2022-01-11, 15:39
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ryktas om att vi är ute efter Gustav Wikheim nu också. Har ganska dålig koll överlag på honom.
Googlade fram att han är halvbror med Lars Fuhre som spelade i Bajen 2014-15, vad det nu säger
2022-01-11, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Googlade fram att han är halvbror med Lars Fuhre som spelade i Bajen 2014-15, vad det nu säger

Att han är tokbajare såklart och grät tårar när Söderstadion blev en grusgrop. Nu ska DIFFEN fokusera på en urbajare.
2022-01-11, 16:29
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Då blir nog OleYeller väldigt glad om det går igenom
2022-01-11, 16:46
Medlem
Neurons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Sundsvall har för andra gången inom loppet av ett par dagar värvat en ny spelare med AIK-anknytning.

Saku Ylätupa klar för kommande 2 åren. Denna värvning vattnas helt klart i munnen . Blir väldigt intressant att se vad han går för i Gif-tröjan. Vad säger ni AIK-anhängare om honom?

Kan man få Ylätupa att trivas i laget/gruppen så kan man nog få ut mycket av honom. Min upplevelse är att han aldrig blev en i gänget i AIK. Såg alltid dyster ut och verkade inte våga ta någon plats.

Rent spelmässigt har han intressanta egenskaper, även om jag inte tror han har några högre höjder i sig. Han är finurlig i brist på ett bättre ord. Han gör oväntade grejer på plan och i våras lyckades han göra en del poäng i AIK. Men när han misslyckas med sina oväntade aktioner är det lätt att man snear ur på honom. Man får nog ge honom en rätt fri roll om man vill få max av hans kreativitet och finurlighet. Men samtidigt vet jag inte om han är tillräckligt bra för att man ska vilja ge honom en fri roll.
2022-01-11, 17:05
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Att han är tokbajare såklart och grät tårar när Söderstadion blev en grusgrop. Nu ska DIFFEN fokusera på en urbajare.
Haha, menade faktiskt inget sånt, bara onödig fakta.
2022-01-11, 17:22
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Det där är ju ett väldigt fånigt inlägg, i synnerhet i ljuset av att ni precis värvat en järnkamin. Inlägget konstaterade ju bara att de var släkt.
2022-01-11, 17:42
Medlem
På tal om drömvärvningar... att Paka är igång igen är en drömvärvning för mig, nu gäller det bara att be frenetiskt till gudarna att han får vara hel.

En hel Paka, i form tror jag skulle göra 15-20 poäng i ett normalt fungerande lag, 2019 hade han ett poängsnitt på 0,66 per match innan han gick sönder, 8 poäng på 12 matcher, så det är ungefär där jag tror han kan ligga om han kommer igång ordentligt, det blir 20 poäng över en hel säsong.

2020 var sämre, men det var hela laget då, 8 poäng på ca 23 matcher.

Edit:

Med lite mer skärpa bland medspelarna borde han nog fått fler assistpoäng 2020 dock.

Wyscout.

Fortsätter vi gräva bland olika stats hittar vi Thern och Sana jämnsides även på key passes, i gott sällskap av Patrik Karlsson Lagemyr.
Patrik Karlsson Lagemyr 16 st – Tobias Sana 15 st – Simon Thern 13 st.

Key passes = En passning som direkt skapar en målchans för din medspelare, men som i sin tur inte gör mål.

https://www.nyablavitt.se/sa-kan-ifk-goteborg-anvanda-simon-thern/
Senast redigerad av Eaglesandshit 2022-01-11 kl. 17:54.
2022-01-11, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Öh, Giffarna värvar någon okänd jänkare. Som tydligen ska leda försvaret.

Från hans wiki:

"Lasso and his father, Scott, discussed getting a tattoo. Years later, he got one: “Non Mi Calpestare”, which is Italian for “Don’t Tread On Me.” He has told his fans that the inspiration behind the tattoo is his paternal grandfather, who was an Italian pirate."
Nu är han totalt okänd för mig och jag följer inte MLS så jag köper ditt resonemang om att han är relativt okänd åtminstone här hemma. Ska man dock tro vad media skriver så har han tillhört en av MLS bästa backar senaste åren . Hagblom har nog haft bra koll på honom så jag utgår helt klart från att styrelsen vet vad dom gör . Men visst en och annan floppvärvning blir det alltid .
2022-01-11, 19:28
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
På tal om drömvärvningar... att Paka är igång igen är en drömvärvning för mig, nu gäller det bara att be frenetiskt till gudarna att han får vara hel.

En hel Paka, i form tror jag skulle göra 15-20 poäng i ett normalt fungerande lag, 2019 hade han ett poängsnitt på 0,66 per match innan han gick sönder, 8 poäng på 12 matcher, så det är ungefär där jag tror han kan ligga om han kommer igång ordentligt, det blir 20 poäng över en hel säsong.

2020 var sämre, men det var hela laget då, 8 poäng på ca 23 matcher.

Edit:

Med lite mer skärpa bland medspelarna borde han nog fått fler assistpoäng 2020 dock.

Wyscout.

Fortsätter vi gräva bland olika stats hittar vi Thern och Sana jämnsides även på key passes, i gott sällskap av Patrik Karlsson Lagemyr.
Patrik Karlsson Lagemyr 16 st – Tobias Sana 15 st – Simon Thern 13 st.

Key passes = En passning som direkt skapar en målchans för din medspelare, men som i sin tur inte gör mål.

https://www.nyablavitt.se/sa-kan-ifk-goteborg-anvanda-simon-thern/

Är det inte lite friskt vågat att tro på att Patrik Karlsson Lagemyr kommer tillbaka till sitt bästa jag?
2022-01-11, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Är det inte lite friskt vågat att tro på att Patrik Karlsson Lagemyr kommer tillbaka till sitt bästa jag?

Allt med Paka är en bonus, så får man se det. Kommer han tillbaka till spelbart skick tror jag absolut att han kommer kunna göra bra grejer.

Man hoppas på det bästa men är förberedd på det värsta.
2022-01-11, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Allt med Paka är en bonus, så får man se det. Kommer han tillbaka till spelbart skick tror jag absolut att han kommer kunna göra bra grejer.

Man hoppas på det bästa men är förberedd på det värsta.
Är det någon spelare i motståndarlag som man önskar allt gott så är det Paka. Hoppas verkligen han får vara hel nu. Tveksamt om det blir några fler försök om han får en tidig allvarlig skada igen?
2022-01-11, 20:19
Medlem
Jag har ingen källa att dela med mig av men i sociala medier så tisslas det och tasslas om att Oscar Linner är intresserad av gå till Giffarna Sundsvall . Rykten ger jag inte mycket för och jag kan inte avgöra hur pass trovärdiga uppgifterna är men som giffare tycker jag att det vore ett spännande namn. Visserligen är han lite ojämn och släpper in en del enkla mål men i sina bästa stunder är han riktigt bra och det går inte att komma ifrån det faktum att han bara släppte in 16 mål säsongen 2018 då AIK senast vann SM-guld . Visst ingen kan leva på gamla meriter men jag är osäker på hur våra nuvarande målvakter står sig i Allsvenskan och vi behöver en stabil målvakt om vi ska hänga kvar. Svårt som sagt att avgöra hur trovärdiga uppgifterna är men att Linner vill hem till Sverige och Allsvenskan är inget nytt så ett miljöombyte kan nog vara bra för honom om inte Gnaget vill ha hem honom

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in