2022-01-12, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
https://www.aklagare.se/ordlista/o/oaktsam-valdtakt/

Oaktsam våldtäkt innebär att man kan dömas för våldtäkt om man varit grovt oaktsam i frågan om den andra deltar frivilligt eller inte.
Ja? Du misslyckades svara på frågan? Är du möjligtvis kvinna?
Citera
2022-01-12, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autodidis
Åklagaren ser mycket väl möjligheten att åtala för oaktsam våldtäkt, tycker mycket väl rekvisiten är uppfyllda. Få förstår att vi har en ny lagstiftning kring oaktsam våldtäkt.

Läs mer om oaktsam våldtäkt här: https://lawline.se/answers/forutsattningar-straffansvar-for-oaktsam-valdtakt

1,1 i promille som tjej är väldigt mycket. Lägg till att hon uppger att hon vinglade runt på Oxid. MGM drar kokain och lägg till att de aldrig pratat sex. Hon öppnar toalettdörren åt honom för att få kissa i fred och att han ska få dra sitt ladd, hon godkänner inte samlag (men vågar heller inte säga nej). Han stod också närmast dörren på den lilla toaletten etc.

MGM bör därför dömas till oaktsam våldtäkt, jag gissar på ett straffvärde på cirka 12 månader.

Den här nya lagen är ingen lek, du ska ha uttryckligen fått medgivande, du kan inte bara köra på. Hoppas det blir en läxa för MGM och för andra som beter sig likadant.
Den här världen är så osäker att man nästan vill skriva ett samtyckeskontrakt med de man har sex med, så man senare inte åker in för våldtäkt. EN säkerhetsåtgärd liksom.
Citera
2022-01-12, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1vargen
Kolla noga FUP:en på sidan 41. Där står BO personummer. Sedan går du in och söker hennes personnummer på merinfo och där får reda på vad hon heter m.m.

Står bara SEKRETESS A. Ser ingen annan personnr än Josefs. Kan någon säga vem
Hon är bara ?
Citera
2022-01-12, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Ja? Du misslyckades svara på frågan? Är du möjligtvis kvinna?

Jag noterade det direkt efter.

Vad får dig att tro att jag är kvinna och varför frågar du det?
Citera
2022-01-12, 10:09
Medlem
Citat:
Hur anser du att det inte är tydligt i FUP. Vilka argument bygger du detta på?

Svara på min fråga istället först så kan jag svara på din efter
Citera
2022-01-12, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zsarp
Hon är bara ?

Är du efterbliven? är Josef Loco född 2002? Är du 6 år eller bara allmänt efterbliven din lilla fjolla?
Citera
2022-01-12, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToHeaven
Är du efterbliven? är Josef Loco född 2002? Är du 6 år eller bara allmänt efterbliven din lilla fjolla?
Josef är född 1991 har inte påstått något annat sin dumme jävel, efterfrågar henne inte honom. Tröga fan
Citera
2022-01-12, 10:18
Medlem
Citat:
Josef är född 1991 har inte påstått något annat sin dumme jävel, efterfrågar henne inte honom. Tröga fan

Du är ju förfan dummare än en getpung!! Är du blind?! Ser du 1991 på sida 41?!?! Det står ju förfan tydligt 2002!! Jävla blinda getknullande apa!!
Citera
2022-01-12, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Den här världen är så osäker att man nästan vill skriva ett samtyckeskontrakt med de man har sex med, så man senare inte åker in för våldtäkt. EN säkerhetsåtgärd liksom.

Känner du så har du stora problem med att interagera med andra människor. Hur svårt är det att fråga ”Är det okey?” eller ”är det skönt?”. Man måste kunna kommunicera med sin partner
Citera
2022-01-12, 10:36
Medlem
Citat:
Hon är bara ?

Jag kan inte säga vem då Moderatorn kommer att blockera mig i en vecka.
Citera
2022-01-12, 10:37
Medlem
Citat:
Jag kan inte säga vem då Moderatorn kommer att blockera mig i en vecka.
Jaha okej, då förstår jag. Tack
Citera
2022-01-12, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Precis, om det hände.

Det står ju bara ord mot ord nu, så domen får avgöra

Går man inte på en krogtoalett tillsammans med någon så vill man ha action man inte kan ha för andras ögon.

Svårare än så är det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in