2022-01-10, 21:37
Medlem
KaptenKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Nope, ska man tro slaskmedia slutförhandlar Bajen med Ålborg just nu, de vill inte släppa Cifuentes (som ska ha tackat ja till Bajen redan) förrän de har en ny tränare klar.
Jag har fått för mig att jag läst att han har en klausul i kontraktet med Ålborg som gör att han kunde lämna för annan klubb fritt. Känns tråkigt om vi ska göra exakt samma grej som Rosenborg körde mot Hammarby.
2022-01-10, 22:57
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKamrat
Jag har fått för mig att jag läst att han har en klausul i kontraktet med Ålborg som gör att han kunde lämna för annan klubb fritt. Känns tråkigt om vi ska göra exakt samma grej som Rosenborg körde mot Hammarby.
Ja, det sägs väl att det finns det. Men exakt hur den klausulen ser ut vet väl ingen. Om han är fri att lämna är det väl i så fall Ålborg som krånglar om det inte släpper honom snart.
2022-01-10, 23:04
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Han den där unge läkarstudenten med hjälmen..han borde satsas på,
Han är med i Studio Allsvenskan om du vill höra intervju. Vettig kille.
2022-01-10, 23:07
Medlem
cokehyenas avatar
https://twitter.com/vsterort/status/1480605163966578689

AIK vill bli omnämna av Fabrizio Romano som storebror sin!
2022-01-10, 23:10
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Box-ryssen har förlängt med DIF.

Hård konkurrens på målvaktsposten nästa år med hos Djurgårn.

Sjukt viktig pjäs! Nog för att JWZ var helt magisk han också, men det är rejäla nivåskillnader på hur säkra DIF sett ut defensivt när Vasyutin stått i kassen.

Vilken sinnessjuk silly det här varit redan och än är det inte klart då Danielsson och Sam Johnsson's klubb verkar åka ur kinesiska högstaligan vilket innebär att åtminstone 1 kommer hem. Det värsta är att vi verkar få ett riktigt bra lag på pappret så antagligen går något annat åt helvete istället, aldrig får man vara glad!
Senast redigerad av Salorm 2022-01-10 kl. 23:15.
2022-01-10, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Sjukt viktig pjäs! Nog för att JWZ var helt magisk han också, men det är rejäla nivåskillnader på hur säkra DIF sett ut defensivt när Vasyutin stått i kassen.

Vilken sinnessjuk silly det här varit redan och än är det inte klart då Danielsson och Sam Johnsson's klubb verkar åka ur kinesiska högstaligan vilket innebär att åtminstone 1 kommer hem. Det värsta är att vi verkar få ett riktigt bra lag på pappret så antagligen går något annat åt helvete istället, aldrig får man vara glad!

Sam Johnsson? Druckit det sista av den hemmagjorda julglöggen ikväll eller?

Men han Mushekwi kvalspelar väl mot Danielson och Samba-Sams lag.

Måste ju kännas lite så där för Widell Zetterström, skulle Ryssen vara förstamålvakt i år så kommer han ju nästan vara 25 år innan han blir förstavalet i DIF, men bra målvaktsuppsättning.
2022-01-10, 23:31
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag tror ingen har trott att Guidetti skulle bryta kontraktet om inte Alaves köper ut honom. För Alaves kan det dock finnas en poäng med att ta ut honom ur truppen, och om då AIK (eller någon annan) tar en del av kostnaden för sista halvåret är det bara plus för den klubben.

Jag tror (är rädd för) att han skulle få över 200 kkr/mån - lite beroende sign on. Frågan är vad han har för bra alternativ? Han är trots allt "bara" 29 och skulle kunna vända ut igen om han skulle få speltid och bevisa att han har hunger och teknik kvar.
https://twitter.com/BapeThe/status/1480268394070958081

Sanna Guidetti sätter stopp för eventuell hemkomst.

Kanske höra av er till Silva igen?
2022-01-10, 23:32
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:

Sam Johnson är i Mjällby.

Danielson spelar returen i kvalet om några dagar.
2022-01-10, 23:40
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Sam Johnsson? Druckit det sista av den hemmagjorda julglöggen ikväll eller?

Men han Mushekwi kvalspelar väl mot Danielson och Samba-Sams lag.

Måste ju kännas lite så där för Widell Zetterström, skulle Ryssen vara förstamålvakt i år så kommer han ju nästan vara 25 år innan han blir förstavalet i DIF, men bra målvaktsuppsättning.
Du har rätt, det är nån glenn som lirade med honom.. Och ja, jag kanske har nallat på resterna från julen.
Jag tror inte JWZ gråter floder även om han kanske blir utlånad. Snubben kommer från div 2 och gör ett jävla kanonår i DIF! Jag tror inte vi kommer sitta med 3 st potentiella förstamålisar när det startar iallafall.

Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Sam Johnson är i Mjällby.

Danielson spelar returen i kvalet om några dagar.
Jag vet... Men hade fått för mig att vi hade fler Djurgårdare där, men fel av mig då det var någon avdankad glenn som spelade där.

Förövrigt spelar en Emmanuel Boateng där.. Men det ska inte förväxlas med dom andra 2 Emmanuel Boateng.. Potentiellt kan vi ha 2st Emmanuel Boateng i Allsvenskan nästa säsong.
Senast redigerad av Salorm 2022-01-10 kl. 23:44.
2022-01-10, 23:51
Medlem
Citat:
Du har rätt, det är nån glenn som lirade med honom.. Och ja, jag kanske har nallat på resterna från julen.
Jag tror inte JWZ gråter floder även om han kanske blir utlånad. Snubben kommer från div 2 och gör ett jävla kanonår i DIF! Jag tror inte vi kommer sitta med 3 st potentiella förstamålisar när det startar iallafall.

Jag vet... Men hade fått för mig att vi hade fler Djurgårdare där, men fel av mig då det var någon avdankad glenn som spelade där.

Dom fick 1-1 i första matchen, på bortaplan... så det antar jag är ett ok resultat, hänger dom kvar kan vi nog glömma Danielson och Samba.

Samba tror jag inte kommer spela i AS än alldeles oavsett men det hade varit en drömvärvning, nu fick vi ju han estländaren som skall bli intressant att se... men Sam hade varit fantastiskt, precis vad vi behöver också, en vänsterytter som kan spela anfallare också.

Edit:

Säsongen 19/20

6 poäng på ca 10 matcher i Eredivisie
3 poäng på ca 5 matcher i Europa League(gruppspel)

Kina-gänget

4 mål och 6 assist på ca 17 matcher

I år/denna säsongen kunde han ju knappt ta sig in i landet utan tränade med Blåvitt länge, men han verkar ha gjort 3 mål och 2 assist på ca 8 matcher sedans han började spela i December.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2022-01-11 kl. 00:13.
2022-01-11, 04:09
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
https://twitter.com/vsterort/status/1480605163966578689

AIK vill bli omnämna av Fabrizio Romano som storebror sin!

Varför är du så besatt av AIK? Fokusera på diffen och Växjö lakers ist.
2022-01-11, 06:40
Medlem
Citat:
Han är med i Studio Allsvenskan om du vill höra intervju. Vettig kille.
Yes även om han är en Djurgården lirare har jag faktiskt följt honom lite vid sidan om.
Otroligt vettig människa ,otroligt smart,en av få spelare i en klubb jag hoppas går i konkurs som jag unnar all framgång.
Tycker han gjorde en stark 7a-svag 8a på sin säsong,han axla rollen riktigt bra när ryssen blev skadad.Visst några misstag deluxe gjorde han,men tror och hoppas på honom .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in