2022-01-10, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Men var är studierna som visar att de flesta våldtäktsanklagelser är falska? Var är empirin som styrker detta?

Den största studien som har gjorts på detta är The 2005 British Home Office Study som inkluderar 2600+ fall. Den bygger på data ifrån kriminaltekniska rapporter, medicinska examinationer av experter, frågeformulär som utförts av polisutredare, uppgifter ifrån vittnen och målsägande etc.

När man justerat för partiskhet ( (exempelvis att man oftare misstrodde kvinnan om hon var psykiskt sjuk) och offentliga principer så fann man att endast 2,5 % av alla fall kunde klassificeras som ''falska anklagelser'', den ojusterade siffran var 8,2 %, vill man ha ett genomsnitt så kan man slå ihop dem och dela, då hamnar vi på cirka 5,35 %.

Detta är den största studie som gjorts på området med bra data, någorlunda power (inte bara 109 fall som en studie som någon länkade till, utan 2600+ fall) etc.

Denna studie visade tydligt att partiskheten var inte till förmån för brottsoffret, därav den högre förekomsten av falska anklagelser före justering.

Denna bevisning väger som du säkert förstår, hästlängder tyngre än konspirationsteorier, dina känslor eller egna upplevelser i den objektiva världen.

I en annan studie - The Australian Study, tittade man på 850 fall av rapporterade våldtäkter, efter att ha applicerat både kvalitativa och kvantativa analysmetoder så fann man att endast 2,1 % av kunde klassificeras som ''falska''.

Klart man kan länka till en pissdålig studie som vissa gör, med as litet sample och sedan dra en massa knäppa slutsatser baserat på dålig data.

Den första studien är den största som har gjorts, och den visar att väldigt få kvinnor ljuger, slutdiskuterat.

Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Du kan ta dina studier… ALLA som lever i verkligheten VET. Utom du. The end.

Jag la till mer information. Dina känslor och personliga upplevelser väger ingenting. OK, så din personliga känsla är viktigare än forskningen?

Det är som att säga: ''Jag har rökt hela mitt liv, jag fick inte cancer, därför vet jag att rökning är ofarligt''. Du är 1 person.

Jag har länkat till data på över 3000+ fall nu sammanlagt, där studierna möter en hög nivå av kvalitet. Den första studien i synnerhet.

Spekulationsteorier kan man alltid dra, de flesta kvinnor ljuger inte. Om du påstår det, vad bygger du det på? Spekulation, ett totalt förakt mot hur polisen arbetar och en bristande tilltro till rättsprocessen? Förnekande av studier?

Studien som länkades tidigare med endast 109 fall är ingenting jämfört med det som jag presenterade, förstår du inte det så tycker jag synd om dig.

Du bygger dina åsikter på känslor, jag bygger dem på fakta. Om rättsprocessen har blivit osäkrare vilket leder till att fler svenska män blir falskt dömda så är det en annan sak, det har ingen bäring på huruvida kvinnor överlag ljuger. Forskningen, som baseras på stora studier, med bra design, låg förekomst av partiskhet och bra data visar på att det är sällsynt med falska anklagelser.

Slutdiskuterat.

Game Over
Senast redigerad av Lukas17 2022-01-10 kl. 17:56.
Citera
2022-01-10, 17:57
Medlem
Citat:
Men var är studierna som visar att de flesta våldtäktsanklagelser är falska? Var är empirin som styrker detta?

Den största studien som har gjorts på detta är The 2005 British Home Office Study som inkluderar 2600+ fall. Den bygger på data ifrån kriminaltekniska rapporter, medicinska examinationer av experter, frågeformulär som utförts av polisutredare, uppgifter ifrån vittnen och målsägande etc.

När man justerat för partiskhet ( (exempelvis att man oftare misstrodde kvinnan om hon var psykiskt sjuk) och offentliga principer så fann man att endast 2,5 % av alla fall kunde klassificeras som ''falska anklagelser'', den ojusterade siffran var 8,2 %, vill man ha ett genomsnitt så kan man slå ihop dem och dela, då hamnar vi på cirka 5,35 %.

Detta är den största studie som gjorts på området med bra data, någorlunda power (inte bara 109 fall som en studie som någon länkade till, utan 2600+ fall) etc.

Denna studie visade tydligt att partiskheten var inte till förmån för brottsoffret, därav den högre förekomsten av falska anklagelser före justering.

Denna bevisning väger som du säkert förstår, hästlängder tyngre än konspirationsteorier, dina känslor eller egna upplevelser i den objektiva världen.

I en annan studie - The Australian Study, tittade man på 850 fall av rapporterade våldtäkter, efter att ha applicerat både kvalitativa och kvantativa analysmetoder så fann man att endast 2,1 % av kunde klassificeras som ''falska''.

Klart man kan länka till en pissdålig studie som vissa gör, med as litet sample och sedan dra en massa knäppa slutsatser baserat på dålig data.

Den första studien är den största som har gjorts, och den visar att väldigt få kvinnor ljuger, slutdiskuterat.

Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Nej för det har aldrig hänt i svensk våldtäktshistoria?

Jag gillar inte locograbben och det är mycket väl möjligt att han våldtog henne, men det ursäktar inte att kvinnor ångrar ligg.

Det finns hur många fupar som helst som visar det.

Kvinnor som lägger sig nakna i sängar med män, har sex med de och säger sedan "nej jag ville inte ha sex" nehe? Varför i helvete gick du då och la dig naken med en främling i en säng?

Kvinnor som tar hem killar när deras pojkvän är borta, suger av de och har sedan sex för att sedan säga att sexet var mot deras vilja När blev svenska kvinnor så iq-befriade?

Men visst ska vi ursäkta vår flickor så mycket, de är ju trots allt pappas flickor, vi ska tro på de oavsett vad de säger, trots att vi vuxna vet hur lögnaktiga kvinnor kan vara.

Det finns t.om våldäktsfall där kvinnorna medger i eferhand själva att de sagt våldtäkt för att de skämdes och inte orkat leva med skulden.

Många tjejer är impulsiva slampor som agerar för stunden.
Det är bevisat.
Tyvärr medför det också en hel del konsekvenser, som simps som du gärna städar upp för att lätta på deras samvete istället för att hålla kvinnorna tillsvars.

Empirin stödjer inte dina ord. Hur väljer du att kommentera denna infogade kommentar (se ovan)?

Om du kastar ifrån dig datan, så kommer jag testa din logik för att se om ens är logiskt konsekvent. Du hävdar att anekdoter är en högre form av bevisning än faktisk forskning ur ett objektivt perspektiv, right?
Citera
2022-01-10, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Du kan ta dina studier… ALLA som lever i verkligheten VET. Utom du. Patetiskt att svamla om studier. Bevisar bara att du har obefintlig erfarenhet av kvinnor. Noll? The end.

Du vet alltså inte att kvinnor ljuger kring detta? Du vet inte att kvinnor ALDRIG kan erkänna sina fel/brister heller antar jag? Till skillnad mot många män…

Alla fall var inte falska anklagelser i studierna, alltså kan givetvis även kvinnor ljuga. De största, bästa studierna med bra design och bra underlag visar på en låg förekomst av ''falskhet''.

Ska jag verkligen behöva gå igenom för dig vad problemet är med studier som har för låg power?

''A study with low statistical power has a reduced chance of detecting a true effect, but it is less well appreciated that low power also reduces the likelihood that a statistically significant result reflects a true effect.''.

Källa: Nature
Citera
2022-01-10, 18:10
Medlem
Läste Fupen. Tjejen är förfan en äcklig hora!Och ingen våldtäkt hände!!

Enligt Fupen så testar Josef Loco sig för könssjukdomar ofta få han ligger med för många. Lol brudar är äckligt utseendefixerade horor,hela högen. De går enbart efter utseende och kändiskap. De ligger med en snubbe enbart för de tycker han ser bra ut. De blir dissade efteråt och anmälder för våldtäkt

Detta fall är ett bevis att alla(eller åtminstånde de flesta),unga tjejer är billiga horor/slampor och går enbart efter utseende på killar. Ser du bra ut? Ja då är jag din sexslav

Någon som säger emot? Har jag fel nånstans?
Citera
2022-01-10, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToHeaven
Läste Fupen. Tjejen är förfan en äcklig hora!Och ingen våldtäkt hände!!

Enligt Fupen så testar Josef Loco sig för könssjukdomar ofta få han ligger med för många. Lol brudar är äckligt utseendefixerade horor,hela högen. De går enbart efter utseende och kändiskap. De ligger med en snubbe enbart för de tycker han ser bra ut. De blir dissade efteråt och anmälder för våldtäkt

Detta fall är ett bevis att alla(eller åtminstånde de flesta),unga tjejer är billiga horor/slampor och går enbart efter utseende på killar. Ser du bra ut? Ja då är jag din sexslav

Någon som säger emot? Har jag fel nånstans?
Hehhehehehehehehe

Målsägande har känt sig tvingad att delta i samlaget då hon varit rädd för Jospeh. Jospeh bör ha förstått detta då målsägande ej deltog aktivt.

Wtf. Allvarligt 😂 hon har känt sig tvingad för hon var rädd. 🤔 och han bör känt till detta då hon ej deltog aktivt 🤔 vissa ligger som en död fisk av ren natur, det betyder inte att de blir våldtagna. 🤔
Citera
2022-01-10, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Hehhehehehehehehe

Målsägande har känt sig tvingad att delta i samlaget då hon varit rädd för Jospeh. Jospeh bör ha förstått detta då målsägande ej deltog aktivt.

Wtf. Allvarligt 😂 hon har känt sig tvingad för hon var rädd. 🤔 och han bör känt till detta då hon ej deltog aktivt 🤔 vissa ligger som en död fisk av ren natur, det betyder inte att de blir våldtagna. 🤔

Vad har död fisk med rädsla att göra? Motpartern måste ju läsa av. Kommunikation består till 90 % av kroppsspråk och tonfall. Ord endast 10 %.

Är inte Loco invandrare? Utrikesfödda är kraftigt överrepresenterade.
Citera
2022-01-10, 18:24
Medlem
HON har faktiskt tagit med josef in på toan direkt när hon sett honom för första gången och förväntat sig vad? Massage? Och det framgår inte heller hurvida det faktiskt varit våldtäkt utan mer att hon kände sig tvungen och ej va aktiv.... men ja under vilka omständigheter då? Varför kunde hon inge skrika? Göra motstånd? Säga nej? Varför tog hon in han på toa?😂
Citera
2022-01-10, 18:26
Medlem
Citat:
Vad har död fisk med rädsla att göra? Motpartern måste ju läsa av. Kommunikation består till 90 % av kroppsspråk och tonfall. Ord endast 10 %.

Är inte Loco invandrare? Utrikesfödda är kraftigt överrepresenterade.
Varför tar du med en kille in på toaletten när du precis träffat honom? Var inte hon svensk? Svenskar är kraftigt överrepresenterade att knulla och sen ångra det o få de se ut som våldtäkt.🙃
Citera
2022-01-10, 18:28
Medlem
Citat:
Varför tar du med en kille in på toaletten när du precis träffat honom? Var inte hon svensk? Svenskar är kraftigt överrepresenterade att knulla och sen ångra det o få de se ut som våldtäkt.🙃

Kan man bli våldtagen på en toa om man gått ditt rätt snabbt efter att man har träffats?

Kan du länka till någon data som visar på att svenska kvinnor oftast ljuger eller är det bara dina egna partiska åsikter som lyser igenom? Forskningen stödjer ju inte att de flesta fall handlar om falska anklagelser.

Ditt påstående är som att säga: ''Varför drar man med en kille hem till sig om man precis har träffats''? Bra fråga, men det innebär väl inte att man inte kan våldta någon som man precis har träffat?

Låt oss invänta och respektera beslutet av domen.

Men att falskt hävda att tjejer ljuger överlag har 0 täckning i forskningen.
Senast redigerad av Lukas17 2022-01-10 kl. 18:37.
Citera
2022-01-10, 18:37
Medlem
Citat:
Som att du inte går efter tjejer med härliga höfter, lökar och som har ett fint ansikte? Klart utseende har betydelse.

Utseende har betydelse? Nej.
Utseende avgör allt 100%? Ja.
Citera
2022-01-10, 18:43
Medlem
Citat:
Hehhehehehehehehe

I förhör berättar hon följande:

"På oxid gick jag på toaletten och såg Josef loco. Jag stod först i toakön och han stod bakom mig. Jag var väldigt påverkad då jag bara hade ätit en macka idag.

Han frågade mig om han fick följa med mig in på toaletten. Då sa jag ja. Han frågade om han kunde ta ladd och jag sa typ "gör du det".
Jag torkade mig och reste mig upp och tvättade händerna. Då kysste han mig. Jag tyckte väl att det var ganska häftigt. Jag är bara 19 och han är 25 typ.

Sen vet jag vad som hände men inte i vilken ordning.Jag vet vad vi gjorde för något.

Vi kysstes ganska mycket, hade oralt sex och vaginalt sex.

Jag utförde oralsex.

Jag sa aldrig nej till något utan han sa typ gör det här, gör det här"

Enligt henne själv så gick hon med på allt. Hon kysste honom och hade sex med honom helt frivilligt!!

Enligt Josef Locos förhör så var de t.o.m hon som tog av honom kläderna och börja suga av honom

Och så går horan och anmäler honom för våldtäckt!!!

Ifall han blir dömd för våldtäkt så vet jag inte vart jag ska ta mig till med dagens och framtidens tjejer/horor/slampor
Citera
2022-01-10, 18:44
Medlem
Citat:
Låt oss invänta och respektera beslutet av domen.
Knappast behöver man respektera den då hela sveriges rättssystem är genomkorrupt av feminiztaktivister. Dessutom ja äckliga blattar är 20falt överrepresentarade, men detta är GARANTERAT inte en av dem, då han ser OK ut + c-kändis. Svenska luder KASTAR sig över sådana! GARANTERAR!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in