Min vän undrar om hans Dacia Duster 2010 har en startspärr eller inte. Någon som vet? För hans enda nyckel han har har är lite sönder. Och bilen startar inte plötsligt.
Någon som kan infoga en länk kanske? För jag har försökt och googla men hittade inte infon. 2010 var väl Dacias första Duster modell. Han vore väldigt tacksam för den infon.
Senast redigerad av FlashbackGod 2022-01-12 kl. 21:25.
33 § Personbil som tas bruk den 1 oktober 1999 eller senare skall ha stöldskydd bestående av mekaniskt stöldskydd samt startspärr (s.k imobilizer) och beträffande stöldskydd uppfylla kraven i direktiv 74/61/EEG (se 2 kap. 15 §) ändrat genom 95/56/EG.
Min vän undrar om hans Dacia Duster 2010 har en startspärr eller inte. Någon som vet? För hans enda nyckel han har har är lite sönder. Och bilen startar inte plötsligt.
Någon som kan infoga en länk kanske? För jag har försökt och googla men hittade inte infon. 2010 var väl Dacias första Duster modell. Han vore väldigt tacksam för den infon.
f.rom 1998 ät det lag på startspärr många bilar fick det redan 1995 volvo 850 GLT hade det 1992
Du ser det på en röd blinkande lampa/diod när du stängt av och låst bilen kan sitta dekal på hissbara sidorutan vä fram med
be han kolla med sitt försäkringsbolag han kanske har bBilextra eller + försäkring eller mer försäkring heter olika mellan bolagen där kan borttappad/trasig nyckel ingå mot självrisk
be han kolla med sitt försäkringsbolag han kanske har bBilextra eller + försäkring eller mer försäkring heter olika mellan bolagen där kan borttappad/trasig nyckel ingå mot självrisk