Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Tror du missade min poäng, men det får du leva med. Tänk dig ett rum fyllt med instängd munskyddsluft, är det så hälsosamt? Bättre då hålla lite lagom distans för att minska spridningen. Och låt for all de de som vill använda dem. De fungerar ju dessutom som en signal så att man kan hålla lite extra hänsysfull distans till den som bär munskydd. Väldigt få som är ute och rör sig under pandemin bär på smitta, så fånigt att munkavla hela befolkningen. Tänk på miljön för helvete.
Jo, miljöfrågor ligger mig varmt om hjärtat, men det är en annan tråd.
Avstånd är bättre än munskydd helt klart, men det är ju inte så ovanligt att det blir trångt på spårvagnar och bussar och tunnelbanor och pendeltåg, så varför inte ha krav på munskydd i sådana miljöer där det ofta blir trångt.
Där är jag säker på att "munskyddsluft" är mera hälsosamt än luft som inte har passerat ett munskydd på väg ut.
Springa runt med munskydd utomhus förstår jag inte vitsen med, fast det blir så automatiskt när man går mellan butiker i länder med munskyddskrav inomhus. Man orkar inte hålla på att ta av och sätta på munskyddet hela tiden.