Citat:
Det ... kan man visst.Kan man aldrig få för mycket av. Kan rekommendera olika former av smidiga batteribelysningar.
Har själv köpt ett gäng sådana här som är grymt praktiska:
https://www.swedol.se/lampa-gli-18v-1900-ctvt-55738.html
Har själv köpt ett gäng sådana här som är grymt praktiska:
https://www.swedol.se/lampa-gli-18v-1900-ctvt-55738.html
Men en kompakt lampa man kan "kasta in" i trånga rum, och en 1100-lux strålkastare räcker. Den du länkar är lite vek för normalt arbete. Jag har en som kan ta 11000 någon timme, men kör normalt på 2500, det räcker och blir över.
Citat:
Li batterin är grymma, sedan går de för det mesta via sladd också, helt bortkopplat från batteriet.Det är dom säkert men inte speciellt billiga. Sen hatar jag batteridrivna saker av olika anledningar:
- batteriet är slut när man ska använda det dom ska driva
- batteriet tar slut när man just börjat använda det som ska driva (och en laddning tar flera timmar)
- batteriet måste bytas ut om man inte hållit efter det och det kostar lika mycket som verktyget i sig och måste beställas med flera veckors leveranstid. När flera år har gått går det sen inte ens att beställa utan har utgått. Osv.
- laddarna "får ben" och försvinner.
- verktyget i sig kan bli rätt klumpigt pga batteriet
Enda fördelen är att man slipper sladdar men i ett garage har man sett till att ha uttag överallt, även hängande i sladdar från taket så det är inget stort problem.
Sen ska du nog omvärdera Biltemas verktyg, de som har 10-års garanti. Vet proffs som använder dem utan att skämmas och dom fungerar bra och håller förträffligt. Lågprisverktygen däremot ska man passa sig för.
- batteriet är slut när man ska använda det dom ska driva
- batteriet tar slut när man just börjat använda det som ska driva (och en laddning tar flera timmar)
- batteriet måste bytas ut om man inte hållit efter det och det kostar lika mycket som verktyget i sig och måste beställas med flera veckors leveranstid. När flera år har gått går det sen inte ens att beställa utan har utgått. Osv.
- laddarna "får ben" och försvinner.
- verktyget i sig kan bli rätt klumpigt pga batteriet
Enda fördelen är att man slipper sladdar men i ett garage har man sett till att ha uttag överallt, även hängande i sladdar från taket så det är inget stort problem.
Sen ska du nog omvärdera Biltemas verktyg, de som har 10-års garanti. Vet proffs som använder dem utan att skämmas och dom fungerar bra och håller förträffligt. Lågprisverktygen däremot ska man passa sig för.
Citat:
Verktyg som är veka (metallbandet har ett hål i vardera ända, för mycket tryck kommer spräcka dess tunnaste punkt) och har sluten design är fullständig skit. Då det inte kommer gå att reparera när den gått sönder.Det finns olika sorts begåvning. Inom musik t.ex. en del har gehör, andra inte.
När jag ska lösa ett bilproblem går det åt några timmar att läsa in sig på ämnet i t.ex Haynes reparationshandbok(på engelska. Innan jag är klar har brorsan hittat felet, köpt reservdelen och satt dit den.
Spärrskaft 1/2" och 1/4":
https://www.mekonomen.se/catalogsearch/result/?q=sp%C3%A4rrskaft
Oppsan, där kom oljefiltervektyget med också
Inser du hur genealiskt det är? I så fall är du begåvad. Kedjor och remmar är bara skit.
När jag ska lösa ett bilproblem går det åt några timmar att läsa in sig på ämnet i t.ex Haynes reparationshandbok(på engelska. Innan jag är klar har brorsan hittat felet, köpt reservdelen och satt dit den.
Spärrskaft 1/2" och 1/4":
https://www.mekonomen.se/catalogsearch/result/?q=sp%C3%A4rrskaft
Oppsan, där kom oljefiltervektyget med också
Inser du hur genealiskt det är? I så fall är du begåvad. Kedjor och remmar är bara skit.
Köp en filteravdragare med kedja istället. Har filtret kanter så är såklart "3-klo" bättre, så slipper man söla för mycket. Men jag har aldrig fått av ett som filter med ett sånt där band, brutit sönder två stycken, dock lagat dem..
Senast redigerad av psykoshippien 2022-01-13 kl. 00:15.
Senast redigerad av psykoshippien 2022-01-13 kl. 00:15.