2022-01-10, 23:24
Medlem
SNÄLLA. KAN NÅGON HJÄLPA MIG ATT HITTA FAKTA PÅ ATT VACCINERADE LÖPER MINDRE RISK ATT BLI ALLVARLIGT SJUKA?

Jag har hittills inte kunnat hitta medicinska undersökningar eller säkerställd statistik som visar detta!

Kom nu inte med IVA statistik, att Aftonbladet skriver så, att Socialstyrelsen meddelat detta. IVAs statistik har nämligen för många felkällor.

Det lustiga är också att den kvinnliga kvartetten alltid kommer med påståenden som ”det är nu utom all rimlig tvivel” osv men kan inte hänvisa till medicinska godkända studier. Vart är FAKTAN?

Fortfarande är det mycket fler vaccinerade som dör med Covid. Borde inte det stå i linjär relation till allvarligt sjuka?
Citera
2022-01-10, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ingen dum ide men för sent nu har det ju vaskats 100 tals miljarder...

Bara vaccinationskampanjen som ska inledas i slutet av januari ska kosta 200 miljoner. En kampanj som kommer EFTER Omicrons peak och som dessutom skulle möjliggöra ca 100 sjuksköterskors årslön. FATTAR NI HUR TOKIGT DETTA ÄR!!!!!
Citera
2022-01-10, 23:27
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Det enda jag hittar som kan förklara det är att dessa regioner ligger i topp i landet på andel gravida kvinnor som vaccinerat sig med dos 2.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/uppfoljning-av-vaccination/vaccinationstackning-bland-gravida/
Västerbotten ligger klart i topp men inte Norrbotten. Norrbotten motsvarar riksgenomsnittet. Men det kan ju även bero på när under graviditeten de vaccinerats.
Citera
2022-01-10, 23:29
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrightFuture
Bara vaccinationskampanjen som ska inledas i slutet av januari ska kosta 200 miljoner. En kampanj som kommer EFTER Omicrons peak och som dessutom skulle möjliggöra ca 100 sjuksköterskors årslön. FATTAR NI HUR TOKIGT DETTA ÄR!!!!!
Och tänk hur många som hittills tagits ur normal tjänst för att genomföra alla vaccinationer.
Citera
2022-01-10, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag vill man tro det är vaccinen så får man ju göra det.

https://www.svd.se/alla-fodande-pa-forlossningen-har-covid

Låst artikel men det går att utläsa, vad nästan ingen nu betyder?

Andelen gravida som tagit två doser vaccin har gått från nära 0% i juni till 53% i december på riksnivå, ökningen är markant från september (31%) och framöver.

I Västra Götaland är nu ca 45% av de gravida vaccinerade med två doser, så det skulle vara lite märkligt men självklart inte omöjligt om nästan ingen av de 12 i reportaget var vaccinerad.

Jag har inget bevis för att vaccineringen är underliggande orsak, men sambandet är märkligt.. eller hur?
Citera
2022-01-10, 23:31
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
SNÄLLA. KAN NÅGON HJÄLPA MIG ATT HITTA FAKTA PÅ ATT VACCINERADE LÖPER MINDRE RISK ATT BLI ALLVARLIGT SJUKA?

Jag kan bara referera till min arbetsplats med 300 anställda.
Samtliga som är sjukskrivna för covid-19 är fullvaccinerade.
Citera
2022-01-10, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Västerbotten ligger klart i topp men inte Norrbotten. Norrbotten motsvarar riksgenomsnittet. Men det kan ju även bero på när under graviditeten de vaccinerats.

Jo, för dos 2 ligger även Norrbotten högre än snittet. Men jag ser inget sådant samband i Jämtland..
Citera
2022-01-10, 23:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Andelen gravida som tagit två doser vaccin har gått från nära 0% i juni till 53% i december på riksnivå, ökningen är markant från september (31%) och framöver.

I Västra Götaland är nu ca 45% av de gravida vaccinerade med två doser, så det skulle vara lite märkligt men självklart inte omöjligt om nästan ingen av de 12 i reportaget var vaccinerad.

Jag har inget bevis för att vaccineringen är underliggande orsak, men sambandet är märkligt.. eller hur?

Ja det kanske det är om man sitter och letar samband för att man vill att det ska vara så. Sambandet mellan covid19 och komplikationer vid förlossning är ju solklart.
Citera
2022-01-10, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Och tänk hur många som hittills tagits ur normal tjänst för att genomföra alla vaccinationer.

…lägg därtill hur fortsättningen kommer att bli då vi har en mängd uppskjutna operationer och undersökningar. Utöver detta så kommer vaccibationshetsen att fortsätta liksom kostnader för att upprätthålla och utöka systemet med vaccinpassen. Skattepengar som skulle gått till annat. Hade man tillhört en utsatt grupp i samhället som har det knapert hade jag om möjligt varit ännu mer irriterad. Fy fan.
Citera
2022-01-10, 23:36
Medlem
Citat:

I Mars tror jag.
Då kan man lufta lite ministrar och försöka vinna i opinion igen
Väl spenderade pengar i valrörelsen.
Citera
2022-01-10, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja det kanske det är om man sitter och letar samband för att man vill att det ska vara så. Sambandet mellan covid19 och komplikationer vid förlossning är ju solklart.

Jag VILL inte att det ska vara så, jag undrar varför vi ser en stor ökning och söker anledningar till det.

Om det är Covid-19 sjuka gravida som får komplikationer så undrar jag varför det börjar nu och inte gått att se under de senaste två åren. Statistiskt har det sett likadant ut sedan många år tillbaka, denna trend är helt unik och började i september med kraftig ökning i oktober. Ungefär nio månader efter att vaccineringen började.
Citera
2022-01-10, 23:37
Medlem
Citat:

Jag har hittills inte kunnat hitta medicinska undersökningar eller säkerställd statistik som visar detta!

Kom nu inte med IVA statistik, att Aftonbladet skriver så, att Socialstyrelsen meddelat detta. IVAs statistik har nämligen för många felkällor.

Det lustiga är också att den kvinnliga kvartetten alltid kommer med påståenden som ”det är nu utom all rimlig tvivel” osv men kan inte hänvisa till medicinska godkända studier. Vart är FAKTAN?

Fortfarande är det mycket fler vaccinerade som dör med Covid. Borde inte det stå i linjär relation till allvarligt sjuka?

Prova att googla t ex: hur skyddar vaccin mot svår sjukdom och död
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in