2022-01-13, 14:49
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiiMinores
Jag kollar bara på den gröna linjen 20-49 och jag ser ingen skillnad Sen spelar det ingen roll är du mellan 20-49år så är risken/chansen mikroskopiska att dö i covid om du inte har en eller flera alvarliga underliggande sjukdomar
Om man dessutom knaprar D-vitamin så är frågan om risken ens existerar.
I vilket fall som helst skyhögt större risk att halka på en isfläck och slå ihjäl sig.
Citera
2022-01-13, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
70,000 bekräftade fall om dagen kan innebära nästan 500 sjukhusinläggningar per dygn.

Så det är 99,3% chans att inte hamna på sjukan då
Citera
2022-01-13, 14:51
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Varför skulle han vara köpt? För att du inte gillar det han säger?
Du verkar för övrigt anse att Pfizer är satans påfund
Finns det något läkemedelsföretag som är mer brottsligt med en längre lista med böter än Pfizer ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiiMinores
Jag kollar bara på den gröna linjen 20-49 och jag ser ingen skillnad Sen spelar det ingen roll är du mellan 20-49år så är risken/chansen mikroskopiska att dö i covid om du inte har en eller flera alvarliga underliggande sjukdomar

Det syns tydligare i deras rapport i PDF-form:

https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-covid-19/2021/covid-19-veckorapport-2021-vecka-52-final.pdf

Kollar man SIR (där de mellan 20-49 år borde vara om de avlider i Covid 19) och kollar vecka 52 och 3 veckor tillbaka så har det avlidit 2 personer - bägge två var ovaccinerade.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
De borde visa folk hur man tvättar händerna och använder ett munskydd korrekt. Det är svårare än man tror.

😂 Tvätta händerna har ju inget med covid19 att göra o att sätta på ett munskydd är lättare än att ta på sig ett par kalsonger
Citera
Medlem
Biotechinvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Inkompetens och korruption. Det är normalstatusen idag. Det märker du väl nästan dagligen i samhället? Ingenting fungerar ju som det ska längre. Inkompetens och korruption överallt. Varför har ”cancel culture” uppstått? Tanke/åsikts-brott. Utmejslade narrativ oavsett ämne. Ifrågasättande individer med riktig kompetens karaktärmördas. Avstängs, hånas….

Jag skämdes fruktansvärt mycket för deras skull efter jag läst artikeln. Höjden av dumhet från dessa "experter" är ofattbar.
Jo, det märks väl. Samhället har blivit ett stort skämt. Logik och sunt förnuft är sedan länge borta.
Citera
2022-01-13, 14:52
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
70,000 bekräftade fall om dagen kan innebära nästan 500 sjukhusinläggningar per dygn.

Jag tycker du skall kolla videon jag länkade till. Ca 0,1-0,2% risk att läggas in med omikron.
Data från Kalifornien och NL

https://www.youtube.com/watch?v=TrVGymR-jFU
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Varför skulle han vara köpt? För att du inte gillar det han säger?
Du verkar för övrigt anse att Pfizer är satans påfund

För att han vill vaccinera bort smittspridning i första hand.
Men även det mesta i övrigt han säger idag sägs lämpligt av försäljningschef på Pfizer.
Du tror vi kan vaccinera bort nuvarande smittspridning av Omikron?
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Tegnell kör verkligen full gas på vaccinations tugget idag 😂😂😂

Ja, väntar på att vi ska få betalt eller sänkt skatt om vi tar fler sprutor. I USA hade de joints for jabs tex
Citera
2022-01-13, 14:53
Medlem
Cannabinoids Block Cellular Entry of SARS-CoV-2 and the Emerging Variants

Cannabis compounds prevented the virus that causes Covid-19 from penetrating healthy human cells, according to a laboratory study published in the Journal of Nature Products.

The two compounds commonly found in hemp -- called cannabigerolic acid, or CBGA, and cannabidiolic acid, or CBDA -- were identified during a chemical screening effort as having potential to combat coronavirus, researchers from Oregon State University said. In the study, they bound to spike proteins found on the virus and blocked a step the pathogen uses to infect people.

Källor:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-01-12/cannabis-compounds-prevented-covid-infection-in-laboratory-study
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35007072/
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biotechinv
Jag skämdes fruktansvärt mycket för deras skull efter jag läst artikeln. Höjden av dumhet från dessa "experter" är ofattbar.
Jo, det märks väl. Samhället har blivit ett stort skämt. Logik och sunt förnuft är sedan länge borta.
Finns inte så mycket värre än utbildade korkade människor, de tror nämligen att de kan allt men fattar i princip ingenting.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Finns det något läkemedelsföretag som är mer brottsligt med en längre lista med böter än Pfizer ?

Jaså minsann, har de dömts i domstol för detta? De producerar ju effektiva vaccin ialla fall så något gör de säkert rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in