2022-01-13, 15:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Va?
Eftersom man skrämmer upp folket och får dom att tro att sjukvården är överbelastad BARA pga covid och sen skyller allt på de ovaccinerade som grädden på moset så spelar det väl jävligt mkt roll.

Jag upprepar det igen!
Man kan inte vaccinera bort ett muterande virus.
Så om du inte tror på flockimmunitet efter genomgången infektion då kan du inte heller tro på flockimmunitet pga vaccinet.

Det som inte går att komma ifrån är att folk dör och blir sjuka.
Det är en del av livet om du har missat det.

Man har varit väldigt tydlig med att vården är överbelastad av flera orsaker varav Covid19 är en. Man har angett influensa, halkolyckor m.m. Kan man inte vaccinera bort ett muterande virus, kan man heller aldrig uppnå flockimmunitet genom nedsmittning.
Citera
2022-01-13, 15:48
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Globala jätteföretag styr världen nuförtiden.
Just Tegnell är dock styrd av ideologi och politisk tillhörighet.
Och vilken politisk tillhörighet anser du att han har? Det var väl inte sossar som tillsatte honom, vad jag hört. Tycker snarare att han verkar vara en av de mer vetenskapligt fokuserade i den här soppan.
Citera
2022-01-13, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Man har varit väldigt tydlig med att vården är överbelastad av flera orsaker varav Covid19 är en. Man har angett influensa, halkolyckor m.m. Kan man inte vaccinera bort ett muterande virus, kan man heller aldrig uppnå flockimmunitet genom nedsmittning.

Jodå det går på sätt och vis. Folk kommer fortfarande kunna bli sjuka eller smittade med viruset. Men få kommer bli allvarligt sjuka. Vi har massa andra virus i omlopp som våra immunsystem är vana vid. Det blir ytterligare ett virus att leva med bland många andra.
Citera
2022-01-13, 15:51
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Varför säger du det? Infektion ger mycket bredare immunitet, och tydligen mer långvarig. Vaccinet ger antikroppar bara mot spikeproteinet, som är den del av viruset som muterar och muterat mest. Viruset består visst av 4 olika protein. Vaccinet reagerar som sagt bara på ett av dessa. Hur kan det vara bättre tror du än naturlig immunitet med bredare antikroppsspektrum?
Citera
2022-01-13, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiiMinores
Komik på hög nivå nu inom hemtjänsten...Snart får du inte jobba om du inte tagit 3:e dosen och enligt studier från UK så håller 3:e dosen i max 2-3 månader sen är du lika säker som en ovaxxad!

Är det verkligen så? Haha, jävla inkompetenta nollor. Jag skulle av principskäl säga upp mig och flippa burgare tills jag hittar ett nytt jobb. Aldrig i livet att jag skulle ge efter för en sådan utpressning.

Sedan är det ju uppenbart nu att Omikron RÄDDAR liv. FHM sa ju själva att de flesta som ligger på IVA pga Covid (vilket är försvinnande få) har Delta. Så ju snabbare Omikron får spridning, desto bättre. Det är ta mig fan mer effektivt än vaccinet.
Citera
2022-01-13, 15:54
Medlem
Citat:

Men man har alltid varit ärlig med statistiken menar du?
Det har aldrig hänt att en patient som blev inlagd pga en halkolycka men testade positivt för covid rapporterades som en covid patient alltså? 🧐

Hur kan du förstå att man inte kan det och samtidigt tycker att vi ska ha restriktioner då?

Eller du tänker inte så långt?
Citera
2022-01-13, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Jag tror att restriktionerna är borta till sportlovet..
Då finns det inte längre någon mening med det.
Betänk då att vi är i högsäsong för virus.
Om inte kineserna kokar ihop något nytt mys till oss så blir det första helt normala domaren på några år.
Förmodligen också den regnigaste på årtionden bara på pin kiv

Du tror fel, vi behöver fler restriktioner till Februari. Läget är väldigt allvarligt i Sverige sett till smittspridningen.
Citera
2022-01-13, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Och vilken politisk tillhörighet anser du att han har? Det var väl inte sossar som tillsatte honom, vad jag hört. Tycker snarare att han verkar vara en av de mer vetenskapligt fokuserade i den här soppan.

Han har uppenbarligen vänsterideologiska värderingar.
S drar i tåtarna till dom flesta myndigheter.
Och idag så anser jag att förhållande till vaccin från Tegnell till stor del saknar vetenskaplig grund.
Citera
2022-01-13, 16:01
Medlem
IMBILDENs avatar
Intressanta synpunkter från Fredrik Elgh.

https://www.facebook.com/vettochvetande/videos/1015762852617853

Ingen vidare bra ide att se Omikron som något slags "vaccin" med andra ord. Kanske självklart för de allra flesta?
Citera
2022-01-13, 16:02
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Han har uppenbarligen vänsterideologiska värderingar.
S drar i tåtarna till dom flesta myndigheter.
Och idag så anser jag att förhållande till vaccin från Tegnell till stor del saknar vetenskaplig grund.
OK, men frågan är om han pressas utifrån. Gissar att han skulle "uppmanas gå i pension" aka kickas om han sa fel saker, och inget skulle bli bättre om han försvann för då skulle han bara ersättas av någon fanatiker. Undrar om han känner sig fri att säga vad han tycker. Han mordhotades ju till och med under början av pandemin, så pressen kommer nog inte bara från myndigheter utan även från potentiellt livsfarliga gnällspikar bland pöbeln.
Senast redigerad av outoftheblue 2022-01-13 kl. 16:03. Anledning: m
Citera
2022-01-13, 16:02
Medlem
Biotechinvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Bättre att lyssna på forskare som är styrda av eliten?

Jag lyssnar inte på någon. Granskar tillgänglig data och bildar en egen uppfattning om läget, vilket fler borde göra. Då inser man snabbt att "pandemin" är kraftigt överdriven.

Vaccin för personer under 40 år och inga underliggande sjukdomar = meningslöst.

Maskkrav för minskad smittspridning = meningslöst.
Citera
2022-01-13, 16:03
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Varför säger du det? Infektion ger mycket bredare immunitet, och tydligen mer långvarig. Vaccinet ger antikroppar bara mot spikeproteinet, som är den del av viruset som muterar och muterat mest. Viruset består visst av 4 olika protein. Vaccinet reagerar som sagt bara på ett av dessa. Hur kan det vara bättre tror du än naturlig immunitet med bredare antikroppsspektrum?

Det är tydligt hur sjuka i tidigare varianter av covid19 inte tycks besitta någon immunitet mot Omikron. Refinfektioner är jättevanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in