Citat:
Ursprungligen postat av
nisseberra
Jag gick runt på mordplatsen i fredags. Testade att springa runt skandiahuset på östra sidan för att se om det är rimligt att GM korsade Sveavägen efter OP och sprang runt huset. Det känns väldigt långsökt. Hur visste han att de gick långsamt? Hur visste han att de inte hade livvakter? Hade ingen av alla utanför Bohemia/hötorgets nedgång sett en man komma springande med andan i halsen? Jag tror man kan stryka den hypotesen.
Intressant, det är bara en teori bland andra.
Eftersom jag inte bor i Sthlm så bra att du testade.
Enligt Hitta skall det ta 4 minuter att gå.
Om mördaren följde efter Palme från Grand så visste han nog att livvakterna inte var i tjänst.
Mördaren hade nog listat ut vilken hastighet dom gick på när han följde efter dom mellan Grand och övergångsstället vid AFK gatan.
Nedgången till T-banan var stängd innan och efter mordnatten så inte så mycket folk i det området då.
Dessutom stod det byggbodar på Tunnelgatan som skymde. På bilder från den tiden ser det mörkt och skumt ut på Tunnelgatan, T-bane nedgången är avstängd med galler.
Men javisst långsökt, men ändå tänkbart.
Det skulle placera mannen som följde efter från Grand på mordplatsen.
Även om min teori att mördaren följde efter LOP och runt Skandiahuset inte stämmer så tror jag mördaren kom via tunnelgatan.