Citat:
Ursprungligen postat av
Haddock93
Så länge inte SD börjar förespråka restriktion med måtta (ingen dör av Corona) och ta bort de fascistiska vaccinpassen (som förövrigt för oss till globalisternas ”utopi” och något SD bör vara emot om man verkligen är nationalister) så kommer jag inte ge min röst till SD.
Jag förstår att det är svårt för SD då deras väljare är splittrade i frågan, men man måste annars hissar man den vita flaggan inför globalisternas dröm.
Förvisso, men jag tror det är bra att SD hållit en förhållandevis låg profil i frågorna om restriktioner/vaccin eftersom utfallet har varit lite svårt att förutspå.
Det kanske kommer läge för att vara mer skeptiskt till restriktionerna nu när omikron kommit och det är så många som smittas utan sjukhusen blir överbelastade. Men just nu så är problemet att sjukhusens kapacitet är ganska usel efter 20 års politiskt misskötsel. Jag tror att nu de senaste två veckorna så späs sjukhusens problem på av ledigheter och att personalen själva blivit sjuka.
Det bör alltså bli bättre på den punkten om sisådär 1-2 veckor och då misstänker jag att man också tydligare ser att omikron inte innebär en flodvåg av sjuklingar som behöver sjukhusvård.