Citat:
Ursprungligen postat av
Milton-E
Jag tror inte det handlar om någon konspiration från tex Norge utan snarare om inkompetens och okunskap bland dom svenska vallarna.
Innan Perry kom in i bilden så var det väldigt mycket problem med vallningen, många lopp som blev förstörda pga dåliga skidor.
När Perry kom in så blev det en klar förbättring förutom då just vid senaste VM-stafetten. Men då och då blir det missar för alla landslag så det gäller att minimera dom tillfällen och det tycker jag Sverige gjort.
Det är satt i system. Vid avgörande lägen. Det handlar inte om okunskap. Så Perry Olsson, som varit i Obersdorf ett otal ggr, helt plötsligt får ett vallaväder som han inte känner dig bekväm med. Många här inne som inte förstår vad som händer bakom kulisserna. Perrys lojalitet var inte i Sverige i denna dag. Uppbackad av en vallachef som jobbat i Norge och en landslagschef som jobbat 5 år som landslagstränare inom det norska skidförbundet.
Släng ut dessa personer. Jag har sagt länge att det luktar unket inom svensk längdåkning. Det är INTE okunskap om, i princip, varje mästerskap och stora tävlingar innehåller vallamissar. Stora guldfavoriter som får usla skidor.
Nu ser ni i Falun att norska skidtränare infiltrerat för att skapa oro. Så där har det sett ut de senaste årtionden. De är helt besatta i att vara före Sverige. De kan inte ens se Sverige vinna en trippel för att de skall hålla på och misstänkliggöra. Utred nu alla ” vallamissar” och släng ut alla som har kopplingar till Norge. Inse att Norge är våran rival och de vill inte oss något gott.