Citat:
Spekulerar kring Ruhpolding
Nu handlar det nog mycket om vad tränarna vill se och vad åkarna vill köra inför OS.
Hanna, Elvira och även Mona står nog över stafetten och fokuserar på sprint och jaktstarten för Världscuppoäng.
Blir då Johanna, Anna, Linn, Stina i stafetten.
Sprint+Jaktstart
Hanna, Elvira, Mona (för världscuppoängen)
Övriga 3 st är jag osäker på finns olika motiv där.
Nu handlar det nog mycket om vad tränarna vill se och vad åkarna vill köra inför OS.
Hanna, Elvira och även Mona står nog över stafetten och fokuserar på sprint och jaktstarten för Världscuppoäng.
Blir då Johanna, Anna, Linn, Stina i stafetten.
Sprint+Jaktstart
Hanna, Elvira, Mona (för världscuppoängen)
Övriga 3 st är jag osäker på finns olika motiv där.
Rimligt resonemang.
Hur jag matchat beror också lite på hur man tänker tävla i Antholz, men det kan man ju bara spekulera i. Jag tänker att Mona kommer tävla där för att behålla sin status i totalen, så det känns dubbelrimligt om hon bara kör individuellt.
För Öbergarna tycker jag egentligen att dom kan köra alla lopp i Ruhpolding när det är vilodag emellan, om dom sedan inte ska köra något mer före OS. Sen vet jag att Hanna sagt att hon troligtvis står över stafetten och då lär det bli så. Elvira har öppnat lite grann för att köra i Antholz(åtminstone masstarten), men annars känns hon som en sån maskin just nu som inte skadas av att tävla flitigt och det finns ändå en nationscup som vore kul att vinna. Persson och Magnusson verkade inte fullt återhämtade till Oberhof, kanske är det någon av dom som borde stå över individuellt här och bara köra stafett - så kan man istället köra i Antholz. Vi får se hur man tänkt helt enkelt, denna gången är är inte Skottheim på förhand uttagen enbart som stafettåkare.