2022-01-12, 20:30
Medlem
bajsmolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Tror nu mere på, at det er skrevet forkert i medierne og Verisure sælgeren var der en anden dag.
Men det var så mye informasjon i flere forskjellige aviser, han ble også avhørt, ikke sant? Rart om han faktisk var der en annen dag
Citera
2022-01-12, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsmoln
Men det var så mye informasjon i flere forskjellige aviser, han ble også avhørt, ikke sant? Rart om han faktisk var der en annen dag

Der er så meget mærkeligt i denne sag, men det må altså være en anden dag eller tidligere på dagen, at sælgeren havde været der. Der må være videoovervågning, kvitteringer fra restauranten, taxa osv. der bevidner, at de har været der aftenen før.
Citera
2022-01-12, 20:40
Medlem
Badekarhistorien er smått utrolig. Hvis den er sann.

Ikke bare er tidspunktet for hendelsen ganske utrolig - kort tid før AEH forsvant.
Men også tidsbruken like etter at uhellet skal ha skjedd, virker noe drøyt.

Hva tilsier at noen kan ha brukt over 1,5 time på å vaske og rydde opp etter et sånt uhell.
Halvannen time er svært lang tid. Og selv ikke etter 1,5 time skal opprydningen ha blitt ferdig.

Det er forklart at TEH måtte dra.
Hva kan ha hastet sånn plutselig.
Dette var jo sent på kvelden.
Hvorfor planlegge et bad når man ikke har tid.

Så er spørsmålet når resten av sølet som lå igjen på badet kan ha blitt ryddet opp?

TH har jo forklart at han og AEH ble sittende å prate den kvelden, etter at de kom hjem fra teaterstykket.
De tente noen stearinlys og gjorde helt andre ting enn å rydde på badet før de la seg.
AEH skal også ha tatt seg av hunden og "svermet litt rundt", har TH forklart i avhør.

Etter en times tid gikk AEH opp i 2. etg for å legge seg.

TH har forklart at han kom opp bare noen minutter etterpå. AEH skal kort tid senere ha lagt seg, for i følge TH åpnet han døra til AEHs soverom og sa "god natt", og det var siste gangen han så henne den kvelden.

Morgenen etter skal AEH ha ordnet med avis og kaffe, og "trykket en del på iPaden".
TH har forklart at de den morgenen satt lenge og pratet om gårsdagens teaterstykke. På nytt.
Så prater de en stund om hytteturen på Kvitfjell. Deretter skal AEH ha hatt en lenger telefonsamtale med MB.

Like etter skal AEH ha ringt TEH.
Badekarhistorien var fortsatt ikke noe tema.
Senast redigerad av Jayce 2022-01-12 kl. 20:44.
Citera
2022-01-12, 20:48
Medlem
Nottelitens avatar
men vi måste ta hänsyn till att det är information från media under en mycket lång period och inte direkt från polisen...

men själva badkarshistorien är väldigt lik allt Pat och Mat kunde göra, se länk :
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/35/Pat_Mat.jpg
Citera
2022-01-12, 20:50
Medlem
Samme VG-artikkel fra 9. mai 2020.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dOeP2J/venneparet-til-vg-slik-var-anne-elisabeths-siste-kveld-foer-hun-forsvant
På teateret så de den populære og kritikerroste satiremusikalen «The Book of Mormon», med Frank Kjosås og Kristoffer Olsen i hovedrollene. Klokken 20.03 gikk sceneteppet opp til stor applaus fra en fullsatt sal. Forestillingen var ferdig klokken 22.37.
Jeg synes det er rart at ingen vitner har stått frem i mediene og fortalt at de så AE og TH på teateret den kvelden.

Jeg kan ikke for det. Jeg synes noen må ha sett de.

Informasjon om teaterbesøket ble ikke offentliggjort før 9. mai 2020. Vel halvannet år etter at AE "forsvant".

Ett år og fire måneder etter at forsvinningen ble offentliggjort 9. januar 2019.

Jeg ville ha trodd at noen må ha sett de i teateret, og burde ha husket det da forsvinningen ble offentliggjort i januar -19. 10 uker etter "forsvinningen". 10 uker etter teaterforestillingen.

Synes det skurrer og skurrer.
Citera
2022-01-12, 20:55
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dOeP2J/venneparet-til-vg-slik-var-anne-elisabeths-siste-kveld-foer-hun-forsvant
På teateret så de den populære og kritikerroste satiremusikalen «The Book of Mormon», med Frank Kjosås og Kristoffer Olsen i hovedrollene. Klokken 20.03 gikk sceneteppet opp til stor applaus fra en fullsatt sal. Forestillingen var ferdig klokken 22.37.
Jeg synes det er rart at ingen vitner har stått frem i mediene og fortalt at de så AE og TH på teateret den kvelden.

Informasjon om teaterbesøket ble ikke offentliggjort før 9. mai 2020. Vel halvannet år etter at AE "forsvant".

Ett år og fire måneder etter at forsvinningen ble offentliggjort 9. januar 2019.

Jeg ville ha trodd at noen må ha sett de i teateret, og burde ha husket det da forsvinningen ble offentliggjort i januar -19. 10 uker etter "forsvinningen". 10 uker etter teaterforestillingen.

håller med där, någon som var på teater borde åtminstone ha "kommit ihåg" det efter att de läst om fallet i media...
Citera
2022-01-12, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Badekarhistorien er smått utrolig. Hvis den er sann.

Ikke bare er tidspunktet for hendelsen ganske utrolig - kort tid før AEH forsvant.
Men også tidsbruken like etter at uhellet skal ha skjedd, virker noe drøyt.

Hva tilsier at noen kan ha brukt over 1,5 time på å vaske og rydde opp etter et sånt uhell.
Halvannen time er svært lang tid. Og selv ikke etter 1,5 time skal opprydningen ha blitt ferdig.

Det er forklart at TEH måtte dra.
Hva kan ha hastet sånn plutselig.
Dette var jo sent på kvelden.
Hvorfor planlegge et bad når man ikke har tid.

Så er spørsmålet når resten av sølet som lå igjen på badet kan ha blitt ryddet opp?

TH har jo forklart at han og AEH ble sittende å prate den kvelden, etter at de kom hjem fra teaterstykket.
De tente noen stearinlys og gjorde helt andre ting enn å rydde på badet før de la seg.
AEH skal også ha tatt seg av hunden og "svermet litt rundt", har TH forklart i avhør.

Etter en times tid gikk AEH opp i 2. etg for å legge seg.

TH har forklart at han kom opp bare noen minutter etterpå. AEH skal kort tid senere ha lagt seg, for i følge TH åpnet han døra til AEHs soverom og sa "god natt", og det var siste gangen han så henne den kvelden.

Morgenen etter skal AEH ha ordnet med avis og kaffe, og "trykket en del på iPaden".
TH har forklart at de den morgenen satt lenge og pratet om gårsdagens teaterstykke. På nytt.
Så prater de en stund om hytteturen på Kvitfjell. Deretter skal AEH ha hatt en lenger telefonsamtale med MB.

Like etter skal AEH ha ringt TEH.
Badekarhistorien var fortsatt ikke noe tema.

Det ville være interessant at vide, hvornår den badekarhistorie er fortalt i afhør af TEH. Og hvis den er fra afhør 31.10 eller deromkring, må de have tjekket ham for skader på ryggen (hvis de har gjort deres job godt nok).

Men er den først fortalt senere efter en eventuel konfrontation, hvor de har spurgt ind til små stykker glasskår, der er fundet på badet, skurrer det en hel del.
Senast redigerad av rlk73 2022-01-12 kl. 21:26.
Citera
2022-01-12, 21:05
Medlem
Farkostens avatar
Citat:

Ja, det er rart. Det hadde vært vanlig om AEH hadde bilder fra denne kvelden på mobilen sin. Slik jeg har forstått det, så var det ikke så ofte de spiste ute, eller gikk på teater. Og dersom de finnes, er det litt rart de ikke har blitt publisert.
Citera
2022-01-12, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
håller med där, någon som var på teater borde åtminstone ha "kommit ihåg" det efter att de läst om fallet i media...

Ja, det er underlig. Det kan jo tenkes at det finnes vitner som ikke vil stå frem? Eller, at mediene er blitt bedt om ikke å skrive om teaterkvelden, verken middagen på Hansken, og heller ikke teaterforestillingen. Jeg vet ikke. Det er rart.

Folk pleier jo å huske hvem de har sett. Hvis og når de får se de igjen. På forsiden av avisene. I hovedoppslagene hos nettavisene.

Uansett, da politiet mistenkte kidnapping i første omgang, så må de ha sikret alt av overvåkningsmateriale fra bevegelsene kvelden før. Og sjekket om det kan finnes mistenkte GM på opptakene. Personer i nærheten av ekteparet Hagen. Som kan ha oppført seg mistenkelig.

Jeg forstår det ikke. Jeg synes det mangler mye for at denne historien skal ha troverdighet.
Citera
2022-01-12, 21:21
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ja, det er underlig. Det kan jo tenkes at det finnes vitner som ikke vil stå frem? Eller, at mediene er blitt bedt om ikke å skrive om teaterkvelden, verken middagen på Hansken, og heller ikke teaterforestillingen. Jeg vet ikke. Det er rart.

Folk pleier jo å huske hvem de har sett. Hvis og når de får se de igjen. På forsiden av avisene. I hovedoppslagene hos nettavisene.

Uansett, da politiet mistenkte kidnapping i første omgang, så må de ha sikret alt av overvåkningsmateriale fra bevegelsene kvelden før. Og sjekket om det kan finnes mistenkte GM på opptakene. Personer i nærheten av ekteparet Hagen. Som kan ha oppført seg mistenkelig.

Jeg forstår det ikke. Jeg synes det mangler mye for at denne historien skal ha troverdighet.

Ja, det saknas en del som brukar komma i media när det är ett så stort mediautbud som det har varit i perioder i det här fallet,
de som gör alt för att få en bild i media, var är de?
och var är journalisterna som brukar gräva fram de mest otroliga människor som kunde veta något om människor i det här fallet?
Citera
2022-01-12, 22:01
Medlem
Citat:

Restauranteieren gikk vel ut og bekreftet at de hadde vært der?
Citera
2022-01-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja, det saknas en del som brukar komma i media när det är ett så stort mediautbud som det har varit i perioder i det här fallet,
de som gör alt för att få en bild i media, var är de?
och var är journalisterna som brukar gräva fram de mest otroliga människor som kunde veta något om människor i det här fallet?

Det er flere som har nevnt at mediene "vet mye mer" som de ikke skriver om. Foreløpig.

Kanskje det kommer mer detaljert informasjon senere en gang? Når saken er blitt løst.

Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Restauranteieren gikk vel ut og bekreftet at de hadde vært der?

Det er nytt for meg. Har du link.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in