2022-01-10, 22:59
Medlem
Någon mer som saknar Dunkin Donuts i Stockholm?

Någon som vet var man kan få tag på goda munkar/donuts i liknelse?
Citera
2022-01-10, 23:49
Medlem
Bertil85s avatar
Willys eller Lidl. Svenskt vs tyskt.
Citera
2022-01-10, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itibixi

Vem eller vilka förlorade pengar och hur mycket?

Vi hade något liknande franchise typ Subway som gick åt helvete. De hade väl bl a i systembolagshuset
på folkungagatan - men Reitan i motsats till 7-11 franchisees verkar leva som superkapitalister
Citera
2022-01-11, 00:44
Medlem
rovmuns avatar
https://www.jafarisdonuts.se/

Står en på Drottninggatan
Citera
2022-01-11, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
https://www.jafarisdonuts.se/

Står en på Drottninggatan

Tack! Får gå förbi där någon dag! =)
Är det munkar med glasyr eller bara donuts?
Citera
2022-01-11, 05:28
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:

Ett hett tips är att du klickar på länken.
Citera
2022-01-11, 08:40
Bannlyst
Citat:

Det rekommenderas.
Finns 12-15 sorter med glasyr.
Citera
2022-01-11, 09:31
Medlem
ZdravoKobilas avatar
Citat:

Hoppa på ett X2000 och åk till Köpenhamn Central. Köp dina munkar på D&D och sätt dig sedan på tåget tillbaka hem. Klart!
Citera
2022-01-11, 22:56
Medlem
Minns munkarna som åkte på rullband i bottenvåningen på PUB
vid Hötorget misstänker att det inte är kvar ?
Citera
2022-01-11, 23:32
Moderator
rotadents avatar
Jag tyckte att Dunkin donuts var rätt dåligt. Det är förstås roligt med många olika smaker att välja på, men munkarna i sig var inget vidare. I New York gick jag till dem framför allt för att de hade vettigt kaffe, men att hitta vettigt kaffe i Sverige är ju inte svårt så det är ingen USP i sammanhanget. Överlag är konceptet märkligt, menyer med munkar, som att man skulle sätta sig och trycka i sig friterat socker till lunch ungefär. Knepigt.

Jag tycker att donut-vagnarna har klart bästa donutsen i Sverige. Ordentligt flottigt friterade, inte körda i ugnen. Jafaris som länkas har jag köpt av en gång och det var också bra.
Citera
2022-01-11, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grovport
Minns munkarna som åkte på rullband i bottenvåningen på PUB
vid Hötorget misstänker att det inte är kvar ?
Det är ju ett hotell samt restaurang numera där?

Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag tyckte att Dunkin donuts var rätt dåligt. Det är förstås roligt med många olika smaker att välja på, men munkarna i sig var inget vidare. I New York gick jag till dem framför allt för att de hade vettigt kaffe, men att hitta vettigt kaffe i Sverige är ju inte svårt så det är ingen USP i sammanhanget. Överlag är konceptet märkligt, menyer med munkar, som att man skulle sätta sig och trycka i sig friterat socker till lunch ungefär. Knepigt.

Jag tycker att donut-vagnarna har klart bästa donutsen i Sverige. Ordentligt flottigt friterade, inte körda i ugnen. Jafaris som länkas har jag köpt av en gång och det var också bra.

Jag gillade tanken att kunna köpa ett sett med ca 8 munkar olika slags, blev påmind när jag tittade på serien the mentalist och de hämta upp till polisväset paket med munkar som ser så gott ut
Men ja, inte så att man sätter sig o äter på plats en munk direkt men take-off gillade jag. De brukar ju ha på sina platser på just där det är trafik för att man ska ta med.

ICA's munkar är liksom inte gott... finns inte ens dugliga munkar med jordgubbsylt liksom... det var ju en av de mer populära som fanns förut numera finns det inte och om det är något med sylt så är det liksom äppelsylt i de vilket inte är så gott.

Gillade deras smiley munk, den va god och bra fyllning.

Kikade på detta klipp precis:
https://www.youtube.com/watch?v=CDbD5oimO44
Lite synd att de liksom hade en livslängd på vad ca 2 år?
Senast redigerad av Itibixi 2022-01-11 kl. 23:52.
Citera
2022-01-12, 02:20
Medlem
Citat:
ICA's munkar är liksom inte gott... finns inte ens dugliga munkar med jordgubbsylt liksom... det var ju en av de mer populära som fanns förut numera finns det inte och om det är något med sylt så är det liksom äppelsylt i de vilket inte är så gott.

Kan variera mellan olika Ica-butiker. Det gör det tex där jag bor. Har framförallt sett en med jordgubbssylt (ej glasyr) och två med hallonsylt (en med glasyr, en utan glasyr) på Ica. Det är det vanligaste, men kan finnas andra sorter ibland.

Jag tycker att deras munkar är rätt goda. Åtminstone de som jag har prövat. Inte testat alla sorter. Men det är ju en smaksak.

Testa Jafaris munkar annars, som andra redan tipsat om. De är rätt goda, de också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in