Citat:
Ursprungligen postat av
Wildebeest
Usch, låter jobbigt!
Eftersom antibiotika ändå hjälper borde ju orsaken till lukten vara någon bakterie som antibiotikan tar, eller åtminstone får ner i mängd såpass att det blir en skillnad. Och sedan när kuren är över börjar det växa till igen. Så jag tänker att det skulle kunna vara något någonstans som gör att denna bakterie trivs. Kanske morfologiskt. Kan du ha något veck, grop, fistel eller annat skrymsle eller vrå där de kan ansamlas och växa till? Fast det borde väl setts vid grundlig undersökning, men ibland läser man ju om att saker missas. Eller något kemiskt, som ett lämpligt pH eller tillgång på näring som passar den sorten bättre än andra bakterier? pH skulle ju kunna påverkas av läckage från magen.
Har de kollat bak i näsan också, så det inte kommer "bakvägen" uppifrån? Har det tagits några bakterieodlingar? Kanske kunde vara intressant att jämföra vad som växer efter ab-kur innan det börjar lukta och när det luktar och se om något avviker.
Precis, en bakterie som jag inte vet var den finns eller hur jag får bot på den... När du tänker på veck osv, är det i mage du tänker på då? tarmar? Vad tänker du är en grundlig undersökning? Jag har gjort en gastroskopi och den visade på ett litet läckage.
PH, låter intressant. Någon gång har jag sagt till min sambo att jag nästan upplevt en kemisk reaktion när jag tex är en clementin.
jag har gjort ett avföringsprov som inte visade på något konstigt. Vad kan det mer finnas för prov att göra?
ÖNH läkaren körde in kamera i både näsa och hals om jag inte minns fel. och när du säger bakterieodling här, är det i näsan du menar då?
tack snälla för ditt engagemang!