han skulle "uppmanas gå i pension" aka kickas om han sa fel saker, och inget skulle bli bättre om han försvann för då skulle han bara ersättas av någon fanatiker. Undrar om han känner sig fri att säga vad han tycker. Han mordhotades ju till och med under början av pandemin, så pressen kommer nog inte bara från myndigheter utan även från potentiellt livsfarliga gnällspikar bland pöbeln.

Jag håller med om att inget lär bli bättre om han ersätts för att hantera denna pandemi.
Också att han tidigare hållit sig mestadels till fakta.
Idag är det dock uppenbart att det är bestämt att vaccinering ska fortsatt pushas även utan tydliga vetenskaplig underlag och Tegnell spelade med.
Citera
2022-01-13, 16:08
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Den absoluta merparten som kommer in till sjukhusen och testar positivt för Covid19 kommer inte dit för att de har halkat. Tror inte ens det motsvarar ens en promille av alla fall. Det utgör liksom inget problem.
Klart det är ett problem om folk halkar. Det tar upp resurser från vården bara för att kommunen är för slö för att sanda ordentligt.
Citera
2022-01-13, 16:09
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Har hört så många bom blivit smittade flera gånger. Jag tror det är jättevanligt speciellt i denna våg när så många blir sjuka. Skulle inte förvåna mig om 25% av de infekterade haft Covid19 tidigare.
Än sen, det är då mer än 25 % av de infekterade som är vaccinerade, så ditt argument faller på sin egen idioti.
Citera
2022-01-13, 16:11
Medlem
Citat:

Som jag har sagt förut, vad du TROR är helt irrelevant.

Förstår att du ignorerar min fråga om restriktioner. Att du har använt din hjärna när du kom fram till att fortsatta restriktioner är en bra idé är inte så troligt.
Citera
2022-01-13, 16:14
Medlem
Pafids avatar
Citat:

Av de som uppsöker vård och är COVID-positiva uppskattas en tredjedel söka vård av andra anledningar än COVID men räknas ändå med i statistiken under COVID-patienter på sjukhus. Det kan du läsa om här:

https://www.gp.se/nyheter/sverige/regionernas-covid-statistik-kan-vara-missvisande-1.63636280
Citera
2022-01-13, 16:14
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Finns det något läkemedelsföretag som är mer brottsligt med en längre lista med böter än Pfizer ?
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jaså minsann, har de dömts i domstol för detta? De producerar ju effektiva vaccin ialla fall så något gör de säkert rätt.

Gör dom? Utifrån vad jag har förstått, så framställs vaccinet av det tyska företaget BioNTech. Eller har jag missförstått någonting?
Citera
2022-01-13, 16:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Enligt Jyllandsposten verkar det vara runt 7% som blir återinfekterade just nu, har stigit för varje dag.

https://jyllands-posten.dk/topic/coronakrisen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in