2022-01-12, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hon har ordnat bostad för mycket lång framtid. Hon kan plugga och slipper ta ansvar för sina ungar. Win-win för Lida

Ja, då är det ingen skillnad mot innan då enligt vissa här inne i tråden.
Men jag tror nog ändå att hennes barn lär besöka henne, som en här inne så att dom inte kommer att göra.
Och som sagt, ska bli intressant vad som komma ska.
2022-01-12, 21:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Ja, då är det ingen skillnad mot innan då enligt vissa här inne i tråden.
Men jag tror nog ändå att hennes barn lär besöka henne, som en här inne så att dom inte kommer att göra.
Och som sagt, ska bli intressant vad som komma ska.
Du kämpar för att få igång cirkusen igen, lycka till.
Jag har läst ditt inlägg flera gånger, blir inte klok på vad du försöker förmedla.
Vad som komma ska?
Domen skall vinna laga kraft?
Man är fortfarande dömd även om domen inte vunnit laga kraft.
Överklagas en hovrättsdom, till Högsta domstolen (HD), kan den vinna laga kraft då HD beslutar att inte meddela prövningstillstånd (dvs. att de inte kommer att ta upp målet till prövning).
Tar HD däremot upp målet vinner HD:s dom laga kraft direkt, eftersom man inte kan överklaga vidare från HD.
2022-01-13, 13:38
Medlem
Citat:
Du kämpar för att få igång cirkusen igen, lycka till.
Jag har läst ditt inlägg flera gånger, blir inte klok på vad du försöker förmedla.
Vad som komma ska?
Domen skall vinna laga kraft?
Man är fortfarande dömd även om domen inte vunnit laga kraft.
Överklagas en hovrättsdom, till Högsta domstolen (HD), kan den vinna laga kraft då HD beslutar att inte meddela prövningstillstånd (dvs. att de inte kommer att ta upp målet till prövning).
Tar HD däremot upp målet vinner HD:s dom laga kraft direkt, eftersom man inte kan överklaga vidare från HD.

Måste ju fråga, är du dum på riktigt eller? Varför skulle jag inte få svara och skriva i denna tråd? Är det du som bestämmer här inne eller?
Jag har aldrig påstått något annat än att hon är dömd. Men vi vet alla att en dom kan överklagas, och det är det jag både tror och hört kommer att göras.
Jag kämpar inte alls med något. Kanske är det du som kämpar för att tysta ner något?
2022-01-13, 15:26
Avslutad
Citat:
Måste ju fråga, är du dum på riktigt eller? Varför skulle jag inte få svara och skriva i denna tråd? Är det du som bestämmer här inne eller?
Jag har aldrig påstått något annat än att hon är dömd. Men vi vet alla att en dom kan överklagas, och det är det jag både tror och hört kommer att göras.
Jag kämpar inte alls med något. Kanske är det du som kämpar för att tysta ner något?
Hoppla, håll i hatten.
Förklara gärna vad Du anser är ett värdigt straff för att döda en annan människa?
Det är vad Lydia bevisligen gjort.
Du återkommer med att det finns okända filmer, åklagare och polis har fifflat, allt har inte kommit fram.
Det skulle vara intressant om hon överklagar, för jag tror i ärlighetens namn att det inte finns någonting som kan få Högsta Domstolen att pröva målet.
Det sorgliga med ett överklagande, är att de anhörigas gryta rörs om än en gång.
Vad tror Du?
2022-01-13, 15:27
Medlem
BMC64s avatar
Citat:

Jag vill inte grusa dina förhoppningar, men läs nedan saxat från HD:s hemsida, låt det sjunka in.
Så kanske du förstår hur osannolikt det är att HD ger prövningstillstånd i detta fall, inte en chans sätter jag mina pengar på.

För att Högsta domstolen ska pröva målet krävs i regel att Högsta domstolen först har lämnat s.k. prövningstillstånd. Högsta domstolen får in cirka 6 000 överklaganden per år. Endast drygt 100 av dem får prövningstillstånd.
2022-01-13, 17:55
Medlem
Citat:
Vad är det som du tror skulle komma fram som är så betydande att HD ska ta upp detta? Tror du nåt kan överbecvisa/mildra det faktum att det finns ett bevis i form av en film som visar hela avrättningen?
Eller hoppas du bara?
2022-01-13, 21:38
Medlem
Citat:
Hoppla, håll i hatten.
Förklara gärna vad Du anser är ett värdigt straff för att döda en annan människa?
Det är vad Lydia bevisligen gjort.
Du återkommer med att det finns okända filmer, åklagare och polis har fifflat, allt har inte kommit fram.
Det skulle vara intressant om hon överklagar, för jag tror i ärlighetens namn att det inte finns någonting som kan få Högsta Domstolen att pröva målet.
Det sorgliga med ett överklagande, är att de anhörigas gryta rörs om än en gång.
Vad tror Du?

Ja du, det har jag redan sagt vid flertalet tillfällen, men som vanligt lyssnar du ej på det örat.
Jag tänker heller inte avslöja det jag vet, absolut inte här inne förens efter allt är gjort.
Så du får lugnt vänta in det som kommer.
2022-01-13, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Jag vill inte grusa dina förhoppningar, men läs nedan saxat från HD:s hemsida, låt det sjunka in.
Så kanske du förstår hur osannolikt det är att HD ger prövningstillstånd i detta fall, inte en chans sätter jag mina pengar på.

För att Högsta domstolen ska pröva målet krävs i regel att Högsta domstolen först har lämnat s.k. prövningstillstånd. Högsta domstolen får in cirka 6 000 överklaganden per år. Endast drygt 100 av dem får prövningstillstånd.

Precis så är det, så det är snarare du som får dina drömmar grusade.
2022-01-13, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Vad är det som du tror skulle komma fram som är så betydande att HD ska ta upp detta? Tror du nåt kan överbecvisa/mildra det faktum att det finns ett bevis i form av en film som visar hela avrättningen?
Eller hoppas du bara?

Som sagt, jag tänker inte avslöja det jag känner till innan allt är gjort. Kan bara säga att det kommer mera, mycket mer än vad vissa här inne tycks tro.
Så det lär bli en trevlig liten överraskning för er.
2022-01-13, 21:46
Avslutad
Citat:
Som sagt, jag tänker inte avslöja det jag känner till innan allt är gjort. Kan bara säga att det kommer mera, mycket mer än vad vissa här inne tycks tro.
Så det lär bli en trevlig liten överraskning för er.
Då antar jag att du har kontakt med Lydia?
Varför då?
Jag tror inte alls att det var Emil du suktade efter, utan Lydia.
Det skulle förklara dina absurda inlägg om att det kommer mera, vänta bara, snart kan grisar flyga
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-01-13 kl. 22:19.
2022-01-13, 22:01
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Precis så är det, så det är snarare du som får dina drömmar grusade.

Nu förstår jag faktiskt inte vad du menar, jag har inga drömmar om nåt, jag försökte bara förklara för dej hur osannolikt det är att HD ger prövningstillstånd i det här målet, så du behöver inte påstå att jag har drömmar, du däremot kommer nog att få dina FÖRHOPPNINGAR grusade tror jag, men vi får väl se
det läggs ut på HD:s hemsida så fort beslut är fattat
2022-01-13, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Nu förstår jag faktiskt inte vad du menar, jag har inga drömmar om nåt, jag försökte bara förklara för dej hur osannolikt det är att HD ger prövningstillstånd i det här målet, så du behöver inte påstå att jag har drömmar, du däremot kommer nog att få dina FÖRHOPPNINGAR grusade tror jag, men vi får väl se
det läggs ut på HD:s hemsida så fort beslut är fattat

Jag skrev att det var dina drömmar eftersom du skrev att det var mina förhoppningar som grusas.
Varför i hela fridens namn skulle det vara mina förhoppningar?
Återigen tycks man få påpeka för vissa som vägrar förstå att jag vill att hon ska sitta i fängelse, jag hatar henne för vad hon har gjort m.m.
Vissa tycks läsa det som att man både älskar henne, vad hon har gjort m.m. kan då inte mer än tycka väldigt synd om er.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in