2022-01-10, 18:20
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Du vill påstå att SR ljuger? Det är mycket troligt.
trodde faktiskt de skulle kunna hålla sig till sanningen nu när det gäller brott av detta slag.
Nej inte alls. "Finaste" är helt subjektivt.

Citat:
Ursprungligen postat av Rihonin
Slum? Du kan inte hamna mer centralt. 300m från centralstationen, mitt emot kommunhuset, bara bostadsrätter i närheten, frimurarhuset 50m bort.
Slum var det ja

Jag utgick från detta
"Området har 22 inkomstpoäng
Områdets medelinkomst rankar sig här jämfört med landet i helhet (på vår skala mellan 5 och 95)"

Har de nyss flyttat till centrum?
På kartan syns att de bor utanför staden. Ensligt område.
Så nog är det fint alltid. Mycket grönt i alla riktningar. Synd med landsvägen intill.
Citera
2022-01-10, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorgen.k
På vilket sätt verkar han vara från Finland??

Kanske för att killen hade kniv. Inte första gången
Citera
2022-01-10, 18:21
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Mamman har fem ungar. Alla har konstiga icke-svenska namn.

kommer inte åt mammans blogg men förutsätter utifrån google-snippets att det är en tokig kärring som fläker ut sitt liv online på det viset.
Citera
2022-01-10, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av marcma
Skicklig observation må jag säga!

Det rör sig säkert om ett helt incelnätverk SÄPO har på standby nu under valåret för att valarbeta åt Maggan.

PSYOP efter PSYOP nu fram till valdagen.
Citera
2022-01-10, 18:28
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
kommer inte åt mammans blogg men förutsätter utifrån google-snippets att det är en tokig kärring som fläker ut sitt liv online på det viset.
Mammans FB: https://www.facebook.com/missmaddis
Hennes man:https://www.facebook.com/SanktMargareta
De verkar hålla på med satanism och New Age.
Ser f ö ut som att de numera har sex ungar
Senast redigerad av Flor-Ida 2022-01-10 kl. 18:31.
Citera
2022-01-10, 18:32
Medlem
Kukulinskillis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Mm jag vet inte hur mycket sanning som ligger i det. Jag har svårt att se kopplingen.
Den där incelen i USA som begick våldsdåd och filmade det hela gick väl uteslutande på kvinnor?
Dokumentären som kalla fakta gjort/tagit upp där dom intervjuar svenska incels pratar ju bara om hat emot kvinnor (förutom säpo experten som i första hand svamlade om hat och hot på internet emot politiker och makthavare/kändisar istället för kvinnor)

Jag tror inte vi ska avkräva det här termbruket större stringens och definitionskrav än det som förekommer kring jihadist eller islamist.

Jag använder den här i bredare bemärkelse. Det är naturligtvis stor skillnad på de individuella dragen och de individuella attentaten. Men handlingsmönstret och den inre tankeprocessen är snarlika i alla fall, sen hängs de alltid upp på en yttre ideologi för att ingen vill erkänna att de inte kan komma på ett bättre sätt att processa sin smärta. Jag menar i princip här med incel inte nödvändigtvis att han måste identifiera sig som sådan eller hänga i de forumen. Han är en vit man som tycker han förtjänar mer än han fått i livet och saknar verktyg för att hantera det annat än som ett skadat barn. Detaljerna runtomkring är som de är, men det är aldrig killar som är socialt bekväma och har lätt för att prata med kvinnor. Sen kanske xenofobi är viktigare för honom själv på ytlig nivå. Välanpassade tonåringar (och då menar jag bland jämnåriga) hinner inte med sånt här skit.
Citera
2022-01-10, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Alla 4 barnen verkar ha "kreativa" namn.

Citat:
Ursprungligen postat av Kukulinskilli
Jag tror inte vi ska avkräva det här termbruket större stringens och definitionskrav än det som förekommer kring jihadist eller islamist.

Jag använder den här i bredare bemärkelse. Det är naturligtvis stor skillnad på de individuella dragen och de individuella attentaten. Men handlingsmönstret och den inre tankeprocessen är snarlika i alla fall, sen hängs de alltid upp på en yttre ideologi för att ingen vill erkänna att de inte kan komma på ett bättre sätt att processa sin smärta. Jag menar i princip här med incel inte nödvändigtvis att han måste identifiera sig som sådan eller hänga i de forumen. Han är en vit man som tycker han förtjänar mer än han fått i livet och saknar verktyg för att hantera det annat än som ett skadat barn. Detaljerna runtomkring är som de är, men det är aldrig killar som är socialt bekväma och har lätt för att prata med kvinnor. Sen kanske xenofobi är viktigare för honom själv på ytlig nivå. Välanpassade tonåringar (och då menar jag bland jämnåriga) hinner inte med sånt här skit.

Du har inte en aning om han är incel eller inte. Inte heller vet du om det är det som är motivet.

Jag tycker du verkar svamla en massa skit och sprider falska påståenden.
Citera
2022-01-10, 18:37
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Nej inte alls. "Finaste" är helt subjektivt.

Jag utgick från detta
"Området har 22 inkomstpoäng
Områdets medelinkomst rankar sig här jämfört med landet i helhet (på vår skala mellan 5 och 95)"

Har de nyss flyttat till centrum?
På kartan syns att de bor utanför staden. Ensligt område.
Så nog är det fint alltid. Mycket grönt i alla riktningar. Synd med landsvägen intill.

Fin insyn från landsvägen.
https://www.google.com/maps/@56.1407248,14.103318,3a,43.3y,293.26h,85.83t/data=!3m6!1e1!3m4!1s4xm3anTEHTVX7McOJpd3IQ!2e0!7i1 6384!8i8192

Kreativ familj. De gör inte snögubbar. De gör snöpenisar med enorma pungkulor.
Citera
2022-01-10, 18:39
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Mammans FB: https://www.facebook.com/missmaddis
Hennes man:https://www.facebook.com/SanktMargareta
De verkar hålla på med satanism och New Age.
Ser f ö ut som att de numera har sex ungar

Sett båda Facebooksidorna. Ser helsvenskt ut men åt det svarta hållet med ring i näsan, utvidgade örsnibbar och liknande.
Citera
2022-01-10, 18:41
Medlem
Alla som drar incel-kortet, blir ni inte trötta på er själva? Det är inte 2014 längre.
Detta är det tredje skoldådet i Skåne på 3 år, om jag inte är ute o cyklar.
Först självmordet i Eslöv på första skoldagen.
Sen knivattacken på en skola i Eslöv på första skoldagen.
Och idag denna attack i Kristianstad på första skoldagen.

Alla fallen har väl slutat med att dessa elever är mobbade eller utstötta och vill hämnas alternativ har ångest att komma tillbaka till skolan.
Citera
2022-01-10, 18:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FTW_Yes
Alla som drar incel-kortet, blir ni inte trötta på er själva? Det är inte 2014 längre.
Detta är det tredje skoldådet i Skåne på 3 år, om jag inte är ute o cyklar.
Först självmordet i Eslöv på första skoldagen.
Sen knivattacken på en skola i Eslöv på första skoldagen.
Och idag denna attack i Kristianstad på första skoldagen.

Alla fallen har väl slutat med att dessa elever är mobbade eller utstötta och vill hämnas alternativ har ångest att komma tillbaka till skolan.

Det är aldrig vårat heliga, underbara flum-cp-skolsystems fel. Det är aldrig kollektivets eller samhällets fel i Svärje. Det är alltid individen det är fel på i Svärje. Du ska vara en sosseskadad passiviserad dront i Svärje. Då är du en av de "goda". Alla som inte låter sig vara ett sosseoffer ska automatiskt likställas med galna läskiga dårar som begår skolattacker. Vill du inte vara med och delta i den groteska farsen Svärje längre så är det dig det är fel på. Då är du sinnessjuk, autist, aspie, galning, incel, farlig, ond, hemsk, hjärtlös, självisk.

Det är dig själv det ska vara fel på. Aldrig samhället. Aldrig de kalla, ytliga, plastiga, tomma sossedronterna. Aldrig.
Citera
2022-01-10, 19:01
Medlem
Smegmas avatar
Verkar var en helyllefamilj. Värre än dräktiga tattar-kaniner. Avkommorna blir nog raketforskare eller en framtida Statsminister.

En av dom har uppenbarligen slagit kniven i bord..ryggen. Sveriges framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in